Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af diskotek - søger lidt hjælp

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med jer...

 nu kan jeg godt se i brænder efter jeres ide... hvilken også er rigtigt godt...

men det jeg kun kan anbefalde jer er at starte med nået mindre... eller for ikke at sige meget mindre...

et rigtigt fedt diskotek kan også godt være kun 200-300 m2...

og når i så har prøvet det ved i præcis hvad det kræver, og så løber i heller ikke lige så stor resiko selv... og køre det godt, jamen så har i også bevist over for banken det er nået i kan... og det er nået i vil... så har i nemmere ved at låne penge til nået andet... og flere penge måske også.

 

jeg har selv stået med samme tanker engang... og for mig skulle det også være stort... så det bliv en restaurang på lige godt 300 m2 fordel på 2 plan med 9 ansatte i helsingborg. det køre også rigtig godt.

men den dag i dag ville jeg faktisk ønske at vi bare havde startet med en lille take away sted... for selv om stedet er stort... betyder det faktisk ikke du tjener mere... tænk over det...

bedre at have et lille lokale med mange mennesker hver gang... end at have et stort lokale med næsten ingen mennesker...

du eller i ved selv hvordan det er når man er i byen... der skal være mennesker på det diskotek men er... og kommer man til et stort sted hvor der ingen mennesker er så går man igen... men kommer du til et sted hvor der er mange så bliver man...

dette er også nogle ting i skal have i baghovedet...

men held og lykke... håber i finder eller tager det helt rigtige beslut... og når i så er klar husk at poste det herinde så vi kan følge lidt med.

 

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv arbejdet mange år i branchen, og kan sikkert godt være behjælpelig med lidt erfaring. Jeg vil gennemgående stille mig bag det der tidligere er skrevet mht lønninger og tilladelser i skal have fat i først.

For nu lige at gribe det an fra en lidt mere strategisk vinkel så vil jeg - udover forretningsplanen - anbefale jer at få et godt overblik over konkurrence, målgruppe, lokalmiljø osv. Man kan fx godt åbne et diskotek med præcis de samme priser som naboen, men vil i have succes er det meget vigtigt at differentiere sig. Det kan være på 'miljøet', musikken, pris osv osv, men det er MEGET vigtigt at have sig for øje helt fra start.

De steder der i Danmark har haft bedst, og længstvarende succes indenfor barer diskoteker er uden diskussion de steder der satser på laveste fællesnævner. Vi snakker billig øl, shots og den knaldrøde gummibåd, gerne med et tema ind over (som fx Heidis i København som er indrettet i bedste ølstue stil og selv bartenderne har speciel påklædning på). Dermed ikke sagt at man ikke kan have succes med en masse andre koncepter, for det er der også rigeligt med eksempler på, men tænk jer rigtig godt om før i kaster jer ud i det. Det er også vigtigt at have en god promotion erfaring, for uden markedsføring holder ingen diskoteker. Gode folk, som i stoler på, er også uundværlige, for en typisk natklub lukker omkring kl 5, og inden alt er talt op og lukket ned bliver den hurtigt 7. Åbner i kl 23 skal i nok regne med senest at skulle være der kl 20 for at åbne op, og i hverdagene går der meget tid med rengøring, vedligeholdelse og selvfølgelig lagerstyring, vareindkøb, promotion etc. Det er ikke nemt, men det er sjovt, og det virker som lige noget for jer.

Held og lykke med projektet, glæder mig til at modtage en invitation til åbningen :-) (men send den lige i god tid, er på den anden side af kloden!!)

Malte 

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 Til det vil jeg lige tilføje at i kan tage rundt på en masse steder og så prøv at bemærk hvad disse steder gør (godt og skidt i jeres øjne). Hvilken musik, indretning, priser, location, by, type af gæster osv, og samtidig hvordan dette svinger meget alt efter hvor i landet i er henne. Det tror jeg at i vil kunne bruge til en hel masse!

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de seneste svar. Det har givet endnu mere at tænke over, men helt klart kun på den positive måde. Det er utrolig hvad i kan hjælpe os med og det takker vi naturligvis mange gange for.

 Vi regner med at gå i gang med projektet om ca. 14 dage - 2 måneder alt afhængig af hvordan folk spiller ind i vores planer.

