Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med urimelig kunde...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle fellow aminoer,

Så blev det endelig tid til at blive døbt med første indlæg herinde, men jeg har simpelthen en hovedpine uden sammenligning.

Jeg har en kunde som har købt nogle lygter til hendes bil, hun bad os levere dem direkte til hendes værksted og det gjorde vi. Derefter kontakter kunden os og siger lygterne ikke passer på bilen, vi tilbyder derfor at tage dem retur eller sende et nyt sæt, kunden beder os sende et nyt sæt lygter. Som aftalt sender vi nu et nyt sæt, dog bliver baglygterne dog ødelagt under transporten, som Post Danmark foreskriver det beder jeg kunden reklamere over dem og få dem erstattet. Men det vil kunden nu imidlertidig ikke være med til, hun vil have det hele retur og pengene igen... flinke som vi er siger vi det er OK de sender bare det hele retur, vi sender endda fragtbrev over så vi betaler for forsendelsen. Dvs. vi nu har betalt alt fragt frem og tilbage...

Det ene sæt ankommer fint og det var den som var blevet beskadiget på vej derover så det var jo OK. Det andet sæt kommer så dagen efter hvor det bare var smidt ned i en kasse hvilket resulterede i begge lygter var ødelagte, vi kunnne ikke reklamere da kassen så fin ud og lygterne jo slet ikke var pakket forsvarligt ind!

Problemet er nu at vi står med 3 sæt lygter som er ødelagte... alt vi prøvede var jo at hjælpe kunden... men nu står vi som skurken, men det kan da vel ikke være vores skyld på nogen måde?? Vi har jo gjort ALT for at hjælpe synes jeg..?

Kunden vil nu kontakte sin advokat.. men hvad pokker skal jeg/vi gøre? Det skal siges lygterne PASSER FINT PÅ BILEN!! De fejler intet... havde vi bare kunnet løse den ved kunden fik lygterne på var der ingen tabere da alle kunne holde deres omkostninger hjemme.... vi mener jo det er værkstedet som ikke har behandlet kundens lygter forsvarligt... men omvendt er det jo heller ikke fair for dem på en måde..?

HJÆLP :(

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Fra Herlev
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:56

Ring værkstedet og ring kunden. Fortæl du er ivrig efter at finde en løsning der tiltaler alle parter. Glem fortjeneste men få en tilfreds kunde, det vinder du ved på langt sigt.

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 14:05

Hej Rene,

Den slags kundesituationer tror jeg desværre at alle virksomheder kommer ud for engang imellem. Næsten uanset hvor urimeligt kunden har handlet, vil jeg råde dig til at få afsluttet sagen så hurtigt som muligt og koncentrere din kundeservice på andre kunder, hvor der er langt bedre mulighed for at få god respons på din kundeservice.

Hvis kunden har fået sine penge retur og du har fået lygterne retur (defekte eller ej defekte), så kunne du sende et pænt brev til kunden, hvor du skriver, at beløbet er refunderet og du har fået varerne retur og derfor betragter sagen som afsluttet. På den måde vil du ikke kunne risikere at få dårlig omtale senere hen.

I små sager som denne vil du ikke kunne argumentere med kunde, da vedkommende formentlig (som jeg læser det) ikke er modtagelige over for dine argumenter (uanset om du har ret). Og mht. advokatsag og lign. ville det nok ikke kunne svare sig rent økonomisk og tidsmæssigt. Brug i stedet dine kræfter på de øvrige 99% gode kunder. De sætter mere pris på det...

Mvh,
Ole Pedersen

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 21:43

Tak for svarene... syntes bare det er total urimelig andre kunder skal betale for denne kundes urimelige væremåde... hmpf... :o(

Det skal forresten lige siges at det altså er varer for godt 7000 DKK... derfor jeg syntes det er total urimeligt jeg skal dække dem... kan sagtens følge jer.. men det er jo værkstedet der er en klovn.. og kunden der overladt det i deres varetægt. [Rediger Tags]

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:02

Det er helt sikkert ikke andre kunder der skal betale for det, så har du da i hvert fald en mærkelig forretningsmoral.

Enten skaffer man pengene, eller betaler selv..

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 20:54

Ehhh.... tror du misforstår... men du ved jo åbenbart ikke noget om forretning så......!

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 22:45

Lyder som om du har gjort mere end de fleste virksomheder ville gøre, det med at du har betalt for al fragt er en gave i sig selv !

Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:17

Hej  Rene

Reklamation sager er altid belastene og tids krævene, mans skal vælge sine kampe med omhu, dermed mener jeg kan det betale sig at sende flere penge og tid efter en sag der nok er tabt på forhånd. Du har sendt varerne til 3 part, han har ikke bedt om varen tror jeg ikke han er erstatnings ansvalig. Tabet af dine 7000,00 er selvfølgelig ærgelige. men jeg må tilsutte mig de andre brug tiden på at tjene dem et andet sted. Reklamations sager fylder meget mentalt og man går Juridisk selvofrsvar mode, man vender sagen med dem man kender osv. der er mange lomme prokuratorer i dette land, men husk de får kun sagen fra din side, kunden har jo selvfølgelig en anden opfattelse af sagen. At sælge til private er ofte problemfuldt, beskyttelse af private er jo bedre end til B2B, sagt uden at kende din forretning. Afslut sagen den vil med garanti koste mere at forfølge, i tabt energi og focus på din foretning.

Det er min klare opfattelse at du har gjort mere end der kan forventes af dig. Du kan evt forsøge at skrive en venligt brev til kunden, hvor du redegør for forløbet fra din side at du syntes du allerede har gjort dit yderste for at kunden skal have en god opfattelse af din forretning, en venlig skrivelse med opsumering af dine tiltag burde også blive opfattet positivt, og skrift er ofte bedre en mundtlig kommunikation og det vil vise din velvillighed og det er svært  forsat at være sur på andre når de har undskyldt uanset om det er udtrykt direkte

Luk sagen advokater er sat i verden for tjene på andres ulykker.

held og lykke

kunne være sjovt at høre hvordan det slutter

mvh

Wagbear

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 21:33

Jeg takker igen for svarerne, sagen er i mellemtiden løst, som flere er inde på er det jo værkstedet og nemlig 3. part der har forsaget skaden og jo som sådan ikke kunden, derfor er det selvfølgelig heller ikke rimeligt for kunden. Vi tilbød at dele vores indkøbspris i 3 så vi alle betalte en tredje del samt gjorde opmærksom på at rent teknisk havde vi ikke pligt til at betale en krone, derudover tog vi selvfølgelig alle fragt omkostninger samt kampen om det ekstra sæt lygter der var beskadiget i fragt.

Værkstedet ville dog ikke betale og kunden valgte at betale 2/3 hvilket jeg syntes var stort, kunden er meget tilfreds med vores service, og jeg er sikker på kunden handler hos os igen og dermed syntes jeg det var en OK løsning på sagen.

Dog syntes jeg det er lidt synd for kunden.. men hun har jo selv valgt værkstedet, hvilket jeg syntes er yderst tarveligt af dem at behandle deres kunde sådan... men dem om det.

Igen, tak for feedbacken.

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:36

Rene HJ:
Ehhh.... tror du misforstår... men du ved jo åbenbart ikke noget om forretning så......!

Hvad mener du så med at andre kunder skal betale for det?

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)