Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farvel til iværksætterselskabet?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
Og jeg har hellere ikke interesse i at have 50.000 kr låst i et ApS,

Nu er det jo ikke ligefrem fordi man har låst pengene i et APS.

Mht. anbefalingen er Spanien, så lyder det ikke til at du kender til Spansk bureaukrati ;-)  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 15:24

Ravn:

Daniel:
Og jeg har hellere ikke interesse i at have 50.000 kr låst i et ApS,

Nu er det jo ikke ligefrem fordi man har låst pengene i et APS.

Mht. anbefalingen er Spanien, så lyder det ikke til at du kender til Spansk bureaukrati ;-)  

Jeg har boet i Spanien. Så jo.

Har du da tidligere prøvet at stifte virksomhed i Spanien?

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:

Ved skam god at de ikke går tabt, men alle virksomheder jeg nogensinde har haft startet, har været baseret på de timer jeg har lagt i det. Om det har været udvikling af webløsninger eller hvad end det måtte være, så har min værdi altid lagt i arbejdstimer fremfor indkøb af produkter. 

Måske er jeg bare unik, men jeg har altid formået at have et fornuftigt cashflow med lave investeringer. Og jeg har hellere ikke interesse i at have 50.000 kr låst i et ApS, det smarte med IVS'er var i min optik, at du langsomt opbyggede et ApS, progessivt.

Vi kan også sige Spanien, selvom at det kræver en uges ferie dernede for at kunne få alt papirarbejdet på plads.

Daniel, det lyder som om du har et behov for et enkeltmandsfirma - så hvorfor bekymre dig om ApS eller IVS?
Når man er rådgiver eller webdesigner, så er sandsynligheden for, at du forpligter dig til noget, som du helst er fri for, meget lille.
Den manglende hæftelse i ApS slipper man alligevel sjældent for, da ingen banker vil låne dig penge, uden at du hæfter personligt og solidatisk med selskabet.
Som Ravn siger: Så er pengene ikke låst som likvider i selskabet. Selv en webdesigner har behov for investeringer i udstyr som pc (eller dyre Mac) og mobil etc, så derfor kan du sagtens bruge et ApS - du har bare ikke forstået hvad du må gøre med kapitalen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48

Daniel:

Mon ikke at hvis man kigger på det store billede, så har IVS'ere betalt mere i skatter og afgifter end de har haft i omkostninger.

Ved ikke om det kommer til at påvirke mig, det er så let at stifte virksomheder i f.eks England nu til dags, at staten bare flytter aktiviteten ud af Danmark.

det er jo ikke spørgsmålet. Det er om de koster langt mere end rimeligt i skatter og skifteret osv - og dermed diskvalificerer sig selv

Dine sammenligninger med Spanien, England, eller for den sags skyld Tyskland holder ikke, for der er langt flere regler end selve det at stifte for 1 kr/euro/pund i det.

Det er nok de manglende regler - bod/karantæne muligheder som har bragt IVS derud hvor de er - og antal danske der stifter i andet EU land er pytlille og vil stadigt være det uanset hvad, men det var givet en del af årsagen til man lavede 1 kr selskab, bare uden at tænke anden lovgivning ind desværre

Man kan ikke ignorere de beviselige ekstra omk IVS giver - og igen er det de sjuskede (og lidt svindlere) der ødelægger det for de prdentlige, godt hjulpet af mangelfuld lovgivning desværre

Nå - det er jo ikke besluttet fordi tanken er der, men godt der endelige er en der reagerer for Brian M var ikke hurtig (og lavede som ikke meget lovstof heller)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:24

Whiskey:

Pointen er så hvem skal betale for de prøveballoner? Med en samlet restance i skatter og afgifter på 710 mio kr og eksempelvis har det kostet knap 28 millionerfor skifteretterne at behandle tvangsopløsninger af IVS i 2016. Det er også en sjat penge.....

