Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

revisorunderskrevet regnskab i forhold til afholdelse af restbarselsorlov som nystartet virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg søger et svar angående et revisorunderskrevet regnskab i forbindelse med afholdelse af restbarselsorlov som selvstændig.

Min situation er følgende: Nystartet selvstændig for 3 måneder siden og ønsker at afholde en restorlov om 3 måneder.
Min overskud i virksomheden på de første 3 måneder har været under 5000kr, men dog overskud ;-)
Jeg var hjemmegående det sidste år før opstart af min virksomhed - dvs. uden lønindtægt som beregningsregnskab

SÅ nu mit spørgsmål:
Hvordan virker det med et revisorunderskrevet regnskab som dokumentation for beregning af min barseldagpengesats, når jeg som helt nystartet virksomhed kun har et regnskab, der pt. går 3 måneder tilbage og ikke har været i arbejde inden?

Håber nogle kan hjælpe, da jeg ikke selv har kunnet finde oplysninger om det på nettet.

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du opfylder ikke krav for barselpenge som jeg lige ser det umiddelbart - med kun 3 mdr selvstændig og ikke optjening inden og langt fra indtjening til umiddelbart at dokumentere tilstrækkelig arbejdstid - men det kan revisor måske sige dig. Jeg er ikke helt klart over om du her overhovedet har glæde af revisor underskrift

Tal med bogerservice eller udbetaling danmark https://johnhannover.blogspot.com/2015/01/barsel-for-selvstndige-personlig.html siger mere om kravene for at være berettiget til barselsgodtgørelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)