Hej Aminoer Jeg går personligt og tænker på at investere i en (eller flere) lejligheder mhp udlejning. Er nedenstående korrekt skitseret op? Det bliver formentlig kørt under mit enkeltmandsfirma (er der fordele ved at oprette et APS - hvis man ser bort fra personlig hæftelse): Fiktive tal: Pris: 1.000.000 Udb: 200.000 Realkreditlån: 800.000 Månedlige udgifter: afdrag 4000 + 500 renter + 500 ejerudgifter + forbrug (el/vand/varme) Indtægter: 5000 pr. måned + forbrug Forbrug går op 1:1 5000 i indtægt minus fradrag for renter og boligskatter = 4000 Disse 4000 betales der skat af ~ 2000 tilbage. Derudover afdrager jeg personligt med 4000 pr. måned som der ikke er fradrag for. Er det korrekt forstået? I ovenstående tilfælde vil jeg i teorien sætte 2000 til pr. måned, men hvis man antager at lejligheden blot holder sin værdi, så sparer man 4000 op i murstene pr. måned. Mvh |
RoomForMore.dk:Det bliver formentlig kørt under mit enkeltmandsfirma (er der fordele ved at oprette et APS - hvis man ser bort fra personlig hæftelse):
Resten ser rimeligt ud - hvis renten og ejendomsskat er korrekt dog har du jo så 5.500 ind inkl. forbrug når du skriver 5000 + forbrug så 5.500 ind og fradrag for 500 forbrug og evt skat - OG bortset fra der ofte er en del adm og vedligeholdelse nødvendigt og omkostninger ved lånoptagelse mm
vh John Hannover