Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor gammel må en regning være ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg lejede for 1 år og 8 måneder siden en bil via GoMore som er en portal der bla. videreudlejer biler fra private ejere. Lidt ligesom AirBnb.

Jeg får så her 1 år og 8 måneder efter udlejningen et brev fra politiet vedr en fartbøde for udlejningsdagen.

Ifølge Gomores regler skal den private ejer betale sådan en bøde straks og så opkræve pengene hos mig. Men den private bilejer har stædigt ignoreret alle henvendelser fra politiet og først da en politi-patrulje får "rusket" op i ham kommer der gang i sagerne. Jeg er jo noget fortørnet over den sagsgang fra den private bilejer som jeg mener er sjusk udover alle grænser. 

Mit spørgsmål er: hvor længe efter man har lejet en bil hæfter man for den slags forsinkede regninger som alene skyldes udlejers forhold? 

Jeg er helt klar på at fartbøder ved leje af biler hænger på mig, det er klart. Det er alene den dårlige sagsgang jeg er vred over

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengekrav forfalder 3 år efter disses forfaldsdato (formentlig altså tidspunktet, hvor din kreditor første gang fik præsenteret bøden). 

Man kan diskutere om han har fortabt retten ved passivitet. Der skal dog en del til og jeg kan ikke umiddelbart sige noget herom, da jeg ikke kender praksis på området. 

Noget andet er så; når du lejer en bil, kører rundt i vores fælles samfund og færdes blandt andre medmennesker, så bør du ikke køre for stærkt og du bør derfor overveje om du ikke blot får betalt bøden - jeg går da i alle fald ud fra, at du har brudt en kontraktbetingelse eller to ved ikke at overholde færdselsloven. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sjusk - men samtidigt er jo DIG der har kørt for hurtigt i bilen og hvem mon så skal betale bøden? Start der. Har du fået en bøde så betal den uden at tænke over det sjusk der ligger i det tog tid.

Man må sende regning op til 3 år efter hvis man opdager en fejl. Du kan jo høre go-more om du har noget at komme efter, men start altid med at tænke: "Har jeg skabt mig en gæld" Er svaret ja - som her - uanset det var fartbøde (kan komme ret sent fra politiet også) eller en VVS mand der glemte at sende regning for at fixe dit lokum, så betal den gæld når du får regningen, og glæde dig over kredittiden. Det her skyldes aldeles ikke alene

Ham Andersen:
forsinkede regninger som alene skyldes udlejers forhold?
Det her skyldes, at DU kørte for stærkt i en lejet bil, hverken mere eller mindre.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør betale. Og positivt: glæd dig over kredittiden, som implicit har givet dig en rentefordel.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)