Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til moms på gaver

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er begyndt at sælge 2-3 års gamle biler.
Når jeg skal udlevere bilen til kunden har jeg lavet en aftale med den lokale blomsterforretning, som binder en blomst til 150 eks moms.

Nu skulle jeg bogføre blomsten og igennem dinero er det en gave til kunden og her kan jeg ikke trække momsen fra.

Kan man ikke inkludere blomsten som en del af købet, så bogføringsmæssigt at det ikke bliver en gave?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke uden du også sælger blomsten til kunden nej. en gave er en gave og ikke noget man bogføringstaktisk kalder et udstødningsrør vil jeg mene - det er ikke en del af kravet for at få indtægten, selvom det naturligvis sikkert ses som hyggeligt.Stick out tongue

Husk også, at ikke alene har du ikke momsfradrag men du har også kun kvart fradrag for udgiften

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg må ikke sætte det som en del af købet men med 100% rabat på blomsten?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også se det som reklame især hvis firma navn står på kortet, fuld fradrag også moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Du kan også se det som reklame især hvis firma navn står på kortet, fuld fradrag også moms

mener du i fulde alvor, at man kan give sine kunder blomster som reklame hvis ens firmanavn er på kortet og dermed have fuldt fradrag. Hvad har du for andre forslag. Vingaver med firmakort vedhæftet og fuldt fradrag for moms og alt?

Den køber jeg ikke i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tror jeg ikke holder i retten, på sigt skal jeg sælge 15 biler om måneden. Så skal bare finde ud af hvad jeg kan gøre på lovlig vis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Mortensen:

Og jeg må ikke sætte det som en del af købet men med 100% rabat på blomsten?

nej det ville jeg ikke gøre. En kontrol vil se der er en blomst med- og jeg synes slet ikke beløbet lægger an til at chance for at stå dårlig i en kontrol. En gave er en gave - men OM du kom igennem med at fakturere EN bil og EN blomst 50.000 kr og dermed have det som del af leverancen - måske  jeg ved det ikke, Jeg ville ikke drømme om det. Alm. sund fornuft - du giver en kundegave, blomst eller vin eller hvad du vil - efter regler som gave i min optik men om du fanges og hvad så, skal jeg ikke sige sikkert. Regler om gaver er jo lavet af en årsag faktisk ikke :) 

Det ville se anderledes ud hvis du gav et måttesæt som del af dit salg af bilen - bil inkl. nyt måttesæt - selv om det lyder som det samme, så er det nu en del af leverancen  hvad jeg ikke kan se en blomstergave efter købet være - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det er heller ikke en stor post, men ville lige høre til råds.
Tak for svaret!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke nogen gave, men en påmindelse HUSK NÆSTE GANG DU KØER BIL SÅ HAMDLE MED MIG

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kah:

Det er ikke nogen gave, men en påmindelse HUSK NÆSTE GANG DU KØER BIL SÅ HAMDLE MED MIG

Forskellen på reklame og repræsentation er personkredsen. Hvor du ved reklame har med en udefineret personkreds at gøre, så er repræsentation rettet imod specifikke personer. Derfor kan en sådan blomst ikke være reklame men repræsentation. Var der derimod tale om en blomst ifb. en udstilling på et torvemarkede, så ville den blive brugt ifb. en reklame opstilling og overfor en udefineret kundeskare og derfor være reklame.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)