Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er det slut med IVS

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Samir Ali Dieb:

Det kan godt være, at de har indgået aftalen. Men det blev ikke offentligt gjort, fordi de ikke har fravalgt funktion til de nye opstartede virksomheder som IVS endnu. Udover det synes jeg, at de ikke har nok sænket kapitalen mindre end 10000 kr. Derfor vil jeg forslå, at de sænker kapitalen ned til 25000 kr., så kan alle får en mulighed for at skifte selskabsform til ApS hurtigst muligt.

det er skam offentliggjort og fremsat idag - her lovforslaget https://www.ft.dk/ripdf/samling/20181/lovforslag/l190/20181_l190_som_fremsat.pdf og der er næppe, ud fra EM og DF offentlilggørelse mm tvivl om, at det vedtages i noget der ligner til 99% 
Der er stop for nye fra vedtagelse og krav til eksisterende om 40 t og DF ville IKKE sænke ApS kapital til 40 men beholde 50 t - så jeg anser det for helt chanceløst det beløb skulle blive sænket
her også ministeriets udsendelse https://em.dk/nyhedsarkiv/2019/februar/ivaerksaetterselskaber-afskaffes-og-kapitalkrav-for-anpartsselskaber-nedsaettes/?fbclid=IwAR1R_yRdLgnSc5ASUECkyDFMUpY4eCWpi7nZhXy3SI_brCoVK3FxP-Roo3Y 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kunne være en mulighed.

En anden løsning jeg havde tænkt på, var at ejerne bag IVS, hæftede personligt med 40.000 pr. ejer. (samme beløb som Aps) Idéen skulle være, at ved en konkurs kunne ejerne drages til ansvar for det beløb.

Indskudskapitalen på 1 kr skulle ændres til noget mere realistisk, sådan at Taxa ikke pludselig opretter 70 selskaber for at snyde med licenser, eks.vis 5.000 kr som minimum.

På den måde kunne det stadig lade sig gøre at stifte et selskab med de fordele der ligger i den juridiske og skattemæssige adskillelse mellem person og selskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:

Ja, det kunne være en mulighed.

En anden løsning jeg havde tænkt på, var at ejerne bag IVS, hæftede personligt med 40.000 pr. ejer. (samme beløb som Aps) Idéen skulle være, at ved en konkurs kunne ejerne drages til ansvar for det beløb.

Indskudskapitalen på 1 kr skulle ændres til noget mere realistisk, sådan at Taxa ikke pludselig opretter 70 selskaber for at snyde med licenser, eks.vis 5.000 kr som minimum.

På den måde kunne det stadig lade sig gøre at stifte et selskab med de fordele der ligger i den juridiske og skattemæssige adskillelse mellem person og selskab.

jep var vel en mulighed - og kunne være kombineret med, at f.eks bod for ikke at aflevere regnskab - op til 3000 kr per ledelse/ejer ikke bortfaldt, når man helt undlod at indsende noget og overlod tvangslukningsomkostninger til det offentlige. De er jo en "lovfejl" at bod først falder, når det sene regnskab afleveres, men bortfalder når det slet ikke afleveres - og staten så tager hele omkostningen til skifteretten - ved tvangsopløsninger, frem for at ejerne må punge ud.

Nå det løb er nok kørt - og - hold da op, hvor har der været mange uansvarlige om at trække IVS ned i sumpen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)