Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for virksomhed

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tak for alle jeres svar.

De har helt klart givet mig noget at tænke over.

Uden at jeg kan komme ind på hvad det drejer sig om, kan jeg sige at, gruden til det præcist

skal være den virksomhed, er navnet (kæden).

Men de fleste af jer, kan jo sagtens sætte jer ind i hvordan det er at have en, syntes

man selv, rigtig god ide, og så føle at man banker i en dyne hele tiden....

Men som sagt en masse at tænke over, specielt den med at lade en del af det fremtidige overskud indgå

i handlen.

Mange hilsner og tak for hjælpen

JegVil 

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:16

Læste lige denne halvdøde tråd, og tænkte at det er imponerende at man ud fra de første få indlæg allerede kan rådgive konkret på om det lyder til at være et godt eller dårligt køb.

Jeg tør godt vædde med at med de informationer kunne det være stik i begge retninger.

Hvis jeg var dig, så ville jeg være lidt varsom med at tage alt for gode varer og i stedet se at få undersøgt noget og hvis du ikke forstår regnskab, så lær det inden du bevæger dig ud i sådan noget, også selvom du allierer dig med en rådgiver. Du er nødt til at forstå tallene, ellers er sandsynligheden for at blive taget ved næsen eller dumme sig rimelig nærliggende.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:44

Jeg er enig Jensen. Når der opstår uklarhed om hvorvidt prisen er 2.0 eller 3.5 millioner, skal man nok lige trække vejret en gang til og få 100% styr på det.

Mvh Jesper

Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:02

Hej med jer.

Jamen jeg er også enig med jer...

Derfor har jeg nu kontaktet en advokat med speciale i netop den brance jeg er i og en revisor, med erfaring i opstarts projekter...

Derudover har jeg kontaktet erhvervsrådgivningen i den kommune vi påtænker at flytte til. 

De er nu alle i fuld gang med at hjælpe mig med at samle alle de tråde jeg har sat i gang, og jeg håber vi finder en løsning

indenfor ca. 14 dage..... he he, ja man kan vel altid håbe....

Jeg tror også at jeg måtte sande, at selv om jeg selv mener jeg har rimligt godt styr på økomomi, så er der langt fra den

daglige drift og til etableringsbudgetter..

Så jeg har besluttet mig for, at det koster det, det nu koster at få den rigtige rådgivning, og jeg håber det

viser sig at pengene er givet godt ud i sidste ende.

Hilsen JegVil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42

Nu afhænger diskussionen af prisfastsættelse af virksomheder jo også fuldstændig af typen af virksomhed. Se bare de store internet exits som er lavet på alt andet end virksomhedens omsætning. Det er sket ud fra betragtninger omkring viden om brugere, værdi af den enkelte brugere, værdi af teknologi osv. osv. Hvor omsætning har betydet langt mindre. Så det afhænger fuldstændig af hvad det er I vil købe osv. Derudover forstår jeg ikke værdiberegningen, der henvises til - i hvert fald ikke hvis der som investering menes, at du vil købe over halvdelen af virksomheden. Det gør du formentlig for at udvikle den, og så tror du vel også på, at du kan vækste virksomheden mere end de nuværende ejere? Jeg forstår værdimodellen så langt, at man kan bruge den til at presse lidt på i forhold til en lavere købspris, men synes ikke rigtig den holder i praksis.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:23

100% enig. Ofte er det vækstpotentialet der er afgørende og det kan i bund og grund kun opgøres på en måde: Ved forhandling mellem køber og sælger

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:29

engodsag:

Nu afhænger diskussionen af prisfastsættelse af virksomheder jo også fuldstændig af typen af virksomhed. Se bare de store internet exits som er lavet på alt andet end virksomhedens omsætning. Det er sket ud fra betragtninger omkring viden om brugere, værdi af den enkelte brugere, værdi af teknologi osv. osv. Hvor omsætning har betydet langt mindre. Så det afhænger fuldstændig af hvad det er I vil købe osv.

Nu er vi nogle der er så gamle i gårde at vi stadig kan huske dot-com krakket i 2001. Før det kunne man sælge alt der havde en brugerdatabase, men var der lige mange aktionærer der tabte penge fordi brugerne ikke kunne konverteres til penge? Selvfølgelig har brugere en værdi, men man er nødt til at have en model for at finde ud af hvor meget man vil give for en bruger. Er det 10, 100, eller 1000 kr per bruger man er parat til at give?

Der er ingen der har lagt skjul på at der skal andre modeller frem når det drejer sig om vækstvirksomheder, men det er der vist ikke grundlag for at konkludere at der er tale om her.

Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Jeg havde selv IT virksomhed dengang med venture investor, så jeg husker det skam også ganske udmærket :-) Det er en lang snak den om krakket, men det har ikke ret meget at gøre med den diskussion, der føres her - det var langt fra kun brugerdatabaser, som havde pumpet priserne op dengang. Men i øvrigt er diskussionen jo ikke mindre aktuel i dag - tag bare de seneste salg af f.eks. Skype og Facebook. Og prisen af bruger afhænger jo både af potentialet til at tjene penge på dem og de faktiske penge, der er tjent på brugerne.
Derudover er alle virksomheder jo potentielt set vækst-virksomheder - det har intet at gøre med, om man har brugere eller ej, men om man formår at udvikle og vækste virksomheder og tænke lidt out-of-the-box.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 12:36

Ja, i 2001 - men da også igår og idag - eksempel fx. SKYPE

Den slags kan man ikke tage hensyn til i almindelig værdisætning af en virksomhed, så derfor er de generelle metoder, der kommer frem her  jo slet ikke minded på den slags "fjollerier"  som er helt uden bund i  virkeligheden. Prisen på SKYPE var fantasifuld og helt uden relation til virkeligheden - men der kunne være en potentioel fremtidig ofrretning idet, og det var det som det blev handlet op på. Men køberne har så efterfølgende ikke forstået at udnytte det overhovedet...

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)