Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken nægter at udbetale egne penge.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok mange tak for svar.  jeg blev dog ikke meget klogere men det ser ud til at de fleste mener at det ikke er lovligt at tilbageholde kundens penge. Hvis andre har et kvalificeret svar så kom gerne med dit bud ellers må  vedkommende gå til en advokat eller skrive en klage til rette instans, tænker der er et ankerklagenævn for pengeimnstuitter eller noget?

På forhånd tak.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bed om skriftlig begrundelse på hvorfor banken ikke vil udbetale pengene kontant - Giv en frist for at få en helt klar skriftlig begrundelse. Med den i hånden kan advokater langt bedre forstå bevæggrundene.

Det er oplagt der er frygt for at pengene deltager i noget galt med ½ mio kontant i en kuffert og ud af banken, men få en skriftlig begrundelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Bed om skriftlig begrundelse på hvorfor banken ikke vil udbetale pengene kontant - Giv en frist for at få en helt klar skriftlig begrundelse. Med den i hånden kan advokater langt bedre forstå bevæggrundene.

Det er oplagt der er frygt for at pengene deltager i noget galt med ½ mio kontant i en kuffert og ud af banken, men få en skriftlig begrundelse

vh John Hannover

Tak for svar John.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Vinberg:

Det er formentlig et dækning "problem" der gør at du ikke kan "tømme kontoen". De skal sikre at der er dækning og der ikke er regning på vej som ikke kan betales pga dette, hvilket de ikke kan garantere ved store beløber hentes ud fra kontoen.

Du kan formentlig hente 50.000 kroner ved bestilling et par dage før og så samme igen dagen efter afhentning, så vil der være dækning og de kan få pengene hjem. 

Denne forklaring tror jeg ikke på. Så ville de jo også kunne nægte at jeg hævede 5000,- hvis det var hvad jeg havde stående på min konto. 

Regninger bliver ikke betalt, hvis der ikke er dækning på kontoen og det er ikke bankens ansvar at holde penge tilbage til evt regninger. Banken kan bare afvise betaling og så ligger bolden hos skyldner igen.

Jeg er spændt på at høre svaret fra banken.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:

Kim Vinberg:

Det er formentlig et dækning "problem" der gør at du ikke kan "tømme kontoen". De skal sikre at der er dækning og der ikke er regning på vej som ikke kan betales pga dette, hvilket de ikke kan garantere ved store beløber hentes ud fra kontoen.

Du kan formentlig hente 50.000 kroner ved bestilling et par dage før og så samme igen dagen efter afhentning, så vil der være dækning og de kan få pengene hjem. 

Denne forklaring tror jeg ikke på. Så ville de jo også kunne nægte at jeg hævede 5000,- hvis det var hvad jeg havde stående på min konto. 

Regninger bliver ikke betalt, hvis der ikke er dækning på kontoen og det er ikke bankens ansvar at holde penge tilbage til evt regninger. Banken kan bare afvise betaling og så ligger bolden hos skyldner igen.

Jeg er spændt på at høre svaret fra banken.

Der er betydeligt forskel på at hæve 5.000 og hæve 500.000 eller 50.000. 

Der er en risiko ved at drive bank og de sætter grænser ved udbetalinger. Har de råd til at tabe 5.000 hvis en kunde overtrækker deres konto med dette (hvis der ikke er dækning for det efter en hævning), det må man håbe. Men har de råd til at miste en halv million hvis der ikke er dækning eller 50.000.  Formentlig, men vil de når det kan undgås ved at sætte en grænse?

De må sættes en grænse for maksimale udbetalinger af gangen og det findes i de fleste banker, og disse grænseer forskellige i hver bank. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig skal banken udbetale de penge som står på kontoen til kontohaver, men de skal nok have et par dage til at skaffe et så stort beløb frem som kr. 500.000.

Som det er foreslået tidligere, få dem til skriftligt at tilkendegive at de ikke vil udbetale pengene og årsagen her til.

Det er selvfølgelig en bet for banken, at de skal af med så mange indskyderpenge, fordi alle banker jo lever af at låne de penge ud som indskyderne forsyner dem med.

Jeg foreslår, at du allerede i dag går ind på finanstilsynets hjemmeside og i den særlige rubrik skriver til dem og forklarer hvad der er sket indtil nu, så kan du måske nå at få et positivt svar i begyndelsen af næste uge som du kan vise banken.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svar Jørgen. Det lyder meget fornuftigt.

Mvh
Frank Rasmussen

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Og lad os da få en afslutning... når du kender den. 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke en bet for banke at skulle af med indskyder penge. Nogle tager 0 i negativ rente for personer, andre tager -0,5 negativ rente men banker tjener ikke som sådan på indlån
Der er nogen der ikke er selvfundende og de taber men en god del . Ex Nordea har større indlån end udlån og tjener nærmest på at afslutte en stor indlånskonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der kommer en afslutning skal jeg naturligvis gerne følge op herinde hvad det ender med.

Nu det ikke jeg selv desværre der står med sådan et herligt problem.

Mvh
Frank Rasmussen.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)