Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål årsregnskab.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit første år som selvstænding afsluttede her 31-12-07. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.

1.  Faktura dato: Hvis jeg skriver en faktura med dato 28-12-07 skal den vel også bogføres i det gamle år selvom jeg først modtager pengene i 2008. Men hvad så med bank saldoen? Der passe datoen jo ikke.
  2. Jeg har et underskud for første år i regnskab på f.eks 40.000 kr, men jeg har en masse igangværende arbejde hvor  materialer er indkøbt i 2007, men jeg modtager først pengene i 2008 og som sådan vil overskudet blive tilsvarende større for 2008. Skal jeg redegøre for værdien af igangværende arbejde? Det er jo både hardware og forædling af materialer. Eller er der en bagatelgrænse?
  3. En kunde sprang fra en opgave og for at dække omkostninger fik han ikke hele sit indskud tilbage. Skal jeg så bare skrive en faktura på det beløb han kom til at betale? Så jeg kan betale moms af beløbet.

Det kan være lidt svært lige at overskue det hele.

Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Hej!

1. Fakturadatoen er afgørende. Modposten til din indtægt er debitor/og ikke bank.

2. Ja...du skal redegøre for og aktivere de igangværende arbejder.

3. Ja....lav en faktura. 

Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:01

Tak for svar.

Jeg må nok bruge lidt tid sammen med min revisor. Men den udgave at summasumarum jeg har har ikke debitor/kreditor del....

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:08

Hej jeh

Der er også nemmere at have en debitor og kreditorstyring i regnskebet, samt varelager, alt sammen i status delen..

Det burde give et samlet overblik af tilgodehavende og skyldig saldi.. 

mvh   Geeked

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)