I 10 ud af 10 tilfælde handler en fotografs hjemmeside 5% om hans webdesign og 95% om hans billeder!
Jeg er ikke enig i, at en fotograf-hjemmeside kun handler om 5 % webdesign.
Alle gode fotos skal udstråle en eller anden form for æstetik (også dem, der f.eks. er bevidst uskarpe). Og det skal hjemmesiden afspejle (på samme måde som Nettos udstråler discount, modemærkerne lækker design osv.).
Dine fotos er "lækre" - og derfor er jeg enig med dem som siger, at din menu ikke er så lækker som resten af siden. Her er et par forslag:
-
Fjern punkterne ud for "Industri", "Portrætter" osv.
-
Ryk de enkelte menupunkter mere sammen
-
Og hvorfor så ikke bruge samme font som i "Lars Dalby"-teksten?
Når man går ind under "Mennesket Bag" kommer der en scroll-bar op (jeg er ikke helt klar over, om det er det, de tidligere poster refererer til). Det må være muligt at lave teksten en smule mindre, så det hele kan være der. Og så ville jeg nok lave overskrifterne i fed og med en anden farve (f.eks. den blå fra "erhvervsråd) - og fjerne :'et.
Under kontakt irriterer det mit øje, at man lige kan se øverste del af vinduet (men jeg er nok også meget emsig på det punkt). Kunne man ikke beskære fotoet lidt mere?
Og så undrer det mig at "Start" står nederst. Burde det ikke stå øverst (og evt. hedde forside)?
En masse detaljer - men det er dét som giver en god hjemmeside.