Hvad gør jeg i retssag mod lettere psykopat... - Side 3 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Jura, kontrakter, lovgivning, ophavsret m.m. "

Hvad gør jeg i retssag mod lettere psykopat...

Side 2 ud af 2 (12 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 80.429
Tilmeldt 24. jun 07
Indlæg ialt: 14.610
flag Amino Plus Amino Ekspert
Fashion-Seller
Fra Cosmos Co , Customfit.eu
Skrevet 10-07-2019 kl. 22:59

powerstart:

Nej, jeg kender ikke loven. Jeg kan godt se det har store fordele. Jeg kan også mærke det når jeg taler med sagsøgtes advokat. Han er "flink" når vi har telefonmøde med retten, og når jeg taler med ham alene er han nedsættende. At man ikke kender loven, gør automatisk at folk opfører sig ordentligt, også selvom man taler fornuft. 

En advokat jeg talte med, som lød utrolig dygtig og informativ, fortalte at hun ikke synes det ville være godt at jeg brugte hende. Det ville koste meget, for det lille beløb jeg har sagsøgt for. 

Jeg skal ikke modbevise modpartens påstand, siger du. Jeg kan godt modbevise at mine påstande er korrekte over for retten. Jeg har - blandt andet-  en email fra sagsøger hvor han informerer om HVORFOR jeg ikke fik flere arbejdstimer som lovet ifølge kontrakt = betalt faktura til mig. Det er ikke det samme som han har givet udtryk for i dokumenter til retten. Er det hvad du hentyder til? 

Advokater er som udgangspunkt flinke på tlfmøder mm, ellers kommer dommeren ofte efter dem, eller skriver bemærkninger i retsbogen, og det er ingen interesseret i. Og når du så selv taler med advokaten, er vedkommende sikkert nedladende, kold og kynisk, da det er en effektiv strategi overfor personer, som ikke er sikre i sin sag. Det virker, og det skaber tvivl, hvilket er hele formålet med den attitude.

Overfor retten skal du bevise din påstand. Det er det, som det hele handler om, og så kan du evt modbevise modpartens påstande, hvis det giver mening, eller du bliver opfordret til dette i processkrifterne. Men ellers giver det ikke nogen mening, at fokusere på deres mening, det handler om hvad du har sagsøgt dem for, og det skal du kunne bevise, hvis du skal vinde sagen.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Amino-karma 48.891
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.593
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 10-07-2019 kl. 23:23

Af alle de grunde, som allerede er nævnt: Drop det!

Din chance for at vinde er lille, fordi du mangler faglige kompetencer på juraområdet - og ikke vil købe dem.

Selvom du vinder, er din chance for rent faktisk at få et beløb udbetalt lille. 

Hvis du taber, vil retten pålægge dig modpartens sagsomkostninger. Det er en reel risiko.

Modparten vil formentlig gøre meget for at trække sagen i langdrag.

Den energi, du bruger på en frugtesløs sag, er spildt og kunne have været brugt til at skabe noget positivt i stedet.

Selvom du vinder, slipper du ikke af med din indignation over for den, som har snydt dig i første omgang. 

Kort sagt:

Du er bedst tjent med at droppe sagen og komme videre.

Drop alle tanker om hævn, og vær i stedet "det store menneske".

God vind videre i livet.

Hans

NYT FOREDRAG:
MIN KONKURS-KURS

https://amino.dk/forums/t/303680.aspx#1839509

Side 2 ud af 2 (12 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :