Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække fitnessmedlemskab fra i regnskabet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er !

Jeg er en person som bl.a. udøver personlig træning med klienter.
Jeg står i den situation at skulle starte op som træner i et nyt center (selvstændig - ejer et IVS).
Kravet fra centeret er, at for at jeg må træne mine klienter hos dem, så kræver det at jeg selv har et personligt medlemskab hos dem.
Mit spørgsmål er derfor, er dette noget som i vil vurdere kan trækkes fra i regnskabet?
Jeg havde egentlig tænkt mig at køre det privat just in case, men det skader jo aldrig at spørge nogle kloge(re) hoveder :-)

På forhånd tak!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg ikke se, om det er dig eller center der er IVS, men jo du har fradrag da medlemskabet sikre dig at du kan træne dine klienter i centeret. Træner du privat også må du tage fradraget som et forholdstal.

Tilmeldt 28. Aug 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er mig der ejer IVS.
Jeg synes den er lidt tricky, for HVIS jeg bruger medlemskabet selv, så er det også med henblik på at være synlig i centeret og kigge efter potentielle kunder/kundegrundlag i mens jeg træner. Men det kan jeg nok ikke bruge som argument.
Herudover tror jeg ikke det er muligt for mig, at få faktura hver måned på medlemskabet da det er et personligt medlemskab, som blot køre over PBS.
Ergo er den lidt tricky ift. bogføring.
Håber der forstås hvad jeg mener her :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du være sikker på du kan overbevise skat om, at det alene er for at kunne betjene kunder du har medlemskabet og ikke for egen fittness for der er ikke fradrag for ekstern fittness. Jeg tror ikke skat køber noget med at det er for at finde kunder - der skal være en meget reel indtægt ud af et betalt medlemskab og en kontrakt med centeret der kræver du skal betale/være medlem for at betjene dine egne kunder der.

Du bør også sikre faktura er til dit IVS - specielt med evt moms osv for at bare tage den ind

Du kunne jo starte med personligt medlemskab og kan du så bevise du har stor indtjening fra kunder du kun kan servicere i det center som KRÆVER du skal være medlem for at gøre det - skriftligt - så overveje at tage udgiften ind?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)