Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigste sted at få en erhvervskonto til ApS Holding virksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg er ved at starte et ApS holding firma op og skal hertil have en erhvervskonto. Det skal helst være så billigt som muligt, men synes virkelig at det er en jungle at finde rundt i, når man undersøger bankernes prislister mv.

Jeg forsøgte også at kontakte Lunarway, men de vil ikke have et holdingselskab (ApS-selskab) som kunde, og de kan ikke give mig en forklaring. (forsøgte at forklare dem at det bare er en indlånskonto og jeg var 100% reel og legal ejer. Firmaet skulle blot være holdingselskab og ikke driftselskab)

Er der nogen der har en ide til hvor jeg kan få oprettet en erhvervskonto til billige penge? Jeg vil helst ikke skrifte bank. Jeg er kunde i Alm. brand bank og min rådgiver oplyste, at det koster 5000 kr i oprettelse og så 500 kr. om året. (synes det lyder helt vanvittigt med oprettelsesgebyret)

Håber nogen herinde kan anbefale/ har kendskab til en billige bank.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse lidt om priser her https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html og det er ikke i sig selv mystisk - at det koster noget  der skal jo laves IT , hvidvask kontrol osv.  billigst er nok Nordea for små men du skal så nok tage dit private med over

Husk når du er forsigtig med omk i holding, at det SKAL være omfattet af arbejdsskadeforsikring for ejer uanset løn eller omsætning - bod 5000 + beløb til forskringskasse . mere du ikke tror alt er gratis

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Danmark
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit hurtige svar.

Min situation er at jeg skal starte et driftsselskab med en partner (ApS) og vi skal give andele til en kapital investor måske af flere omgange.

Når dette er tilfældet har jeg læst mig til at det er nødvendigt at have et holdingselskab, som kan eje mine andele af driftsselskabet og det vil være nemmere at ændre/ afgive andelene når de er i et holdingselskab.

Jeg havde dog ikke regnet med at der var så mange omkostninger med. Er der en anden/ mere praktisk måde at starte selskaberne på?

Mvh.

Michael

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

For at tage spørgsmålet om erhvervskonto først kan det gøres meget billigere end 5.000. Omvendt er 500 kr / årligt i den gode ende, men der er også mange (mig selv inklusive) som slet ikke betaler årlige gebyrer. Du skal rundt på bankernes websider og ringe personligt til nogle banker. Hvis du også er interesseret i at kigge på en ny bank til privatøkonomien, så har du noget at forhandle med.

Danske Bank er ikke helt skæve i deres priser f.eks., men prøv også mindre banker som Jutlander Bank.

Mere overordnet, så er det ikke "nødvendigt" med et holdingselskab og du skal ikke gøre det hvis det er en virksomhed på "hobby-niveau". Hvis det er et væsentligt sats for dig og I har en forestilling om at driftsselskabet skal blive "mindst 1 million værd", så er holdingselskabet formentlig et godt valg.

Her er lidt mere tekst... https://www.portfolio.help/da/a/whatis

Til de økonomiske overvejelse som John referer til hører også den årlige udgift til årsrapporten for holdingselskabet. Det kan du få ordnet af en revisor for 2.000 kr + moms.

Hvis du sender mig en privat besked med din e-mail kan jeg sende dig en 20 siders 'guide' der giver en overordnet forståelse af årsrapport, selvangivelse, selskabsskat, udbytter og hvordan penge kan/må flyttes mellem dig, holdingselskab og driftsselskab. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan selvfølgelig let betale 10.000 kr hvis man vil det, men det er da heldigvis ikke nogen grund til.

Årlige bankgebyrer - Nogle kan få det gratis, men Danske Banks officielle prisliste siger f.eks. 99 kr /mdr, så lad os sige 1.200 om året.

Ansvarsforsikring - Vi forudsætter selvfølgelig at alle ønsker at følge lovgivningen. Først prøver man lige om man kan blive dækket ind via forsikringen i driftsselskabet. Prisen kan altså være 0 kr i holdingselskabet, men worst case er vel ca 1.500 kr / årligt.

