Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mannatech - objektiv vurdering

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Mannatech er ifølge flere meldinger nu officielt i Danmark.
Jeg har for vane at tage en objektiv tjekker på "nye" selskaber (nu er Mannatech jo ikke et nyt selskab, men snarere et gammelt selskab der ekspandere langsomt...)
 
Først og fremmest besøgte jeg Mannatech website - under USA (da Danmark ikke er linket på den officielle Mannatech company website) - her fandt jeg den historiske tidslinie for selskabet kaldet "Chronicles of Hope". Umiddelbart kan jeg ikke helt se ud af tidslinien hvornår Mannatech rent faktisk er startet - men i 1996 lancheres produktet "Ambrotose (R) Complex" på det amerikanske marked.
 
Mannatech arbejder med glyco-ernæring - og glyco biologisk relateret produkter. I 2005 patenteres processer/produkter ifm. glyco ernæring - og selskabet slutter tidslinien af med et kraftfuldt slogan: "Glyconutrition - Sparking a Revolution".
 
Et budskab der er til at forstå - men som står i skærende kontrast til det faktum, at de ihvertfald har eksisteret i 10 år, men kun er repræsenteret i 8 lande iflg. den officielle Mannatech.com website. Dog forstår jeg, at Danmark nu åbenbart er officielt åbnet - det fremgår blot ikke af websiten (og jeg er p.t. ikke orienteret hvorvidt Tyskland er åbnet, men det har jeg en formodning, men igen oplyses det ikke på den officielle website).
 
To ting omkring "så gammelt et selskab, og så få lande":
 
Dels siger alle Network Marketing erfaringer, at selskaber som har eksisteret så længe uden at "slå rigtig igennem", sandsynligvis heller ikke vil gøre det; var selskabet "den næste store gigant", så var de allerede store.
 
MEN... når det så er sagt, så er det positivt for Skandinaviske og i særdeleshed Europæiske networkers, at selskabet - ifølge websiten - kun er i eét Europæisk land, nemlig England. Det betyder at hele Europa i Mannatech øjemed ligger fuldstændigt jomfrueligt hen...! - Og det er et interessant faktum, helt sikkert.
 
På websiten kan man downloade deres 24 siders PDF om kompensationsplanen; jeg browsede den hurtigt igennem - og må erkende at den ikke er lige sådan at gennemskue ...men nu er jeg jo også bidt af en gal-unilevel-mand, hvor man blot på 1 side får en fuldstændig gennemskuelig oversigt over niveaubetalte procenter - og ikke "forvirres" af alle mulige kontant-beløb og indviklede procent-kombinationer i nærmest en uendelighed ;-)
 
Mannatech´s kompensationsplan kræver en gennemgang og forklaring; MEN - understreger jeg - det er ikke udtryk for at det er en uinteressant eller ringe bonusplan - men snarere at JEG foretrækker gennemskuelighed ;-)
 
Har været eksponeret en del for selskabets produkter fra såvel danske som amerikanske kontakter, bl.a. ifm. at der gennem længere tid har foregået begyndende aktiviteter i Danmark, med produkter til eget forbrug, gennem et logistik system med base i England (forhandlere har været registreret på engelske adresser; almindelig praksis for flere selskaber: Under forberedelse eller pre-launch operere man med netværk - men kun omsætning til "eget" forbrug).
 
Bottomline: Mannatech har et uhyre interessant produktområde - og en produktkategori der tager udgangspunkt i glyco ernæring (men jeg er ikke produktmand, så hvad glyco er - og hvad det betyder for os mennesker - ja, det må du tjekke på deres site!).
 
MVH
Lasse Burholt
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Burholt

Det er godt der er en mand på amino der er vågen og mener at han er objektiv, jeg syntes du gør et ihærdigt forsøg, Tak.
 
Dernæst er der måske en god grund til at Mannatech arbejder langsom som de gør ifølge dig, for det første åbner mannatech ikke flere lande end der er basis for, hvilket for mannatech vil sige at mannatech skal kunne garantere råstoffer til en produktion af kvalitets produkter, mannatech har nu fået eneretten på at høste tang ud for Tasmanien og sikret sig en vigtig bestanddel i mange år frem, desuden er det noget af det reneste farvand på vor kære jord.
 
Mannatech har nu adgang til råstoffer mindst 30 år frem i tiden og er nu klar til at ekspandere i deres helt eget og stabile tempo, sådan er der nogen der foretrækker at arbejde.
 
Dernæst har mannatech for vane ikke at åbne lande hvor produkterne ikke er godkendt af myndighederne, så al kommunikation med de enkelte lande foregår sobert og efter reglerne i de enkelte lande, mannatech er fortiden i daglig kontakt med de Tyske myndigheder for at tilpasse produkterne til det Tyske marked i samarbejde med de Tyske myndigheder, sådan har de valgt at begå sig, hvilket jeg tror er en fornuftig beslutning, når man ved at man introducerer noget unikt på et marked behøves man ikke at have travlt, Mannatech tror så meget på deres produkter og egne evner og de ved at ting tager tid.
 
To ting omkring "så gammelt et selskab, og så få lande":  Citat Burholt.
 
Kun tiden kan vise hvad der vil ske, men en ting er sikkert, jeg er ikke i tvivl.
 
 
Mht: betalings planen.skal man kende den for at kunne gennemskue den, og det tror jeg faktisk du har talent for.
Det jeg værdsætter ved den, er at der aldrig er breakaways som gør at din bonus falder eller du pludselig skal til at omsætte en stor mængde for at få volomenen op igen, jeg er ikke ekspert i bonusplaner, men jeg talte en del om den med Tim Altvater i weekenden, han har undersøgt flere før han valgte mannatech.
 
