Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordisk Datatilbehør

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I går landede der et opkald fra Nordisk Datatilbehør på min telefon.

Jeg er dog ret sikker på at det ikke er det rigtige NDT (Nordisk Datatilbehør A/S) men derimod nogle telefonfuskere der tidligere har gemt sig under andre navne så som Scandinavian Officesupply, Nordisk EDB Supply, Nordisk Office Supply m.fl. (se eventuelt denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/28610.aspx )

Personen præsenterer sig nemlig med den sædvanlige smøre om at man tidligere har svaret på nogle spørgsmål omkring forbrugsstoffer til printere og derfor var blevet lovet en stor æske chokolade. Den er de så klar til at sende, men nu hvor de alligevel har ringet, så vil de gerne have bekræftet de oplysninger de har omkring vores printere. Vedkommende spørger så derefter om vi stadig har HP-printere - og det er så her at jeg i et splitsekund falder i, da vi netop ikke har nogen HP-printere. Jeg svarer at det er forkert og vi ikke har nogen HP'ere... og så er det tiøren faldt og jeg kom til at tænke på at han nok spørger på noget han ved at vi med 50% sikkerhed ville have stående og uanset om vi havde eller ej, så ville han jo få et svar og derved gang i en samtale.

Han spørger så hvilket mærke vi har i stedet. Jeg laver en feberredning og svarer at vi ikke længere har nogen printere. Han svarer så at det ikke kan være helt rigtigt og at de altså har registreret at vi har HP. Jeg svarer så at vi er gået helt papirløst (smart træk af en virksomhed der bl.a. laver tryksager.... YesCool) og vi for at håndhæve dette har droppet alt der hedder printere. På den måde er vi sikre på at være helt papirløse...

Telefonsælgeren undskylder forstyrrelsen og lægger røret på.

Så nu kan jeg sætte endnu en stor æske chokolade på listen over chokolade, digitalkamera og flasker vin som de telefonfuskere skylder mig.
For et års tid siden truede jeg dem med at hvis de begyndte at ringe til os igen ville jeg enten A) Sende dem en regning på den værdi jeg skønner gaverne udgør. B) Gå ud og købe gaverne selv og sende dem regningen på mit indkøb. C) Sende dem en regning på den tid jeg skønner på at have mistet på at blive forstyrret af dem.  

/Jesper fra MediaMouse - Danmarks første papirløse trykkeri....  

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 23:59

Hehe de ringede sq idag, men var forbavsende lette at slippe af med.

Ham: Hej jeg ringer fra bla bla (meget meget hurtigt sagt så man er i tvivl om hvad de siger)

Mig: Nåeh jo det kan jeg godt huske

Ham: Er det rigtigt?... Lille pause. Jamen jeg har et rigtig godt tilbud på printer patroner.

Mig: Batterier, nej det bruger vi ikke

Ham: Nej PRINTER TONER.

Mig: Jamen jeg skal bruge batterier

Ham: Øøh, nå okay. Fortsat god ... dut dut dut

6-0 til mig. 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:46

Hej med jer alle.

Vi blev uden at vi selv havde anmodet herom, ringet op af en agressiv telefonsælger, og inden nogen vidste af det, havde en fra firmaet sagt god for at Nordisk Datatilbehør skulle sende 4 blækpatroner, til en samlet pris af ca. 4000 kr.
Ganske uhørt.
Vi pakkede dog ikke pakken op, og efter vi havde ledt længe på nettet, fandt vi hvad vi søgte.
Forbrugeraftaleloven, kapitel 2, som siger:
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale.
Og igen :
§ 7. Et løfte afgivet af forbrugeren ved en erhvervsdrivendes henvendelse i strid med § 6 er ikke bindende.

Så nu har vi sendt hele lortet retur, (anbefalet) hvilket de naturligvis nægtede at tage imod.
Nu har vi modtaget “fint” brev fra deres advokat (djævlens`) med trusler om hint og dette.
Det får os dog ikke til at ryste på hånden, da jeg har talt med forbrugerstyrelsen, og de siger, at vi bare skal slappe af og ikke betale!
Så til helvede med disse fjernsælgere og deres lorte blækpatroner.

Jeg overvejer nu seriøst at politianmelde FUPfirmaet Nordisk Datatilbehør for bedrageri, og har i den forbindelse behov for hjælp.
Jeg har behov for, at I mailer til mig med nødagtig gengivelse af, hvad telefonfjernsælgerne påstår om deres produkter,hvor mange sider patronerne kan printe osv, og naturligvis, hvis nogen har en optagelse af saglstalen er det endnu bedre.
Nu skal de fupfirmaer have en på frakken! Angry
Håber på jeres hjælp
Min mailadresse er :
albertkanin@hotmail.com
Venlig hilsen
Per V. Petersen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12

Vestendahl:

inden nogen vidste af det, havde en fra firmaet sagt god for

[...]

