Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som agent

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Jeg har fået tilbud om at starte op som selvstændig handelsagent og skal repræsentere et anerkendt tøjbrand.

Der er bare nogle praktiske ting jeg er i tvivl omkring:

Hvilken selskabform skal jeg starte op - fordele og ulemper?
Bilordning? Skal jeg have bilen i selskabet eller skal jeg eje den privat?
Kan det bedst betale sig at udtrække løn månedsvis eller vente til årsresultatet?


Håber I kan hjælpe mig lidt på vej :-)
Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Husbyggeren:
Hej..

Jeg har fået tilbud om at starte op som selvstændig handelsagent og skal repræsentere et anerkendt tøjbrand.

Der er bare nogle praktiske ting jeg er i tvivl omkring:

Hvilken selskabform skal jeg starte op - fordele og ulemper?
Bilordning? Skal jeg have bilen i selskabet eller skal jeg eje den privat?
Kan det bedst betale sig at udtrække løn månedsvis eller vente til årsresultatet?


Håber I kan hjælpe mig lidt på vej :-)



1. https://johnhannover.blogspot.com/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

2. Det er præferencer, vil du have kørselsgodtgørelse eller eventuelt beskattes af fri bil

3. Hvis dette er din fuldtidsbeskæftigelse vil jeg klart fortrække at få løn 1. gang i måneden og udbytte for resten. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Husbyggeren:
Hej..

Jeg har fået tilbud om at starte op som selvstændig handelsagent og skal repræsentere et anerkendt tøjbrand.

Der er bare nogle praktiske ting jeg er i tvivl omkring:

Hvilken selskabform skal jeg starte op - fordele og ulemper?
Bilordning? Skal jeg have bilen i selskabet eller skal jeg eje den privat?
Kan det bedst betale sig at udtrække løn månedsvis eller vente til årsresultatet?


Håber I kan hjælpe mig lidt på vej :-)

Da du ikke har ansatte og som agent ikke har større kreditorer så ville jeg ubetinget starte som enkeltmandsvirksomhed evt i virksomhedsordning, og så absolut fraråde selskaber. Det er dyrere, mere besværligt og hvis det går dårligt er du også skattemæssigt langt værre stillet end i en enkeltmandsvirksomhed.

Den anden side af sagen er at få sikret dig at principalen ikke kan skære dig af, at du bliver betalt og at din indtjening står i rimeligt forhold til din indsats og omkostninger. Som du vil se på disse sider er der et ton af personer der har meget lille respekt og forståelse af at salgsarbejdet både er dyrt. 

Det er oftest fordelagtigt at få kilometerpenge - specielt når du ikke har transport fra hjem til arbejde, men der er balancepunkter som baserer sig på kørselsmønster, driftsomkostninger og værditab.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overvej også om du i det hele taget er agent/selvstændig erhvervsdrivende.

Hvis din jobbeskrivelse passer på en kørende sælger for et enkelt firma, så er du måske ikke at regne for selvstændig i SKATs øjne, og så kan du spare hovedpinen ved oprettelse af firma og tilhørende ansvar og pligter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)