Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer med sammenligningstjeneste

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder, kan I hjælpe mig?

Jeg søger at løse et problem (som der ofte spørges om herinde) med en sammenligningstjeneste. Umiddelbart er affiliate links ikke målet fra starten, nok mere en enkelt "go to" side, inspireret af www.kortgebyr.dk

Mine udfordringer går ikke så meget på teknik og design. Jeg har erfaring med både Wordpress og PHP, så det skal nok lykkedes at flække noget sammen. Det handler i højere grad om metode - hvordan jeg holder siden opdateret og ajour med informationer og priser.

Priser og ydelser i den service jeg vil sammenligne lader sig ikke rigtig "scrape", "fetche" eller "include" på nogen måde. Dels fordi udbyderne af den ofte har mindre variationer i indholdet af ydelser og dels fordi mange af dem kun skilter med priser i PDF filer, på skilte i en fysisk butik eller oplyser dem ved konkret henvendelse.

Som jeg ser det er der følgende muligheder:

1. Den manuelle proces, hvor jeg selv søger informationer og priser hos alle udbydere og gentager runden fx en gang om måneden (ca. 30 forskellige udbydere).

2. Laver en backend hvor alle udbydere tilbydes et login med mulighed for selv at kunne skabe indhold og opdatere priser.

3. Outsource opgaven med research og indtastning til billige freelancere, fx via "Fiverr", asien eller lign. 

Mulighed 2 er at foretrække for mig, sådan at siden rimeligvis passer sig selv, men det falder lidt til jorden hvis nogle af udbyderne ikke ønsker at medvirke eller hvis de forsømmer opdatering. 

Jeg havde kortvarigt den indskydelse at jeg ville fremhæve de udbydere der selv påtog sig opdatering, men det virker ikke særlig praktisk eller gennemtænkt hvis de ikke er de billigste, og jeg faktisk vil sorterer på pris når siden indlæses. 

Incitamentet for udbydernes deltagelse er naturligvis at få kunder fra siden, men hvis jeg skal have dem med fra dag 1 har jeg jo ingen oplysninger om hvor meget trafik jeg sender videre. 

Mulighed 3 anser jeg som ustabil/upræcis, og kræver jo også at der kommer noget indtjening via siden ellers er det ren tilsætning. I skrivende stund kan jeg ikke finde nogle partnerprogrammer indenfor branchen og målet er som sådan heller ikke et affiliate site.

Hvad tænker I, har jeg overset nogle muligheder?   Tak for jeres tid.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)