Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man med Meta Tags?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg får langt om længe mulighed for at indsætte meta tags og meta description gennem mit cms system (jeg håber at det stadig har nogen betydning mht. søgeoptimering selvom der vist er blandt mening om det). I den forbindelse vil jeg gerne vide, om det har betydning hvor høj oppe i koderne de nævnte meta tags er placeret. Skal de komme som noget af det første eller er det ubetydeligt at fx. meta name og meta id står ovenover?

Mvh Marlene

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

De vigtigste metatags er listet nedenfor og nogenlunde i prioriteret rækkefølge (også dette er der delte meninger om):

<title>Din overskrift, som er det vigtigste overhovedet</title>
<meta name="description" content="En beskrivelse af den enkelte sides indhold, hvor søgeordet meget gerne må indgå">
<meta name="keywords" content="søgeord, søge ord, søg, ordet">

Håber det var til hjælp :-)
 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hart stadig stor betydning for gode placeringer i søgemaskinerne.

Dit title og meta tags, skal komme lige efter <head> og i den rækkefølge Marcel skriver.

At have et website uden ordentlige titler og description tags, svarer til at have en butik på strøget uden facadeskilt og med tonede ruder Stick out tongue

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for de gode svarBig Smile

Mvh Marlene

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal så også lige nævnes at dine meta tags skal inkluderes mellem <head> og </head>, ellers har Lars og Marcel vist skrevet det der er at sige (skrive)

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk, at der er to formål med at gøre sig umage med at udforme Title og Description:

1) Bestræbelsen på at komme til tops i søgemaskiner ved at placere vigtige søgeord i en god balance i hhv. Title (her er Description ikke så vigtig) og sidenindhold.

2) Gøre det attaktivt for personer i målgruppen at klikke på netop dit link i det søgeresultat, de har fundet frem.

Eksempel
Min hjemmeside ligger for tiden på en placering omkring nummer 6 på en søgning på webdesign:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-47,GGLJ:da&q=webdesign 
Bemærk Title: Online WebDesign - Ring og få TILBUD på webdesign i dag!
Og Description: Ring 70 25 55 52 og få tilbud på nyt effektivt webdesign i dag! Webdesign - Markedsføring - Søgeoptimering.

Tidligere havde jeg en mindre appelerende Title og Description. Men efter at have arbejdet med det givet en kraftig forøgelse af antallet af klik på linket.

 

 

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Haslev
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har også god erfaring med at optimere på "meta tags" på Madam Tut, men jeg har også et sprøgsmål .......
Betyder det noget, hvor mange keywords man indsætter?

Kan det f.eks. tænkes at følgende scenarie er en mulighed:
Indsætter man 10 keywords, opnås en gennemsnitsplacering, som nr. 10.
Indsætter man 5 keywords, opnås en gennemsnitsplacering, som nr. 7.

 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min bedste overbevisning kan det ikke betale sig at gøre ret meget ved meta keywords. Ikke at Google ikke læser dem, men mere fordi den lægger forsvindende lidt vægt på keywords. De kloge siger, at man bør indtaste nogle få ord, som er vigtige, og går igen på siden. Og i virkeligheden undgå en masse ord, som ikke har noget at gøre med sidens indhold.

Det absolut vigtige ifm søgeoptimering er hvad der står i din Title linien. Brug ikke ret meget mere end 60 tegn her. Sørg for at det/de ord, du gerne vil findes på står mindst en gang her (du kan nogle gange får bedre resultat ud af at skrive det to gange, men tre gange vil formodentligt degradere dig). Sørg for at de vigtigste søgeord står i begyndelsen at Title linien, og endnu vigtigere: sørg for at det/vigtige søgeord går igen i sidens indhold. Helst i overskrifter og mod toppen af siden.

Og - sørg for at Title linien indbyder til at personer i din målgruppe klikker på den! - Det er god søgeoptimering

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at man vælger een bestemt underside til at promovere eet søgeord (eller en lille gruppe af søgeord der varierer lidt mht. stavning og mellemrum). Disse søgeord skal så gå igen i title, keyword og tekst på siden. Det skal så kun være dette eller disse få søgeord man bruger i keywords feltet.

Et eksempel (omend ikke perfekt):

Jeg har udvalgt at følgende side skal ranke højt for søgeordet "modeure": http://www.designure.dk/copha-herreure/kultpunk.html.

Søger man på dette på Google ligger jeg på en lun 6 plads. Kigger man i html'en kan man se at "modeure" står i titletagget og 21 andre steder på siden. Jeg har ikke fået optimeret keywords tagget på denne side, men der skulle blot have stået "modeure, modeur". Skulle det være endnu mere perfekt skulle jeg have en særlig landingpage hvor jeg havde en lille artikel med titlen (h1-tag) "Modeure" med dette søgeord gentaget gennem teksten. Men jeg håber i fanger hovedideen: At udpege een bestemt side til eet bestemt søgeord.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)