Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed uden cvr på adresse

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at prøve at lave en lille webshop, for sjov skyld, og mener ikke jeg kommer til at omsætte for mere end 50.000 som jeg må som privat.

Mit spørgsmål er så, på min webshop, skal der så stå min egen adresse som virksomheds adresse, og må jeg det, når jeg bor i boligorganisation, nu når det ikke er registeret virksomhed?

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 43
Fra  Baser ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Uhh hvis du ikke må drive virksomhed på adressen så kan det godt blive et problem. Men i og med at du definere det som hobby virksomhed tror jeg ikke der bliver noget problem. 

[Signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Salgs direktør i Baser, hvor vi har lavet verdens bedste parasolfod. Min erfaring: B2B og retail salg i DK, DE, NL.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Feb 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Læs forum indlæget "Adresse på virksomhed" her på amino der står

Du kan altid drive erhverv fra privatboligen, hvis:

Boligens beboer selv ejer virksomheden
Virksomheden ikke beskæftiger andre end boligens beboere
Ejendommen stadig fremstår som privat bolig udadtil.
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Nu den ikke privat ejet, da jeg lejer ved dem.

Men skal jeg overhovedet oplyse en adresse på min webshop, når jeg driver det som hoppy uden cvr?

Har skrevet til udlejer, og fortalt der ikke vil komme folk on/off hele tiden, eller pakke leveringer on/off. Men skal jeg have en adresse stående, lovgivningsmessigt?

VH

Tilmeldt 13. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus

Hvis forventningen er at du ikke kommer til at omsætte for mere end t.kr. 50, er der ikke krav om at du momsregistrerer dig. Du kan dog frivilligt lade dig momsregistrere, hvilket kan være en fordel hvis du har mange kunder der er momsregistreret.'

Det er dig som privatperson der er firmaet og derfor skal du bruge dine private adresse når virksomheden ikke har sin egen adresse.

I forhold til om det giver problemer med din boligorganisation bør du tage fat i en derfra og spørge vedkommende hvordan reglerne for dette er.

Med venlig hilsen Kaspar

Piaster Revisorerne
Statsautoriseret Revisionsaktieselskab
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kaspar

Mange tak for svaret! Jeg venter på et svar fra boligorginasitation før jeg offentliggøre min hjemmeside.

Venlig Hilsen

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte står der i lejekontrakten hvad boligen må benyttes til. Det er f.eks. ikke tilladt at drive virksomhed i almennyttig bolig. 

Og det er ikke registreringen men derimod aktiviteterne, der gør det til virksomhed. På samme vis som du skal overholde markedsføringsloven, købeloven etc.

I nogle tilfælde kan det løses med adresseservice (virtuel adresse). F.eks. https://companycall.dk/adresseservice/ 

Er der tale om registreret virksomhed, skal skat via virk.dk informeres om hvilken adresse virksomhedens regnskab befinder sig på.

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver ikke registeret, det udelukkende forsjov, igennem noget innovation i skolen. Så det egenligt bare fordi nu har jeg lavet siden, så synes jeg den kunne være sjov at få op også. 

Boligen er alment byggeri.

VH

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Feb 19
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fedt nok at skolerne laver sådan noget :)!
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu går jeg på en erhvervsfaglig vej, og har siddet som webintegrator.

Vi skulle lave en "falsk" - opstart af virksomhed, men jeg valgte at prøve at lave en dropshipping. Og har nu egenligt en hjemmeside, der bare mangler at blive tilkoblet en host, og så den klar. Men vil gøre det så simpelt så muligt, derfor jeg ikke vil have cvr, da det bare skal være for sjov. 

Min mor har dog sagt okay til den kan være ved dem, hvis mit boligselskab siger nej

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)