1. Når jeg skal ansætte medarbejder skal de så have forsikring og hvad der høre med eller bestemmer jeg selv??? og kan jeg selv lave deres lønsedler og udbetale deres løn uden at bruge en lønkontor?????? 2. kan jeg bruge en stempel på f.eks faktura og lønsedler så de kan se at det er min firma plus at underskrive under stemplet??? |
rasm331d:1. Når jeg skal ansætte medarbejder skal de så have forsikring og hvad der høre med eller bestemmer jeg selv???
og kan jeg selv lave deres lønsedler og udbetale deres løn uden at bruge en lønkontor??????
2.
kan jeg bruge en stempel på f.eks faktura og lønsedler så de kan se at det er min firma plus at underskrive under stemplet???
Du skal ført og fremmest være arbejdsgiver registreret.
1
Det er lovpligtigt at du har en arbejdsskadeforsikring for alle ansatte. den er også lovpligtig for dig selv hvis du driver firmaet som selskab IVS - ApS uanset hvad. Ja du kan f.eks bruge skats letløn gratis men det er jo ikke dumt lige at vide lidt om løn - ATP - tilmedling - barsel/AUD/AER - lovpligtige feriepenge osv.
Datalløn er nok det hurtigste for dig at være godt i gang - men du MÅ elv
2
lyder ret amatøragtigt. Brug regnskabsprogram der laver prof fakturaer og understøtter dit regnskab men igen JA du må da gerne bruge stempel hvis ellers alt overholder regler for fakturas indhold http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html
Og samme med lønsøddel men der skal jo indberettes til skat ATP ferie osv
vh John Hannover