Jeg får langt om længe mulighed for at indsætte meta tags og meta description gennem mit cms system (jeg håber at det stadig har nogen betydning mht. søgeoptimering selvom der vist er blandt mening om det). I den forbindelse vil jeg gerne vide, om det har betydning hvor høj oppe i koderne de nævnte meta tags er placeret. Skal de komme som noget af det første eller er det ubetydeligt at fx. meta name og meta id står ovenover?
De vigtigste metatags er listet nedenfor og nogenlunde i prioriteret rækkefølge (også dette er der delte meninger om):
<title>Din overskrift, som er det vigtigste overhovedet</title> <meta name="description" content="En beskrivelse af den enkelte sides indhold, hvor søgeordet meget gerne må indgå"> <meta name="keywords" content="søgeord, søge ord, søg, ordet">
Håber det var til hjælp :-)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det skal så også lige nævnes at dine meta tags skal inkluderes mellem <head> og </head>, ellers har Lars og Marcel vist skrevet det der er at sige (skrive)
Husk, at der er to formål med at gøre sig umage med at udforme Title og Description:
1) Bestræbelsen på at komme til tops i søgemaskiner ved at placere vigtige søgeord i en god balance i hhv. Title (her er Description ikke så vigtig) og sidenindhold.
2) Gøre det attaktivt for personer i målgruppen at klikke på netop dit link i det søgeresultat, de har fundet frem.
Tidligere havde jeg en mindre appelerende Title og Description. Men efter at have arbejdet med det givet en kraftig forøgelse af antallet af klik på linket.
Ring 70 25 55 52 og få tilbud på nyt effektivt webdesign i dag! Webdesign - Markedsføring - Søgeoptimering. www.onlinewebdesign.dk/ - 18k - Cached - Lignende sider - Noter dette
Bemærk hvordan hans tekst fra title og description tagget vises i søgeresultatet. Absolut vigtigt i forhold til at få flere besøgende.
Jeg har også god erfaring med at optimere på "meta tags" på Madam Tut, men jeg har også et sprøgsmål ....... Betyder det noget, hvor mange keywords man indsætter?
Kan det f.eks. tænkes at følgende scenarie er en mulighed: Indsætter man 10 keywords, opnås en gennemsnitsplacering, som nr. 10. Indsætter man 5 keywords, opnås en gennemsnitsplacering, som nr. 7.
Efter min bedste overbevisning kan det ikke betale sig at gøre ret meget ved meta keywords. Ikke at Google ikke læser dem, men mere fordi den lægger forsvindende lidt vægt på keywords. De kloge siger, at man bør indtaste nogle få ord, som er vigtige, og går igen på siden. Og i virkeligheden undgå en masse ord, som ikke har noget at gøre med sidens indhold.
Det absolut vigtige ifm søgeoptimering er hvad der står i din Title linien. Brug ikke ret meget mere end 60 tegn her. Sørg for at det/de ord, du gerne vil findes på står mindst en gang her (du kan nogle gange får bedre resultat ud af at skrive det to gange, men tre gange vil formodentligt degradere dig). Sørg for at de vigtigste søgeord står i begyndelsen at Title linien, og endnu vigtigere: sørg for at det/vigtige søgeord går igen i sidens indhold. Helst i overskrifter og mod toppen af siden.
Og - sørg for at Title linien indbyder til at personer i din målgruppe klikker på den! - Det er god søgeoptimering
Jeg vil anbefale at man vælger een bestemt underside til at promovere eet søgeord (eller en lille gruppe af søgeord der varierer lidt mht. stavning og mellemrum). Disse søgeord skal så gå igen i title, keyword og tekst på siden. Det skal så kun være dette eller disse få søgeord man bruger i keywords feltet.
Søger man på dette på Google ligger jeg på en lun 6 plads. Kigger man i html'en kan man se at "modeure" står i titletagget og 21 andre steder på siden. Jeg har ikke fået optimeret keywords tagget på denne side, men der skulle blot have stået "modeure, modeur". Skulle det være endnu mere perfekt skulle jeg have en særlig landingpage hvor jeg havde en lille artikel med titlen (h1-tag) "Modeure" med dette søgeord gentaget gennem teksten. Men jeg håber i fanger hovedideen: At udpege een bestemt side til eet bestemt søgeord.