Ved skam god at de ikke går tabt, men alle virksomheder jeg nogensinde har haft startet, har været baseret på de timer jeg har lagt i det. Om det har været udvikling af webløsninger eller hvad end det måtte være, så har min værdi altid lagt i arbejdstimer fremfor indkøb af produkter.
Måske er jeg bare unik, men jeg har altid formået at have et fornuftigt cashflow med lave investeringer. Og jeg har hellere ikke interesse i at have 50.000 kr låst i et ApS, det smarte med IVS'er var i min optik, at du langsomt opbyggede et ApS, progessivt.
Vi kan også sige Spanien, selvom at det kræver en uges ferie dernede for at kunne få alt papirarbejdet på plads.
Daniel, det lyder som om du har et behov for et enkeltmandsfirma - så hvorfor bekymre dig om ApS eller IVS?
Når man er rådgiver eller webdesigner, så er sandsynligheden for, at du forpligter dig til noget, som du helst er fri for, meget lille.
Den manglende
hæftelse i ApS slipper man alligevel sjældent for, da ingen banker vil låne dig penge, uden at du hæfter personligt og solidatisk med selskabet.
Som Ravn siger: Så er pengene ikke låst som likvider i selskabet. Selv en webdesigner har behov for investeringer i udstyr som pc (eller dyre Mac) og mobil etc, så derfor kan du sagtens bruge et ApS - du har bare ikke forstået hvad du må gøre med kapitalen.