Hellere gro langsom og stabilt end at vokse så hurtigt at stormen vælter en ?
 
Lars
 
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon kommentar, Lars - den godkender jeg ;-)

 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 9:15:30 AM Forfatter: Lars Olesen
Det er godt der er en mand på amino der er vågen og mener at han er objektiv, jeg syntes du gør et ihærdigt forsøg, Tak.
 
 
Så os der ikke sidder og er jublende glade over at det firma eksisterer, sidder altså og sover?
 
mvh Carsten
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 4:15:01 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 3/7/2006 9:15:30 AM Forfatter: Lars Olesen
Det er godt der er en mand på amino der er vågen og mener at han er objektiv, jeg syntes du gør et ihærdigt forsøg, Tak.
Så os der ikke sidder og er jublende glade over at det firma eksisterer, sidder altså og sover?
mvh Carsten

Du er, så vidt jeg kan læse af dine kommentarer rundt om i Network Marketing forummet, ikke engageret indenfor vores branche endnu... så ja, det kan vel betegnes som at SOVE ;-)
 
( Den bad du selv om )
 
Lasse
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse,

- fair nok, vi kan vel altid tage lidt gas på hinanden 
 
Men jeg hader kommentarer som: gør-du-ikke-som-jeg-er-du-dum! Og det mindede starten af Lars'' indlæg altså om i mine øjne...
 
mvh Carsten
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/8/2006 7:44:27 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Lasse,

- fair nok, vi kan vel altid tage lidt gas på hinanden
Men jeg hader kommentarer som: gør-du-ikke-som-jeg-er-du-dum! Og det mindede starten af Lars'' indlæg altså om i mine øjne...
mvh Carsten

Du har ret, Carsten - kommentarer som den du refere til gider jeg heller ikke - men nu tror jeg ikke Lars har ment den så direkte som den fremsættes. Lars er igang med - for ham - en ny forretning, i ren forventning og opstemthed, kan man sagtens komme til at virke lidt for langt fremme i skoene, MEN det skal der også være plads til :-)
 
Lige i skrivende stund har jeg ikke været omkring din web, Carsten, men hvilken branche er du engageret i? Kunne være spændende at høre om hvordan eks. Network Marketing og din branche eventuelt kan fungere sammen --- eller ikke ;-)
 
Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

 
Dejligt sagligt indlæg! tak for det...
 
Kan som tilføjelse til Mannatechs vækst sige, at det absolut ikke drejer sig om, at de ikke slår igennem...
Mannatech kom til Danmark 2 år før det blev officielt åbnet...
 
 
Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen igen et interesant Selskab,så jeg også må kigge lidt nærmere på....Har allerde en kontakperson der hjælper mig lidt på vej med forklaringer......så det bliver spændende.

Er selv til simple marketingsplaner, som alle kan forstå og ikke drejer hovedet af efter at have snurret 6000 gange rundt i fortvivelse over indviklede bonuslaner.

Interessante selskaber er så nu oppe på 3 for mit vedkommende. Det går da fremad.

Har endda problemer med mavesyren og sure opstød, gad vide om mannatech kan kurrer og forbygge lidt der. Men det lader jeg min kontaktperson om at bevise over for mig...

Fortsæt endelig det gode arbejde herinde.

Fra Bredevad
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg kan fortælle at Dk åbnede den 1. august 2005 efter at have været lukket for nyoptegninger i 1½ år da produktet skulle godkendes. Det var noget af en nedtur da jeg har været med fra starten i 2003 og var lige kommet godt igang da pausen kom. Men så lagde vi fra land igen og i april 2004 åbnede tyskland og det er der at der pt. sker mest. En af grundende til at det går så langsom i dk og at der er langt imellem at de åbner et nyt land er fordi at vi har et produkt der gør en forskel og derfor arbejder vi i modvind, men hellere komme langsomt og sikkert frem i modvind end slet ikke komme frem. Og som Lars rigtignok pointerer, så går Mannatech ikke ind for at prelaunge i et land, men vil have alt i orden med myndighederne inden de lukker op, og det er en trykhed for os da man ellers ikke ved om man har satset på noget der bliver til noget eller ej.

Så kan det jo godt være at der er nogen der undrer sig over at vi tegnede op på en engelsk adresse inden det lukkede op, men det var fordi vi bare ville have produktet, og hvis ikke vi havde gjort det dengang var Mannatech nok aldrig kommet ind i DK. (Medisinalindustriens magt) men med det vi havde gjort at oparbejde en forhandlergruppe på ca 5000 associates gjorde at Mannatech satsede på DK og fik os åbnet. 

Mannatech har i over 2 år arbejdet på et program der hedder global wiew som er en hjemmeside der gør at vi kan arbejde worldwide på alle sprog i alle de lande der er åbne, og pt. kører de test på DK og tyskland inden de åbner nye lande for at få luget ud i alle børnesygdommene. Men jeg fik mail igår om at sydafrika åbner og håber dermed at Norge eller Schweiz også er på tegnebrættet.

 Jeg har de sidste 2 år levet af min Mannatech forretning, så det kan godt lade sig gøre.

Jeg for mit vedkommende kunne slet ikke undvære de produkter de har og jeg ved alt om dette glyco, men kan af gode grunde ikke skrive om det her da jeg næsten ikke må dele noget af min viden med nogen.

 

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)