Årsrapport - Man kan i hvert fald nemt finde en revisor som vil udføre arbejdet for 5.000 kr, men der sker heldigvis ting i form af bedre IT-løsninger så i dag kan man få udarbejdet og indberettet årsrapport i et simpelt holdingselskab for 2.500 inkl. moms. (også af cand.merc.aud revisor)

Så...

Best-case årlig udgift: 2.500

Worst-case årlig udgift: 7.700

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan selvfølgelig let betale 10.000 kr hvis man vil det, men det er da heldigvis ikke nogen grund til.

Årlige bankgebyrer - Nogle kan få det gratis, men Danske Banks officielle prisliste siger f.eks. 99 kr /mdr, så lad os sige 1.200 om året.

[/quote]+ 4.000 kr oprettelse hvis ikke kunde i forvenen og 2000 kr hvis man er kunde i forvejen - du skal have alt med

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
Ansvarsforsikring - Vi forudsætter selvfølgelig at alle ønsker at følge lovgivningen. Først prøver man lige om man kan blive dækket ind via forsikringen i driftsselskabet. Prisen kan altså være 0 kr i holdingselskabet, men worst case er vel ca 1.500 kr / årligt.

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
enig i priserne er i det niveau - og at man kan få det uden ekstra når man har drift i samme - forskelligt fra selskab til selskab - og hvad man laver. Enig i man vel følger loven - prisen for at blive fanget - og det er kommende fokusområde - er 5000 kr per selskab + besparelsen som skal betales til forsikringskasse

[quote user="Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help"]Årsrapport - Man kan i hvert fald nemt finde en revisor som vil udføre arbejdet for 5.000 kr, men der sker heldigvis ting i form af bedre IT-løsninger så i dag kan man få udarbejdet og indberettet årsrapport i et simpelt holdingselskab for 2.500 inkl. moms. (også af cand.merc.aud revisor)

  OK - ja jeg ser jo en del med højere priser for sambeskatning - gennemgang af årsregnskab - indberetning - og selvangivelse for det sambeskatningsramte

Hertil kommer ofte en pris til regnskabsprogram faktisk + uanset hvad man kan selv- så er der altså et arbejde

Hvis du vil garantere alle holding ejere en worst case pris på 7.500 hvis du fixer alt for dem - så "be my guest"

Jeg kender eksempler på 0 kr som du beskriver - venner af banken og dygtigt med regnskabskunnen mm og forsikring lagt sammen med drift - men jeg kender også eksempler på over 10.000 i samlet omk

Lav en pakkeløsning hvor du garanterer max 7.500 kr for at drive holding samlet -Bank - forsikringer - regnskab, årsrapport og selvangivelse- så har du et konkurrence dygtigt produkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

100% enighed om målet her - og også konceptet med en pakkeløsning. Jeg er faktisk ved at forfølge både bank- og forsikringsspørgsmålet, så lad os se hvad det kan blive til.

Så længe vi taler et typisk holdingselskab (max et datterselskab og ingen anden aktivitet), så skal ambitionen i mine øjne være 0 - 1.000 til banken, 500 til forsikringen og 2.500 - 4.000 samlet for regnskabsprogram, bogføring, årsrapport og indberetning hvor alt udføres af en revisor (hvor 2.500 er uden erklæring og 4.000 er med erklæring af godkendt revisor).

Så John :-) når du møder en ejer af et sådant holdingselskab hvor den årlige drift er høj, så skal jeg gerne medvirke til at prøve at få den omkostning markant ned. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

gode ambitioner  - jeg vil dog sige at det ikke er let for det store flertal at få en første aftale med en bank til under 3000 kr i startgebyr og årsafgifter og kan man få holding ned til 4000 kr MED revisor erklæring - inkl ind i regnskab 2.0 og selvangivelse - så har man forhandlet ret godt - men ja det er absolut muligt - ganske enig

Men ja - kan I finde en pakkeløsning så er det jo fint

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)