Ja en virksomhed har vel dybest set kun indtægter fra deres kunder. Derfor hvis man taber penge på en type kunder, må man jo hæve prisen overfor alle de andre for at få biksen til at løbe rundt. Tror det er det der menes!
Hvad der tabes i gyngerne, skal vindes i karussellerne :)
Og inden du så spørger hvad en anden måde er, så kan jeg jo sige at hvis der er tale om en TYPE kunder som man mister penge på, jamen så må man jo sortere dem fra. Hvis det er enkeltstående tilfælde, hvilket det da forhåbentligt er, jamen så må man jo betale sine egne dummebøder ud af sit forhåbentligt udmærkede overskud. Det er da for dumt at skrue på andre kunders priser fordi man har involveret sig i noget hvor man har tabt lidt småpenge. Det er da altid surt, men man må jo bare lære af det og så må man enten gardere sig mod det eller leve med den kalkulerede risiko.
Videre i livet... en kunde med tab ja, men der er tusindvis af andre nye potentielle kunder som man kan tjene på.
Hvad mener du så med at andre kunder skal betale for det?
Hey JJ
Jeg tillader mig at svare kort på spørgsmålet til René.
Hvis du som forretning vælger at give noget gratis eller se bort fra en fortjeneste, skal disse omkostninger selvfølgelig dækkes. Den eneste kilde til indtægt og dermed dækning af omkostninger, er de øvrige kunder.
Helt iorden, nu opfattes det dog som om at jeg ikke forstår hvad der menes, men jeg er bare uenig i at sådan en lille hændelse skal have betydning for andre kunder.
Du har helt ret i at man ikke bør begynde at hæve prisen på varen overfor alle de andre kunder blot fordi een kunde er en klovn. Men som du spurgte, kunne det se ud som om du ikke så sammenhængen mellem indtægterne og udgifterne. Jeg beklager at have misforstået dig.
No worries, kan sagtens se at det kunne forstås som om jeg var helt blanket af. Men jeg kender det selv alt for godt og har tabt mange hundrede tusind kroner på kunder der gik fallit eller af andre årsager ikke kunne/ville betale. Man løber jo altid nogle risici, da man ikke kan gardere sig for alt. Men vil man drive en sund forretning på længere sigt, så skal man ikke lade de små huller i vejen ændre på ens prispolitik eller værdier. Taber man nogle penge kan de aldrig tjenes hjem igen. Nogle vil måske mene at man kan tjene lidt ekstra på næste kunde, men kan man det, så kunne man have gjort det alligevel... altså kunne man have stået med flere penge hvis man ikke havde tabt på sidste sag.
Tabt er tabt, og det er da bare med at komme videre og glemme det. Men man skal ikke prøve at trække bukserne ned på andre af den årsag. Hvis man bare uden at miste kunder kan hæve sine priser, så gør det da uanset hvad - så er prisen jo for lav.
Selvfølgelig hæver jeg ikke prisen eller lign. men de andre har jo så fint svaret på spørgsmålet, der er indtægter og udgifter, og indtægterne betaler jo udgifterne, og indtægterne kommer fra kunderne, ergo kunderne betaler jo...