Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdet.dk - Hvor lang tid tager det at lave front og back end og hvad koster det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har en ide om at jeg godt kunne finde på at lave 'holdet.dk' på nogle andre sportsgrene end de store fodboldligaer i Danmark. 

Er der nogen herinde der har en fornemmelse af hvad det vil koste at få programmeret selve backend samt få en frontend designer til at få det til at se godt ud ift. den sport jeg har i tankerne?

Snakker vi 10k, 50k eller 250k. 

Gode råd søges - Jeg er ret seriøst omkring ideen, og har noget kapital til at få det skudt igang.

Dbh

Granberg1

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun lige brugt 2 min på at se hvad holdet.dk er, men med alt muligt forbehold (dog baseret på ganske mange år i branchen), så skal der mere end 1.000 timers kvalificeret arbejde til for bare at være i nærheden selv om du har et top-notch team. Det kan også blive 3.000 timer afhængigt af hvad der præcist er i løsningen. Man siger lidt for sjov at de første 90% af opgaven tager 10% af tiden, mens de sidste 10% tager 90% af tiden. Djævlen er i detaljen.

Måske kan du finde folk som vil acceptere en mindre betaling mod ejerandel i projektet eller du kan prøve et team i udlandet hvor prisen er lavere.

Og forresten bliver det heller aldrig "færdigt". Der vil altid være vedligeholdelse og videreudvikling.    

Tilmeldt 21. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

granberg1:

Kære Aminoer

Jeg har en ide om at jeg godt kunne finde på at lave 'holdet.dk' på nogle andre sportsgrene end de store fodboldligaer i Danmark. 

Er der nogen herinde der har en fornemmelse af hvad det vil koste at få programmeret selve backend samt få en frontend designer til at få det til at se godt ud ift. den sport jeg har i tankerne?

Snakker vi 10k, 50k eller 250k. 

Gode råd søges - Jeg er ret seriøst omkring ideen, og har noget kapital til at få det skudt igang.

Dbh

Granberg1

Desuden mener jeg også, at du skal have diverse rettigheder til at benytte navne m.v. hvis der er rettigheder til dem.

Eksempelvis har FIFA rettighederne til en lang række fodboldnavne m.v. Her bruger deres konkurrent "PES" falske navne m.v.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et site, som har eksisteret i mange år, der bliver brugt rigtig mange timer hvert år på at udvikle det.

Jeg tror du får svært ved at få det udviklet for under 1million kroner.

Mit bedste råd vil næsten være, at du får udviklet en rigtig god forretningsplads, og en dokumentation på præcis du mener dit system skal kunne, og her efter finder 2 programmører som vil kunne lave det.

Hvordan du så vil lønne dem, er lidt op til dig, men forvent ikke at du kan få dem til at arbejde gratis mod at du giver dem procenter i firmaet, dygtige programmører, de vælter sig i den slags tilbud, og har absolut ingen problemer med at finde arbejde. Hvilket også er grunden til at du skal have en fuldt udviklet forretningsplads, så de ved hvad de går ind til. ellers så får du dem slet ikke med.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

fedt koncept de har gang i på holdet.dk, fristet til at tilmelde mig med det samme.

som programmør er jeg enig i at der ligger en god del arbejde i det setup og jeg vil nok vurdere at der skal 100 timer til for at du har en fungerende beta version hvor du kan få de første bruger tests på. Herefter skal der nok 500 timer til for at få lavet det rigtigt godt og også få indtastet/importeret de mange data der skal til.

Hvad der mere kræves kan jeg kun gisne men det er bedre at overvurdere end at undervurdere i sådan en situation.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Granberg

Spændende idé, men du skal sørge for, inden du går igang, at få fat i en "Nørd" der kan hjælpe dig I processen.

At starte sådan et projekt, er meget mere komplekst end du forestiller dig, og uden erfaring fra softwareudviklingsprojekter er det næsten umuligt at få succes.

Du vil opleve at de leverandører du vælger ikke leverer til tiden, og at du, når du ser den første version vil være skuffet over den funktionalitet du har fået, alle de fejl og mangler der er,  og at de skal have flere penge end du har regnet med, og oprindeligt aftalt - det er ikke fordi din samarbejdspartner er en "skovl" eller at de snyder dig. Det er simpelthen sådant det virker i denne branche.

Når du får en pris er, er det jo på baggrund af det du har bedt om, og selvom man har mange års erfaring fra branchen er det umiligt at få det hele med - har du ikke kendskab til softwareudvikling selv er det helt umuligt. 

Dine leverandøre har jo alle en virksomhed at drive, og deres mål er at tjene så meget som muligt på deres kunder (dig), det er jo kun rimeligt.

Derfor skal du have en på din side der kan hjælpe dig som ikke selv er i spil til at få ordren - ellers har du ingen forudsætninger for at vurdere om der er leveret efter aftale, om det giver mening at de skal have mere for at implementerer OAuth2, SSL, og hvad der ellers kan komme af "Nørdsnak", og der vil komme enhel del.

Så er du seriøs omkring dette, så start med at finde en med erfaring fra softwareudviklingsprojekter, og få ham til at hjælpe dig - i første omgang med at få lavet wireframes og en detaljeret specifikation, og som kan hjælpe dig med at finde den rigtige leverandør - lad være med at find en leverandør og lade dem hjælpe dig her.

Jeg håber ikke jeg har taget modet fra dig, det er bare en branche hvor det er let at blive "burned"

//Morten

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Super gode svar alle sammen. Det skræmmer mig ikke. Der er dog væsentlig forskel på 100 timer og 1000 timer. Morten, det giver rigtig god mening alt det du skriver - Det tager jeg til efterretning i næste stadie.

Når det er sagt, ved I om holdet.dk har haft behov for at få godkendt at bruge Messi og alle de andre stjerners navne - Eller kan man uden videre bruge spiller navne når det ikke er et 'rigtigt' spil?

Jeg mener at have hørt at Fifa og Football manager betaler relativt dyrt for at få lov at bruge de rigtige spilleres navne - Er det også nødvendigt når det ikke er et spil, men er en gengivelse af virkelig resultater, som man så bare tildeler en 'score'?

Jeg håber I kan hjælpe på denne del også...

Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej granberg!

Jeg ved det ikke med sikkerhed. Jeg tror dog godt, at navnene må benyttes. Der var i 2012 en sag mellem Swush (holdet.dk) og Håndbold spiller forening (for det Danske herre landshold) omkring brugen af navne i et spil. Det gjorde, at Swush det år ikke tilbød håndbold manager. MEN sagen blev afvist i retten: http://domstol.fe1.tangora.com/media/-300011/files/V-0035-12.pdf Med andre ord kunne de godt få lov.

Jeg ved dog ikke hvordan dette hænger sammen ellers.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)