Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hyre ekstra arbejdsmand simpelt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed og står med en opgave på ca. en dags varighed hvor jeg har brug for en ekstra arbejdsmand.

Jeg har ingen ansatte i virksomheden og vil derfor gerne hyre en person kun den ene dag.

Jeg har et familiemedlem(nevø) som gerne vil tage opgaven som ekstra arbejdsmand den dag men hvordan kan man gøre dette nemmest?

Hvis jeg skal ansætte ham så skal min virksomhed registreres som arbejdsgiver og jeg forestiller mig, at der er så meget at sætte sig ind i, at det ikke kan betale sig så.

Jeg håber I har en mere simpel løsning i ærmet, på forhånd tak!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger selv timehjælpere ved forskellige lejligheder.

Jeg mener ikke, det var særligt kompliceret at blive registreret som arbejdsgiver. Det er mange år siden, men mener bare, jeg var inde på Virk og ændre min status.

Jeg bruger LetLøn til at lave lønseddel, men jeg mener også, det kan løses ved at gå ind og oplyse honorar/B-indkomst på Skats hjemmeside.

Dog er det muligt, at du dermed kan blive forpligtet til at lave nul-indberetning hver (eneste) måned, hvor du ikke udbetaler løn. Det forekommer mig, at jeg har fået brev om det på et tidspunkt (men det var ikke relevant for os, da vi også har fast ansatte og dermed udbetaler løn hver måned)

Men gad vide, om det er lovligt at din nevøs selv skriver en regning på sit arbejde, som du så betaler?

Jeg håber, der kommer andre på banen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du er nok nødt til at registrere dig som arbejdsgiver, da du SKAL indberette det du betaler en CVR person til skat som honorar http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

Det er noget der blot kræver et flueben i virk.dk - ændringer  af din registrering.

Du skal bare afregistrere igen når du har indberettet, så du slipper for at 0 indberette når du ikke har løn, eller - du skal lige nul indberette, hvilket er simpelt og i mange lønsystemer noget du kan gøre måneder frem

Det er ikke noget der tager dig mere end 5 minutter hver vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for jeres input :)

Tilmeldt 4. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bekymring er at jeg skal sætte mig ind i alt muligt fra pension til AM bidrag og lign.

Ville det give mening at hyre ham som honorar modtager?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Senmann:

Min bekymring er at jeg skal sætte mig ind i alt muligt fra pension til AM bidrag og lign.

Ville det give mening at hyre ham som honorar modtager?

ja hvis det kun er en dag - men det er nu ikke så forskelligt hvis du bruger lønsystem men ja - EN dag - og ikke gentagne - så går honorar som du jo så skal indberette også - men ikke holde skat tilbage fra http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)