Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med urimelig kunde...

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja en virksomhed har vel dybest set kun indtægter fra deres kunder. Derfor hvis man taber penge på en type kunder, må man jo hæve prisen overfor alle de andre for at få biksen til at løbe rundt. Tror det er det der menes!

Hvad der tabes i gyngerne, skal vindes i karussellerne :)

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:49

Ja det er én måde at drive sin forretning på!

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 21:54

Og inden du så spørger hvad en anden måde er, så kan jeg jo sige at hvis der er tale om en TYPE kunder som man mister penge på, jamen så må man jo sortere dem fra. Hvis det er enkeltstående tilfælde, hvilket det da forhåbentligt er, jamen så må man jo betale sine egne dummebøder ud af sit forhåbentligt udmærkede overskud. Det er da for dumt at skrue på andre kunders priser fordi man har involveret sig i noget hvor man har tabt lidt småpenge. Det er da altid surt, men man må jo bare lære af det og så må man enten gardere sig mod det eller leve med den kalkulerede risiko.

Videre i livet... en kunde med tab ja, men der er tusindvis af andre nye potentielle kunder som man kan tjene på.

/JJ

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 21:56

mr.jensen:
Hvad mener du så med at andre kunder skal betale for det?

Hey JJ

Jeg tillader mig at svare kort på spørgsmålet til René.

Hvis du som forretning vælger at give noget gratis eller se bort fra en fortjeneste, skal disse omkostninger selvfølgelig dækkes. Den eneste kilde til indtægt og dermed dækning af omkostninger, er de øvrige kunder.

Håber det kaster lys over sagen Smile

Bedste hilsener Brian R. 

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 22:00

Hej Brian R,

Helt iorden, nu opfattes det dog som om at jeg ikke forstår hvad der menes, men jeg er bare uenig i at sådan en lille hændelse skal have betydning for andre kunder.

/JJ

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 22:09

Hej JJ

Du har helt ret i at man ikke bør begynde at hæve prisen på varen overfor alle de andre kunder blot fordi een kunde er en klovn. Men som du spurgte, kunne det se ud som om du ikke så sammenhængen mellem indtægterne og udgifterne. Jeg beklager at have misforstået dig.

Ha' en god aften

Bedste hilsener Brian R 

Tilmeldt 17. Nov 07
Skrevet kl. 22:18

Hej Brian R,

No worries, kan sagtens se at det kunne forstås som om jeg var helt blanket af. Men jeg kender det selv alt for godt og har tabt mange hundrede tusind kroner på kunder der gik fallit eller af andre årsager ikke kunne/ville betale. Man løber jo altid nogle risici, da man ikke kan gardere sig for alt. Men vil man drive en sund forretning på længere sigt, så skal man ikke lade de små huller i vejen ændre på ens prispolitik eller værdier. Taber man nogle penge kan de aldrig tjenes hjem igen. Nogle vil måske mene at man kan tjene lidt ekstra på næste kunde, men kan man det, så kunne man have gjort det alligevel... altså kunne man have stået med flere penge hvis man ikke havde tabt på sidste sag.

Tabt er tabt, og det er da bare med at komme videre og glemme det. Men man skal ikke prøve at trække bukserne ned på andre af den årsag. Hvis man bare uden at miste kunder kan hæve sine priser, så gør det da uanset hvad - så er prisen jo for lav.

Tak og en god aften til dig også.

/JJ 

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 01:03

Selvfølgelig hæver jeg ikke prisen eller lign. men de andre har jo så fint svaret på spørgsmålet, der er indtægter og udgifter, og indtægterne betaler jo udgifterne, og indtægterne kommer fra kunderne, ergo kunderne betaler jo...

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)