Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjæælp.. jeg mangler kunder:o)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder og læser de mange gode indlæg.. og kan se at der er bliver givet nogle gode råd.. bare ikke noget som lige passer på min forretning.

Jeg har en skønhedsklinik som ligger på strandvejen i espergærde, jeg åbnede for tre år siden, med tanke på de mange rige mennesker som jo bor i dette område.

Klinikken var egentligt rigtigt godt oppe at køre, men gik på barsel for et års tid siden i et halvt år, her ansatte jeg en afløser, men da jeg kom tilbage var mange af mine kunder desværre forsvundet..

Nu søger jeg så nogle gode råd, føler jeg starter fra bunden igen.. budgettet er ikke særlig stort, men lidt bliver man selfølgelig nødt til at bruge.

jeg har annonce i den lokale avis hver uge og er ved at få lavet nogle flyers som skal deles ud.. men derudover er jeg helt blank:o).. har tænkt på det med fitnesscentre, men i mit område er der en kosmetolog tilknyttet alle fitnesscentrene allerede.

Nogle gode råd? de er tiltrængt..

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:28

Hej Vibeke

Det er måske et dumt spørgsmål, men har du ikke noget så simpelt som kontaktoplysninger på dine kunder som du levede sundt af før din barsel?

Adresse, tlf.nr., mailadresse eller lignende fra din kalender eller dit regnskabsprogram?

Jeg ville sætte mig ned med papir og blyant foran mig (alternativt din elektroniske datamaskine) og skrive et meget personligt brev til hver enkelt af dine kunder om at nu er DU tilbage i DIN klinik, og du håber at se dem igen snart.

Hvorfor begynde at opstøve nye kunder, når du kan være heldig at konvertere 60% af dine tidligere tilbage til dig!!

Blot et forslag, held og lykke...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33

se det havde jeg jo slet ikke tænkt på.. har kun deres tlf nr. men det kan man jo også finde mange af adresserne udfra.

tak for tippet:o)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:06

Præcis.. der var vel en grund til at de forsvandt da du ikke var der mere.. så du bliver nød til at gøre dem opmærksom på, at du er tilbage!
Kombiner med et godt tilbud og skriv noget om det der gør dig anderledes end de andre.. 

Du kunne også lave nogle små farveskemaer der viser hvilke farver der passer til kunden og kort med anvisninger af, hvordan man selv kan lægge flot makeup efter hvilken hovedform man har eller lign.. Og skrive at man får det gratis med hvis man bestiller et 10-turskort eller hvad ved jeg.
Den slags personlig rådgivning i rolige fredlige omgivelser får man vel ikke helt i et fitnesscenter, kunne jeg forestille mig, og de fleste kommer vel netop fr personlig rådgivning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12932
Skrevet kl. 15:35

Hej

Kunne du ikke inddrage dine produkt leverandører f.eks i form at events / happenings i kliniken, gratis vareprøver, specialtilbud osv. Forklar dem din situation og spørg dem om de ikke er villige betaler noget af dine omkostninger til en directmail kampange.

Held og lykke

Ravn

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:46

En af måderne at slippe af med kunderne er, at man går på barsel og ikke viser sig blandt sine kunder, fordi mange kunder benytter dit fravær til at smutte uden at tabe ansigt over for dig..

Sådan forholder det sig også gerne, når en virksomhed skifter ejer og der vil  altid være kunder der samtidig skifter i samme anledning..

Mange brancher lider under denne kundeflugt og det koster arbejde at få dem tilbage i folden igen..

Omvendt kan man som konkurrerende virksomhed kapre dine kunder samtidig..

Det viser sig desværre, at hvis man vil på barsel som kvinde, bør man alligevel være på arbejdet af og til, for du har opbygget en tillid mellem dine kunder og dig selv og den kan ikke kastes over på andre personer.

mvh   Super Angry 

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:35

Hej Vibeke.

Jeg har sendt dig en mail med alternativt forslag :)

Venlig hilsen Grete F.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 19:37

Hej Vibeke

Det er da trist at høre, men du skal nu nok få fat i dem igen. Men du har vundet dem en gang, så det kan du da sagtens igen. Det er helt klart en god ide at forsøge at skrive til dem du har oplysninger på. Du skal nok bare blive ved et brev med post.dk, fordi du ikke har deres tilladelse til andet.

Vi har en skønhedssalon som kunde, de bruger SMS og mail til at holde på deres kunder. Så kan de hele tiden sende dem tilbud osv, så kunder der kommer ind, ofterer kommer tilbage og tilbage. Folk vil som regl gerne skrives op når de besøger dig og på den måde kan du opfriske deres hukommelse engang imellem og gøre opmærksom på dig selv. SMSen kan også styres så den reminder med et fast mellemrum, f.eks. når en behandling skal gøres igen.

Flyers er ikke en dum ide, det er billig og hurtig markedsføring. Men det er derimod heller ikke så seriøst, hvis du ligger i et område med mange rige, de er som regl lidt finere på den. Så det er vigtigt dine flyers er seriøse og ser prof. ud, det er jo trods alt deres krop de skal ligge på briksen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06

en god ide.. desværre er mine leverandører utroligt nærige på det punkt, har spurgt dem en gang før, da jeg skulle på en stor messe i området, men de er ikke interesserede i at investere noget i det.. deværre.

Det er nogle meget store firmaer, som ikke er så interesserede i den lille mand.. ellers tak for tippet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:09

Har skam også været på klinikken mens jeg har haft barsel.. og har taget mange af mine rigtigt faste kuner selv..

Desværre tager et lille barn jo meget tid og energi og derfor kan man selfølgelig ikke være så emeget væk, som man gerne ville.. hvor skulle den lille have været imens?

Men det er nu også ligemeget.. sket er sket.. tænker fremad istedet for at være bagklogSmile 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)