Hej alle fellow aminoer, Så blev det endelig tid til at blive døbt med første indlæg herinde, men jeg har simpelthen en hovedpine uden sammenligning. Jeg har en kunde som har købt nogle lygter til hendes bil, hun bad os levere dem direkte til hendes værksted og det gjorde vi. Derefter kontakter kunden os og siger lygterne ikke passer på bilen, vi tilbyder derfor at tage dem retur eller sende et nyt sæt, kunden beder os sende et nyt sæt lygter. Som aftalt sender vi nu et nyt sæt, dog bliver baglygterne dog ødelagt under transporten, som Post Danmark foreskriver det beder jeg kunden reklamere over dem og få dem erstattet. Men det vil kunden nu imidlertidig ikke være med til, hun vil have det hele retur og pengene igen... flinke som vi er siger vi det er OK de sender bare det hele retur, vi sender endda fragtbrev over så vi betaler for forsendelsen. Dvs. vi nu har betalt alt fragt frem og tilbage... Det ene sæt ankommer fint og det var den som var blevet beskadiget på vej derover så det var jo OK. Det andet sæt kommer så dagen efter hvor det bare var smidt ned i en kasse hvilket resulterede i begge lygter var ødelagte, vi kunnne ikke reklamere da kassen så fin ud og lygterne jo slet ikke var pakket forsvarligt ind! Kunden vil nu kontakte sin advokat.. men hvad pokker skal jeg/vi gøre? Det skal siges lygterne PASSER FINT PÅ BILEN!! De fejler intet... havde vi bare kunnet løse den ved kunden fik lygterne på var der ingen tabere da alle kunne holde deres omkostninger hjemme.... vi mener jo det er værkstedet som ikke har behandlet kundens lygter forsvarligt... men omvendt er det jo heller ikke fair for dem på en måde..? |
Ring værkstedet og ring kunden. Fortæl du er ivrig efter at finde en løsning der tiltaler alle parter. Glem fortjeneste men få en tilfreds kunde, det vinder du ved på langt sigt.