Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøgning om opstart af virksomhed som mindreårige

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg opretter denne tråd, da jeg lige nu står i en situation, hvor det ville være rart med nogle erfaringer fra nogen af jer.

Jeg driver min egen forretning, og har enlig gjort det i 3 år på hobby-basis. Men der er nu kommet en del skub i tingene, så nu har jeg planer om, at mit projekt på sigt skal være min levevej. I min forretning laver jeg hjemmesider og affiliate marketing. Grundet at det nu er nødvendigt med et CVR-nummer er fordi omsætningen er ved at overstige 50.000 kr, og et par affiliateprogrammer ser helst at jeg ejer et CVR-nummer.

Jeg er 17 1/2 år gammel, og ses jo derfor som en mindreårige, når det kommer til at starte virksomhed som umyndig. Jeg har ansøgt om tilladelse til at få et CVR-nummer for godt 2 måneder siden, men har intet svar fået tilbage. 

Jeg læste for en del tid siden på en hjemmeside, at det kunne tage alt lige fra 4 uger til et halvt år, før man modtager svar på sin ansøgning. I så fald, hvis jeg risikerer først at modtage et svar om 3 måneder, og min omsætning overstiger 50.000 kr, hvad gør jeg så? Skal jeg så kaste projektet i søen, eller skal jeg simpelthen bare sætte det på pause, og sidde og vente med fødderne oppe indtil jeg får engang får svar?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I princip (og virkeligheden) må du ikke sælge for 1 krone erhvervsmæssigt som virksomhed hvis du ikke er 18. Det med 50.000 kr har alene med moms at gøre, du må slet ikke optræde som virksomhed hvis du ikke er 18.

Hvad sker der - ja hvis du opdages, kan du få lidt problemer med selve det at optræde som virksomhed uden at måtte kunne få  gæld og uden at kunne gøres ansvarlig for de aftaler du indgår. Det duer jo ikke for virksomheder

Moms - er fra når man ved kan kan ramme 50 t  og hvad det kan give af ekstra bod/besvær ved at komme forbi det når man ikke er 18 ved jeg ikke, men du skal have bragt ting i orden- og der tager tid - eller vente til du lovligt kan indgå de aftaler man skal ´, hvis man vil drive virksomhed (Eller få forældre eller anden over 18 til at være ejer)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du skriver at jeg i virkeligheden ikke må sælge for så meget som en krone, hvis jeg er under 18 år. Gælder de samme regler, hvis jeg har et CVR-nummer og er under 18?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar S.:

Hej John

Du skriver at jeg i virkeligheden ikke må sælge for så meget som en krone, hvis jeg er under 18 år. Gælder de samme regler, hvis jeg har et CVR-nummer og er under 18?

nej  - så er det helt OK - så har du netop fået dispensation - eller er ejer af et selskab som har en over 18 som direktør det er de to løsninger

Du kan læse om begge her https://johnhannover.blogspot.com/2015/03/under18.html (og det tredie er om hvorfor man ikke må uden CVR)

god vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)