Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bierhverv

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Er selvstændig malermester som hovederhverv, derudover har jeg uddannet mig til hesterelateret erhverv som KST og adfærdsbehandler...
Jeg tænkte at have det som bierhverv....Der er ikke den store indtjening,da jeg lige er startet,alle uddannelser er betalt privat osv.
Jeg har firmabil i malerfirmaet,så nu er mit spørgsmål så,mens jeg uddannet mig til KST,må jeg så køre i firmabilen til og fra kursus? Jeg trækker ikke kurset fra,betaler selv,men må jeg bruge min firmabil til foredrag,kurser,undervisning og behandlinger når jeg køre ud,og har det som bierhverv?

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bakkely:

Hejsa
Er selvstændig malermester som hovederhverv, derudover har jeg uddannet mig til hesterelateret erhverv som KST og adfærdsbehandler...
Jeg tænkte at have det som bierhverv....Der er ikke den store indtjening,da jeg lige er startet,alle uddannelser er betalt privat osv.
Jeg har firmabil i malerfirmaet,så nu er mit spørgsmål så,mens jeg uddannet mig til KST,må jeg så køre i firmabilen til og fra kursus? Jeg trækker ikke kurset fra,betaler selv,men må jeg bruge min firmabil til foredrag,kurser,undervisning og behandlinger når jeg køre ud,og har det som bierhverv?

Hej Bakkely, de 2 virksomheders økonomi skal som udgangspunkt adskilles og derfor må du ikke bruge din firmabil i det andet øjemed (men er ikke helt sikker). Jeg vil for at være på den sikre side oprette et nyt firma og udbetale kørepenge i stedet for at have firmabil. 

Har du brug for et nemmere svar må du gerne kontakte mig på jbi@bdo.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Birk:

Bakkely:

Hejsa
Er selvstændig malermester som hovederhverv, derudover har jeg uddannet mig til hesterelateret erhverv som KST og adfærdsbehandler...
Jeg tænkte at have det som bierhverv....Der er ikke den store indtjening,da jeg lige er startet,alle uddannelser er betalt privat osv.
Jeg har firmabil i malerfirmaet,så nu er mit spørgsmål så,mens jeg uddannet mig til KST,må jeg så køre i firmabilen til og fra kursus? Jeg trækker ikke kurset fra,betaler selv,men må jeg bruge min firmabil til foredrag,kurser,undervisning og behandlinger når jeg køre ud,og har det som bierhverv?

Hej Bakkely, de 2 virksomheders økonomi skal som udgangspunkt adskilles og derfor må du ikke bruge din firmabil i det andet øjemed (men er ikke helt sikker). Jeg vil for at være på den sikre side oprette et nyt firma og udbetale kørepenge i stedet for at have firmabil. 


Klart nej - kurset er privat - ny viden - ganske som hvis du ville uddanne dig til elektriker og der må du naturligvis ikke køre privat i firmabilen (går ud fra gulplade og ikke en hvid du ejer i selskabsform og beskattes af. Der er som du selv er inde på, at der ikke er fradrag for sådan et kursus med ny viden - og dermed heller ikke bilbrug

Forslaget om at oprette nyt firma - duer jo kun hvis din malerforretning er et ApS - men stadigt vil der ikke være fradrag for kursus i sig selv, sådan som jeg forstår kurset, og dermed heller ikke fradrag for at køre i bil dertil - hverken i en en gulplade eller kørepenge for din egen private. Udbetale kørepenge kan man kun i selskabsform - og det er måske et overkill for et bierhverv - OG du skal så have en helt reel løn samtidigt med udbetaling. I personlig virksomhed kan du få det som fradrag - men kun for ren firmakørsel (som kurset ikke kan ses som)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Planen er jo at jeg skal køre det som en bibeskæftigelse,hvilket jeg har gjort i min fritid de sidste 2 år,hvor jeg selvfølgelig har betalt alt privat...
Men må jeg heller ikke når jeg køre ud og laver kurser, foredrag, undervisning? Hvis jeg satte det som bierhverv?
Jeg har jo indtjening på og kurset er ikke ny viden,men en forbedring af det jeg har i forvejen,så jeg kan tilbyde min service mere bredt....Havde det været et malerkurser/uddannelse eller i relation hertil ville jeg jo godt kunne,men har selvfølgelig også indtjening der....
Men hvad dækker bierhverv så over? Kunne ikke finde noget på skats hjemmeside...
Men planen er netop at kombinere de 2 ting og leve af det efterhånden som kunde kredsen bliver bygget op,derfor jeg tænkte at registrere det som bierhverv...

Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er et enkelt mands firma...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bakkely:
må jeg heller ikke når jeg køre ud og laver kurser, foredrag, undervisning? Hvis jeg satte det som bierhverv
jo - modsat kurset som er "ny viden" så er der fradrag for at køre ud - men jeg ved ikke hvad du mener med firmabilen - altså køre i gulpladebilen fra malerfirmaet - som vel betaler alle dens omk - men omvendt i samme enkeltmands som jeg forstår det - Jeg tør ikke sige hvad skat siger til gulplade malerbil bruges til kørsel til og fra undervisning i bierhverv - du må finde andre med mere viden?

Kurser forbedrer altid viden - men det er ikke samme som der er fradrag. Jeg kender ikke din uddannelse og kursets sammenhæng, men det skal være kurser der alene er til for at opdatere eksisterende uddannelse. F.eks Frisør - uddannet - kan få fradrag for kursus i ny Permanent (da det hører til frisør faget) men ikke i negle manicure da det ikke er del af frisørfaget - selvom kurset naturligvis derefter giver mulighed for indtjening. Lidt som en sygeplejerske ikke kan få fradrag for lægeuddannelse :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja må høre skat af...
Er nemlig også selv i tvivl angående bilen,men tænkte når det høre under samme cvr nummer og det andet kørte som bierhverv så var det okey...
Har nemlig kørt som farve og indretningskonsulent som bierhverv,der har jeg også brugt firmabilen når jeg var ude hos kunder,men var som sagt i tvivl om der er en grænse,eller man kunne når det hele hørte under samme cvr nummer...
Jeg skal til næste år betale afgift på bilen netop så den køre halvt privat og halvt firma,da jeg ikke gider have 2 biler...
Siger mange tak for hjælpen til jer begge😉

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bakkely:
Jeg skal til næste år betale afgift på bilen netop så den køre halvt privat og halvt firma,da jeg ikke gider have 2 biler...
det får du jo først rigtig glæde af hvis det er en bil du har købt privat - med moms betalt privat - og SÅ er der jo fradrag for kørepenge OG fuldt fradrag for al moms på dirft - privat og firma km

https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg,har brugt min egen privatbil i firmaet i 9 år,men det bære den også præg af da det er en personbil,samt jeg blev træt af ikke at kunne have lange stier med osv. Så derfor fik jeg firmabil for 2 år siden...Ved godt jeg får større fradrag ved privat da jeg køre mellem 22-25.000 km. Året,men med 2 børn og skal have malergrej,maskiner og stiger med i en privatbil blev alt for besværligt,så derfor en firmabil,som jeg vil køre halvt af hver når privatbilen dør...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)