Ja hvis varelageret er solgt - og dermed er gået ind som indtægt/omsætning som salg, og nu er 0 stk, så tæller du som hvert år lager op og er det 0 så nedreguleres værdi af varelager til 0 som du beskriver det er en varelagerregulering - du har SOLGT varelageret og ikke nedskrevet det
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kan jo kun passe hvis værdien af dit lager var mere end de 200.000 kr du har solgt for (og ud fra der ikke var andre omkostninger at regne med) Se dit overskud inden du nedskriver - og så se det efter - og det skal være gået ned med præcis værdien af det varelager du nedskrev (forskellen mellem dit oprindelige varelager primo og det du nu har)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg har nedskrevet varelageret til 0 kr nu, der har jo selvfølgeligt været løbende udgifter som husleje, strøm, små indkøb af kontor ark m.m. men intet anlæg
Du har talt dit varelager op til 0 kr i værdi. Derefter har du flyttet beløbet uden moms fra vareindkøb i drift og ned til værdi af varelager i status og så skal dit resultat være gået op med det beløb og ikke ned
Isoleret set må du have lavet en fejl hvis dit resultat gik ned og ikke op
vh John Hannover
jeg har nedskrevet til 0 kr i vareregulering så varelageret er gået i nul, fremgår i Dinero...
men når jeg printer årsrengskabet ud står der som jeg har et vareforbrug på -372.000 og en omsætning på 252.000 kr så giver det er -120.000 kr mellem rubrik 320 og rubrik 321
dette gør skat også opmærksom på når jeg godkender årsopgørelsen. derfor valgte jeg ikke at godkende denne pt da det ikke gave mening?
men varebeholdning er nedskrevet fra 236.000 til 0 kr som fremgår rigtigt nok under finansielle anlægsaktiviteter.
Ikke helt med - hvis du har solgt alle dine varer med fortjeneste og derfor nu har 0 værdi af varelager - så vil dit resultat i regnskabet blive bedre af du flytter penge fra varekøb i drift til status
Du have vel ikke bare sat 0 selv om du har værdi af lager
Når du så har et vareforbrug nu på 372.000 kr så har du jo solgt alle dine varer med underskud - for mindre end du har købt varene for - og ja så får du et underskud som angives i rubrik 112 - rubrik 320 og 321 er alene til kontrol af sandsynlighed og bruges ikke i skatteberegningen -
Jeg synes det lyder lidt som om du bør tage en økonomiperson ind inden du ender med noget hvor du står med håret i postkassen. Det behøver ikke være så dyrt
vh john Hannover