Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny IVS & Usikker på næste skridt til at registrere mig som den eneste medarbejder og lønregistrering...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har for nylig startet en IVS, der fremstiller fødevarer, hvor jeg er den eneste medarbejder som direktør i en overskuelig fremtid.

Jeg er i færd med at købe medarbejder ulykkesforsikring til at dække den side.

Nu skal jeg forstå, hvad jeg skal gøre for at registrere mig selv som lønmodtager til mig selv. Jeg vil ikke, eller har brug for, tage nogen løn endnu, men skal jeg?

For visse dele af virksomheden har jeg opbygget en "lønomkostning" med den forståelse at disse opgaver kan outsources i fremtiden, men for nu vil jeg gøre dem.

Jeg har også læst noget om at skulle anmelde o SKAT, hvis der var en lønbetaling i 1. kvartal.

Alt i alt er jeg usikker på de væsentlige skridt, jeg skal tage for at sikre, at min regning, SKAT og arbejdslovgivning er fuldt kompatibel, så jeg kan fokusere på at starte virksomheden faktisk.
Kan nogen give en tjekliste over ting, jeg skal gøre?

Det ville være meget værdsat.

Mange tak

Johan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:20

Tak john Jeg læste dine artikler ofte, selv før jeg startede virksomheden. De er meget nyttige oplysninger.

Hvor finder jeg medarbejderregistret? er dette wirk.dk? Skal denne rapport indsendes hver måned?

Og om emnet på moms ser jeg, at det ikke er nødvendigt at registrere, før virksomheden overstiger 50.000 omsætning. Er det ok at vente med at registrere, indtil virksomheden går i gang, og det ser ud til, at tærsklen overskrides?

Mange tak

Joe

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)