 Igen mange tak og vi vil naturligvis gerne tage imod endnu flere råd og evt. flere ting vi skal være særlige OPS på.

 Ellers har vi kun et konkret spørgsmål tilbage. Er der mange diskoteker der går ned hurtigt og er det overhovedet en god indtægtskilde?

Derudover søger vi investorer som kunne tænke sig at høre lidt om vores idé... så nogle henvendelser derfra ville kun gavne.

Vi satser ikke på at tjene os rige på det her men mere se det som en kanon arbejdsplads og samtidige have det skide sjovt når vi går på arbejde. Det skal selvfølgelig kunne løbe rundt og gerne med overskud til at smide lidt ekstra sjov i det hele. Selve stedet hvor vi vil have det og idéen med alt hvad vi har tænkt os, kan vi dog ikke udelukke vil gå hen og blive en "pengemaskine" da vi næsten med sikkerhed ved at det vil få kæmpe succes.

På forhånd mange tak.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det er meget forskelligt med diskotekers økonomi.

Jeg har fået fortalt af nogle lokale her i Århus, at det er langt de fleste diskoteker der kører med underskud.
Hvor meget, og om det nu er rigtigt kan jeg ikke sige.

Dog har jeg hørt at diskotek broen tjener gode penge - så hvis man er dygtig skal det da helt sikkert nok kunne lykkes at tjene penge på et diskotek.

Held og lykke! 

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

onchant:

 Ellers har vi kun et konkret spørgsmål tilbage. Er der mange diskoteker der går ned hurtigt og er det overhovedet en god indtægtskilde?

quote user="onchant"]

onchant:

Mange tak for de seneste svar. Det har givet endnu mere at tænke over, men helt klart kun på den positive måde. Det er utrolig hvad i kan hjælpe os med og det takker vi naturligvis mange gange for.

 Vi regner med at gå i gang med projektet om ca. 14 dage - 2 måneder alt afhængig af hvordan folk spiller ind i vores planer.

 Igen mange tak og vi vil naturligvis gerne tage imod endnu flere råd og evt. flere ting vi skal være særlige OPS på.

 Ellers har vi kun et konkret spørgsmål tilbage. Er der mange diskoteker der går ned hurtigt og er det overhovedet en god indtægtskilde?

Derudover søger vi investorer som kunne tænke sig at høre lidt om vores idé... så nogle henvendelser derfra ville kun gavne.

Vi satser ikke på at tjene os rige på det her men mere se det som en kanon arbejdsplads og samtidige have det skide sjovt når vi går på arbejde. Det skal selvfølgelig kunne løbe rundt og gerne med overskud til at smide lidt ekstra sjov i det hele. .

På forhånd mange tak.

Hvor mange investorer tror i der vil smide penge i en forretning med ambitioner om: at overskud skal bruges til at smide lidt ekstra sjov i det hele.

Jeg mener stadig i skal søge ansættelse på et eksisterende sted for at lære hvad det kræver. Bare for jeres egen skyld, det er en kanon hård branche at være i, og i kan lynhurtig være ruineret.

Men hvis i arbejder vidre, så kigger jeg også forbi til jeres åbning hvis i sender en invitation. Fortsat god arbejdslyst med projektet.

Spørg endelig mere, jeg skal nok forsøge at svarer det jeg kan.

Brug også mægleren som tilbyder hjælp, med ham som sparring kan i måske undgå nogle graverende fejl.

Thomas Bonde

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej guys!

Prøv Stanford.dk

De laver alt hvad der har med branchen at gøre - Jeg har selv haft et møde med dem, på et tidspunkt.

De kan fortælle Jer alt om drift af diskotek med alt hvad det indebærer.

 

 Mvh. Jonathan - Zubar Dubar Barcatering

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

 

Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
H
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Jeg tog selv chancen for 5 år siden og startede www.diskotekmejeriet.dk.

Det er gået kanon

Skriv dine spørgsmål ned her i tråden og jeg skal besvare dem.

mener selv jeg er ræv inden for området

Fra Hemmet
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da spændene med et diskotek på et mejeri :D

 Men det er ikke lige frem meget der står på hjemmesiden, feks beliggenhed hehe

 Eller er det total undercover diskotek ?

Sorry for lån af tråd :D

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)