Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som ikke moms-registreret virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Hvad gør man når man gerne vil starte some ikke moms-registreret virksomhed (pga årlig forventet indkomst på under 50.000 kr)?

Er det bare så simpelt som at åbne en ny bank konto i ens eget navn, begynder at tilbyde ens services, også ellers bare at holde regnskab på indkomst og informere skat om hvor meget man forventer at tjene?

Eller er der andre skridt man også skal tage.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så enkelt kan det være ja - hvis du vælger at gøre det som CPR person hvad er fuldt lovligt. Banken kan godt kræve en erhvervskonto hvis de ser du driver erhverv fra en privat konto, uanset CPR eller du har CVR

Du kan også få CVR = registreret virksomhed som PMV - og i visse fald vil det kunne betale sig at være momsregistret trods man ved man holder sig under grænsen

Du kan læse meget mere om personlig virksomhed - + PMV mm i letlæst E-bog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hansvalbaek:
årlig forventet indkomst på under 50.000 kr

husk, det er IKKE indkomst - det er omsætningen I LØBENDE 12 måneder, ikke i kalenderår.

Tilmeldt 23. Mar 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar John. Vil det sige at jeg fuldt lovligt kan vælge at åbne en "erhvervskonto" hos banken, selvom jeg kører det per cpr og ikke er en momsregistreret virksomhed?

Tak for svar Amadeo, ja 50.000 kr omsætning!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

det er fuldt lovligt ja - men i princip er det jo bare en personlig konto da der jo ikke er CVR tilknyttet MEN som nævnt vil banker ofte have det er sin helt egen konto Stadig med CPR bare - du bruger til erhverv - og måske vil de så også have en pris til det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)