Jeg er søger et nummerplade opslagsværktøj, som man ser på mange reservedele hjemmesider. Det virker til at alle har et tilsvarende standard modul, men har ikke kunne finde ud af hvilket modul der er tale om. Nogen som kan hjælpe med dette?
Det du skriver er selvfølgelig også en mulighed for at lave en skræddersyet løsning. Det undre mig bare at alles opslagsmodul er identiske i udseende, så jeg tvivler nemlig på at de har fået det skræddersyet. Jeg tænkt at der måske derfor var en standard plugin som man kunne tilkøbe, eller eventuelt var ét firma som lavede den løsning man ser på de andre hjemmesider.
Nu ved jeg ikke til hvilken platform du leder efter et plugin til nummerpladeopslag, men til Woocommerce findes der i hvert fald ikke umiddelbart nogen plug'n'play løsning - jeg har søgt efter det længe selv i fobindelse med at jeg skulle bygge en shop.
Vi valgte at lave en custom løsning i sidste ende, som forbandt til en af de nummerpladedatabaser der findes derude.
Mig bekendt finder du ikke en færdig løsning til dette, da markedet er regionsspecifikt og dermed forholdsvis lille. De par webshops jeg kender som har denne funktionalitet, har alle været ude og købe sig til løsningen. Der er oftest tale om et opslag i motorregistrets API for at få bilmodellen, for så at lave et opslag hos f.eks. TecDoc for at få bilmodellens ktype-nummer.
Du er velkommen til at smide en besked, hvis jeg skal hjælpe dig videre.
Du skal have kodet det i PHP og så det kan fungere som et plugin i wordpress. Det skulle være lige ud af landevejen, dog vil du løbe ind i problemer hvis datamængden er 70GB så din hosting skal kunne håndtere dette eller du skal over på en større server end de typiske shared hosting setups.
Afhængig af data bør man kunne rense det først så det ikke fylder så meget.
Rent praktisk vil det nok give mest mening at kode det op imod sin egen api så data og api ligger på egen server og så trækker man data herfra til sin hjemmeside