Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke af disse to muligheder er den hurtigste til at få et ApS ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude, jeg vil lige høre jer, om I ved hvilke af disse to muligheder, eller hvis der findes andre; er den hurtigste, og billigste vej til at få oprettet et ApS (både drift og holding).

Fælles for begge muligheder, følger en indtægt på 35.000 kr. pr. måned. Så kapitalen vil være på plads inden for 2 måneder.

Mulighed 1:

Opret et IVS med 1 kr. i kapital. Herefter vil pengene ryge ind på denne konto, hvor der skal betales selskabsskat (22%) og når kapitalkravet er nået, så omregistreres der til et ApS. Vil det her også være muligt, at stifte drift og holding, eller?

Mulighed 2:

Indtægt som B-indkomst, hvor der skal betales personlig beskatning (47%). Herefter oprettes ApS holding og drift, som man normalt ville gøre det.

-----

Umiddelbart vil jeg tro at Mulighed 1 vil være billigere, da man slipper for at betale den personlige beskatning. Men jeg har også læst mig frem til, at der kommer udgifter når man senere vil omregistrere IVS til ApS.

Noget andet, som jeg også har undret mig lidt over, er når folk siger at et selskab skal oprettes med beskattet kapital, men hvilken slags beskatning? Er det personlig beskattet kapital, eller kan det også være kapital fra et selskab, hvor der kun er betalt selskabsskat?

Nogle fordele og ulemper ved hver især vil kunne være til stor gavn. Mange tak.
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger "Noget andet, som jeg også har undret mig lidt over, er når folk siger at et selskabskal oprettes med beskattet kapital, men hvilken slags beskatning? Er det personlig beskattet kapital, eller kan det også være kapital fra et selskab, hvor der kun er betalt selskabsskat?" ... Både personer og selskaber kan stifte et selskab, så på den måde må svaret være ja.

Med hensyn til mulighed 1 og 2, så lyder det som om du er fast besluttet på drift+holding. Uden at kende detaljerne i din virksomhed, så ville jeg nok hælde mest til mulighed 1. Ikke mindst fordi du med mulighed 2 vil skulle flytte aftaler, indkøbte ting, etc. til selskabet efterfølgende.

Overvej at google 'opret selskab' og få en helt konkret snak med en af dem som tilbyder at oprette selskaber. 

Hvis det er et forholdsvis simpelt selskab, så bør du kunne omdanne et IVS til ApS for 5.000 kr.

Hvis du er så sikker på indtægten, så var der måske også mulighed for at stifte selskaberne som ApS med det samme med nogle lånte penge? Træk pengene ud som løn og betal lånet tilbage i løbet af 4-5 måneder.

Tilmeldt 3. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jørgenfraborgen:
Opret et IVS med 1 kr. i kapital. Herefter vil pengene ryge ind på denne konto, hvor der skal betales selskabsskat (22%) og når kapitalkravet er nået, så omregistreres der til et ApS. Vil det her også være muligt, at stifte drift og holding, eller?
- hurtigt i alle fald - klaret på få dage - og så koster det vel 5-10.000 at omregistrere OG - der er ny lov på vej som stiller krav til kapitalopbygningen i alle fald (mellem 40-50 t beskattet inden udgangen af 2020)

Stifte ApS direkte koster personlig skat inden ja (41 max - uden fradrag i så fald - normalt ca 36%) med mindre du har topskat) men omvendt, når du lukker eller sælger eller andet, får du dine 50 t uden skat, i IVS som har kostet de der 5-10.000 at omregistrerer skal du stadigt ud over de 22% selskabskat af med 27-42% på de 49.999 når du omdanner, så ja, det sparer skat dag 1 som udskydelse, og den kommer så siden, med mindre du har lommer i ligklæderne. Når du ved du vil have ApS, så dan det dag 1 frem for at omregistrer + IVS har skidt ry mange steder, så også af den grund - kom ud over stepperne med ApS - og vil du holding - så stift det først med 50 t og lad det stifte drift for samme - men husk - hvert selskab koster og der er masser af overflødige holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har selv kigget på det samme for nylig. Min konklusion var at det giver mest mening oprette et Aps med det samme, da en omdannelse Ivs til Aps inden for relativ kort tid ender med at være lige så dyrt/dyrere/besværligt end at starte med Aps....

Jeg havde i øvrigt samme overvejelse omkring at oprette holding med det samme, men endte med at droppe det. Medmindre du har forskellige aktiviteter/selskaber, hvor du absolut skal bruge holding for at sikre værdier eller lignende (for at separere fra driftselskabet) ville jeg overveje at starte uden holding, du kan altid oprette det senere....

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Den med "du kan altid oprette [holdingselskab] senere" kunne godt trænge til en uddybning. Jeg har i hvert fald selv måtte betale personlig skat da jeg stiftede et holdingselskab og solgte (nogle af) mine privat-ejede anparter til holdingselskabet. Det er mange år siden, så der kan selvfølgelig være sket ændringer.

Hvis der ikke skabes nogen værdi i driftsselskabet, så er der ikke noget at blive beskattet af, men meningen er jo sikkert at få overskud.

Ved stiftelse af holding+drift på én gang kan man bruge de samme 50.000 kr til at stifte begge selskaber. Det tvivler jeg også på kan lade sig gøre hvis man vil oprette holdingselskabet senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Danne holding senere med de ændringer der skal til (kræver stadigt ikke 2 x 50 t) koster let en del (lad os sige 10.000 kr) - Det skal holdes op mod hvad holding koster i drift - lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn og omsætning - ofte opstart og drift i bank - regnskabsprogram, årsregnskab med sambeslutning.

Hvis man tænker sig de omkostninger faktisk let kan være 3-4000 per år for at have holding (ud over måske også lidt eget arbejde)så har man nok omkring 3 år - Skal man bruge det inden 3 år , skal man nok stifte holding først - kan det vente (og måske viser det sig totalt overflødigt - ofte fordi man slet ikke vil have mere end det ene drift og ikke andet - eller - måske tilmed lukker og slukker) så kan man ofte på 3 år + have sparet hvad det koster at nu lægge holding på. 

Metoden hedder skattefri anpartsombytning - når holding stiftes efter drift - via revisor erklæring - og den kan - som ved omregistrering ske skattfrit (generelt hvis drift har optjent større værdi) eller - skattepligtig (hvis drift ikke har optjent større værdi - meget basalt forklaret)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fornemt med forklaringen om "skattefri anpartsombytning".

Jeg er helt enig i at mange i dag har ret betydelige årlige omkostninger til holdingselskaber uden aktivitet, hvilket jo taler for at undlade at oprette et holdingselskab fra start.

Med lidt held har man dog kunne se annoncer her på amino for en løsning på lige netop den udfordring.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen årlig omkostninger til mine holdingselskaber.

Jeh har 3 holdingselskaber.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Jeg har ingen årlig omkostninger til mine holdingselskaber.

Jeh har 3 holdingselskaber.

det kan også findes- men er jo bare ikke almindelgit
Du er heldig din forsikring ikke tager noget for at lægge alle tre CVR i holding med i arbejdsskade - ret.         Uvanligt uden en ekstra pris på den ene eller anden måde
Din bank giver ekstra konto til hvert ekstra CVR uden pris
Du har gratis regnskabsprogram’

Du giver intet for at få lavet sambeskatning mellem driftsselskabere og her 3 holdingselskaber i årsrapport

Det er jo mildest talt ikke almindeligt - men godf for dig hvis ikke ekstra prisen bare ligger i drift fordi Bank regnskab og forsikring fakturerer alt der

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)