Forbrugeraftaleloven, kapitel 2, som siger:
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale.
Og igen :
§ 7. Et løfte afgivet af forbrugeren ved en erhvervsdrivendes henvendelse i strid med § 6 er ikke bindende.

Du er ikke en forbruger, som korrekt nok er beskyttet i hoved og r**, Du er erhvervsdrivende og kan ikke forventet forbrugerstyrelsens beskyttelse. 

Når det er sagt, ville jeg dog heller ikke være specielt bange for ND. De ved i bund og grund godt, at det er fup de laver. Jeg mener heller aldrig de har fulgt op på det og reelt kørt en retssag, da de ved at de har en meget dårlig sag.
Fra Odense
Tilmeldt 27. Feb 08
Skrevet kl. 14:20

Big Smile - Hej T.

Og tak for dit hurtige svar.

Nej jeg tror fupfirmaet HELT har forfejlet målet, idet jeg IKKE er selvstændig erhvervsdrivende, men kun almindelig ansat på et kontor, hvor den øverste chef ikke engang har til huse.

Jeg overtog kun sagen - skriveriet - da min anden kollega ikke kunne overskue, at mundhugges med tossefirmaet.

Så fra starten har fupfirmaet ikke engang haft fat i den ansvarlige chef. Og det får de da heller aldrig nu!

hilsen Per

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34

Vestendahl:

Nej jeg tror fupfirmaet HELT har forfejlet målet, idet jeg IKKE er selvstændig erhvervsdrivende, men kun almindelig ansat på et kontor, hvor den øverste chef ikke engang har til huse.

Når du som ansat siger ja, er det stadig et firmasalg. Pakken og fakturaen er vel stilet til det firma, som du arbejder for?
(FupFirma sælger til ReeltFirma... ingen privatpersoner)

Et erhvervssalg kræver ikke at det er direktøren/ejeren, der siger ja til købet. Når du tager telefonnen, som er knyttet til firmaets nummer, har du en uformel fuldmagt til at handle på ejerens vegne (ligesom receptionisten i et firma har ret til at signere for modtagne pakker).

Det eneste, der kan argumentere imod at dette er et erhvervshandel er, hvis du ikke har lov til at foretage den slags beslutninger OG at sælgeren burde vide dette.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Feb 08
Skrevet kl. 00:12

Tak for dine svar T.Idea

Jeg er nu også ganske tryg ved det hele. Jeg bliver dog træt af de uhæderlige mennesker, hvis eneste opgave består i, at presse så mange penge ud af almindelige hårdtarbejdende firmaer. Har været inde og læse en hel del om erhvervsjura - og her fundet en lov specielt tilegnet fupfirmaerne.

Og sååå er det jo rart, at man kan finde paragraffer, der også dækker erhvervsdrivende............!

Lov nr. 1547 om ændring af markedsføringsloven (Gennemførelse af direktivet om urimelig handelspraksis, kontrolundersøgelse mv.)

Vildledende og utilbørlig markedsføring

§ 3. Erhvervsdrivende må ikke anvende vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer, såfremt dette er egnet til mærkbart at forvride forbrugernes eller andre erhvervsdrivendes økonomiske adfærd på markedet.
Stk. 2. Markedsføring som i sit indhold, sin form eller den anvendte fremgangsmåde er vildledende, aggressiv eller udsætter forbrugerne eller erhvervsdrivende for en utilbørlig påvirkning, og som er egnet til mærkbart at forvride disses økonomiske adfærd, er ikke tilladt.
Stk. 3. Rigtigheden af angivelser om faktiske forhold skal kunne dokumente-res.
Stk. 4. [Økonomi- og erhvervsministeren] fastsætter nærmere regler for specifikke former for markedsføring, som i medfør af EU-regulering under alle omstændigheder anses for at være urimelige i forbrugerforhold.

Lov nr. 1547 om ændring af markedsføringsloven (Gennemførelse af direktivet om urimelig handelspraksis, kontrolundersøgelse mv.)

Former for markedsføring, som under alle omstændigheder anses for urimelige

Aggressiv markedsføring

26) Der foretages vedholdende og uønskede henvendelser pr. telefon, der ikke er omfattet af forbuddet i forbrugeraftalelovens § 6, eller pr. telefax, e-mail eller andre fjernkommunikationsmedier, idet der dog gælder en undtagelse for henvendelser med henblik på at håndhæve en kontraktlig forpligtelse under omstændigheder og i et omfang, der er berettiget i henhold til national lovgivning.

Fra 01 dec. 2007.

Hilsen

Per

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)