Jeg søger et svar angående et revisorunderskrevet regnskab i forbindelse med afholdelse af restbarselsorlov som selvstændig. Min situation er følgende: Nystartet selvstændig for 3 måneder siden og ønsker at afholde en restorlov om 3 måneder. Min overskud i virksomheden på de første 3 måneder har været under 5000kr, men dog overskud ;-) Jeg var hjemmegående det sidste år før opstart af min virksomhed - dvs. uden lønindtægt som beregningsregnskab SÅ nu mit spørgsmål: Hvordan virker det med et revisorunderskrevet regnskab som dokumentation for beregning af min barseldagpengesats, når jeg som helt nystartet virksomhed kun har et regnskab, der pt. går 3 måneder tilbage og ikke har været i arbejde inden? Håber nogle kan hjælpe, da jeg ikke selv har kunnet finde oplysninger om det på nettet. På forhånd tak. |
Du opfylder ikke krav for barselpenge som jeg lige ser det umiddelbart - med kun 3 mdr selvstændig og ikke optjening inden og langt fra indtjening til umiddelbart at dokumentere tilstrækkelig arbejdstid - men det kan revisor måske sige dig. Jeg er ikke helt klart over om du her overhovedet har glæde af revisor underskrift
Tal med bogerservice eller udbetaling danmark https://johnhannover.blogspot.com/2015/01/barsel-for-selvstndige-personlig.html siger mere om kravene for at være berettiget til barselsgodtgørelse
vh John Hannover