Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af bilforretning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg går med drømmen om at starte egen bilforretning, og har i den forbindelse et par spørgsmål, som jeg håber at finde svar på.

Jeg søger først of fremmest svar på, om mine “mål” lyder realistiske, og om min forretning lyder rentabel.

Jeg har undersøgt priser på leje af lokaler, forsikringer, mv. og på den baggrund udregnet faste omkostninger på 500.00,- p.a.

Jeg regner med at have omkring 15 biler på lager, i prisklassen 35.000,- til 200.00,-
I mit regnestykke har jeg regnet med en gennemsnitlig fortjeneste på 12.000,- pr. bil. (Hvilket jeg anser som lavt sat, tager jeg fejl?)

For at få dækket mine udgifter på samlet 500.000,-, skal jeg altså sælge ca. 42 biler om året, hvilket svarer til 3,5 bil pr. måned.

Hvor realistisk lyder der at sælge det antal biler for en mindre nystartet brugtvognshandler?

På forhand tak!
Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Dansk Motor Finans A/S Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hannii,

Her er lige mine tanker - håber de kan hjælpe dig lidt.

Husk at tænk markedsføring ind. Bilbasen og Autouncle bør du være på, og de kan god koste lidt pr måned. Men de er nødvendige!

På Autouncle.dk betaler du per klik, og på Bilbasen.dk/DBA.dk betaler du per bil per dag. 

Med gennemsnitlig 15 biler på lager, skal du forvente markedsføring på omkring 3-5.000,-/måned. + evt. facebook/google annoncering.

Sørg desuden for guds skyld, at have et varelager hvor bilerne står uden dansk registreringsafgift, så du ikke binder pengene i det. Så kan du nemlig også tilbyde leasing.

Det centrale punkt i en sund bilforretning er omkostninger. Skær alt unødvendig fra.

Fortjeneste på kr. 12.000,- er realistisk som markedet ser ud lige nu. Man kan ikke forvente meget mere. Du skal også tænke reklamationer ind - for der vil helt sikkert komme lidt, medmindre du vil sælge helt nye biler.

Med venlig hilsen
Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

hannii:
Jeg går med drømmen om at starte egen bilforretning,



Kom i gang ASAP.
Hvor meget vil du satse nu?


hannii:
på den baggrund udregnet faste omkostninger på 500.00,- p.a.


Det kan helt sikkert gøres billigere MEN
hvis du har pengene gør det ikke noget, at du kommer hurtigt i gang
og straks slår det rimeligt stort op.

hannii:
skal jeg altså sælge ca. 42 biler om året,
hvilket svarer til 3,5 bil pr. måned.

Hvor realistisk lyder
der at sælge det antal biler for en mindre nystartet brugtvognshandler?


Jeg selv er serie iværksætter og arbejder også med bilhandel i Danmark
og renovation af biler i Polen, hvor alt er meget billigere end i Danmark.

Jeg har to klargjorte biler lige nu: En Rover 620 Ti fra 1995 og
en Dawoo Nubira 2000. Den sidste er de fakto Opel teknologi.
Det er begge total renoverede mht rust og maling men på to
forskllige måde. Det tekniske kan jeg komme tilbage til, hvis
det har interesse.

Jeg kan straks skaffe et rimeligt stort lager af tyske og polske biler,
da du jo ikke skal betale registrerings afgift før de er solgt og
indregistreret i Danmark.

Vi tilbyder selv brugte biler med en et (1) eller 3 eller 5 års garanti,
hvor disse garantier indregnes i prisen. Vi financierer selv
disse biler.

En brugt bil med en effektiv garanti på sliddele kan hurtigt sælges,
da en køber ikke behøver så mange overvejelser andet end bilen
selv og prisen.

Hvor i Jantelovs Danmark bor du?

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hannii:

Jeg regner med at have omkring 15 biler på lager, i prisklassen 35.000,- til 200.00,-
I mit regnestykke har jeg regnet med en gennemsnitlig fortjeneste på 12.000,- pr. bil. (Hvilket jeg anser som lavt sat, tager jeg fejl?)

Umiddelbart urealistisk...

En gennemsnitlig fortjeneste - dækningsbidrag, på 12.000,- pr. bil svarer til en dækningsgrad på ca. 14,5% ved gennemsnitspriser på ca. 82.500 ((200.000 - 35.000):2), er umiddelbart temmelig urealistisk på let/hurtigt omsættelige brugte biler i denne prisklasse.

Men du skriver ikke noget om, hvilket segment du vil satse på. Dækningsbidraget er i høj grad afhængigt af, hvilke biler du vælger at satse på.

  • let omsættelige biler kræver mindre binding, men betyder også markant mindre dækningsbidrag.
  • specialbiler er typisk sværere at omsætte - især som nystartet, og kræver derfor binding i længere tid. Til gengæld er der mulighed for et større dækningsbidrag.

Det sværeste er som i alle andre brancher indkøbet - at få købt bilerne til den rigtige pris. Det næste er at få styr på omkostningerne til klargøring/reklamationer og markedsføring.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)