IVS var fra dag 1 et fejlskud til et driftselskab, og vi bliver da let enige om at det ikke er rimeligt at gøre det lettere at påføre andre virksomheder og private tab. Omkring det offentlige er situationen så en helt anden fordi gevinsten ved en skabt arbejdsplads er omkring 300000kr. Med ca 30000 igangværende IVSer skal man så lige måle det op mod at hvis hver af dem ikke gør andet end at skabe en arbejdsplads så det staten en gevinst på 9 mia KR/år
Man skal heller ikke glemme at de skattefradrag som personer med IVSer der går ned får er helt anderledes end hvis folk kunne modregne underskud i personlig indkomst. Der er vist folk her der finder nogle meget høje heste at kravle op på! Staten har givetvis tørret rigtig mange millioner af på kreditorer med det lille IVS trick.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30

Du regner jo så med at de som idag skaber en arbejdsplads (og de værdier er begrænsede viser EOS undersøgelsen i forhold til ex ApS) ikke trods alt mander sig op og får et ApS og skaber det samme - eller driver det som personlig virksomhed med alle de samme positive effekter uden de negative

Det at der skabes en vis mængde værdier er utvivlsomt men det må ikke ske på den måde som undersøgelser pege på

Enten meget hårdere sanktioner mod de som svigter regelsættet (ex bod forsvinder ikke ved tvang og karantæne for nystifte mens man tvangsbehandles så der ikke bare stiftes nyt 1 kr IVS med goodwill mm videre uden kurator har chance for at se det) - eller ud med formen 

Ram som minimum de alt for mange der ikke vil ting seriøst - uden at ramme de mange der vil, det kan jeg sagtens se muligt - men klart, hvis der så ligger skatteunddragelser ud over snit i ApS osv - så er den vanskelig

Venlig hilsen John Hannover

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:07

Cookie - John Hannover:

Enten meget hårdere sanktioner mod de som svigter regelsættet (ex bod forsvinder ikke ved tvang og karantæne for nystifte mens man tvangsbehandles så der ikke bare stiftes nyt 1 kr IVS med goodwill mm videre uden kurator har chance for at se det) - eller ud med formen 

Ram som minimum de alt for mange der ikke vil ting seriøst - uden at ramme de mange der vil, det kan jeg sagtens se muligt - men klart, hvis der så ligger skatteunddragelser ud over snit i ApS osv - så er den vanskelig

Jeg tror desværre vi diskuterer på basis af meget lidt viden om hvor skoen trykker. Nogle af de ting der har været fremme med visse IVS firmaer mv. er svindel med punktafgifter og moms, og rent systemisk er der kæmpe forskel på de problemer en frisør der ikke kan finde ud af det administrative koster samfundet, og hvad en slikimportør der stikker afgifterne i lommen og lukker firmaet koster. 

Vi er et meget reguleret land med meget høje skatter, og en utrolig lemfældig kontrol med sort arbejde, detailforretninger hvor man kun kan handle kontant, de mange familie"handler" i kiosk og restaurantsmiljøerne....

Vi har rigtig mange ting man kunne gøre for at sikre simplere og bedre forhold for små virksomheder som ikke har råd til at hyre rådgivere, og målet må være at straffe de der forsøger at snyde uden at skyde gråspurve med kanoner, når det drejer sig resten. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19

Henrik, jeg selv og Rasmus Jarlov baserer sig ret faktuelt på EOS meget store rapport (husker langt over 50 sider - fra denne uge) med facts. -har den ikke her på ipad- men søg den og se selv - der er mange timers læsning i den

Du kan være sikker på den giver viden om hvor skoen trykker i den grad

OM så Rasmus Jarlov vælger det ene eller det andet er nok heller ikke noget vi kan få indflydelse på

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

BroncofanDK:
Med ca 30000 igangværende IVSer skal man så lige måle det op mod at hvis hver af dem ikke gør andet end at skabe en arbejdsplads så det staten en gevinst på 9 mia KR/år

Erhvervsstyrelsen nævner i redegørelse at iværksætterselskaberbe har bidraget til dansk økonomi med 5200 beskæftigede personer. En stor del af disse vil formentlig alligevel have været skabt i enkeltmandsvirksomheder og i Aps. Det er ihvertfald nærliggende da tilgangen af de to typer nærmest gik i stå i månederne op til det blev muligt at stifte iværksætterselskaber.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)