Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring til lærere (Folke + gym)

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige hvad du mener Juul..

Men tak Lars i hvert fald - god pointe!

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tommyanders212:
Jeg ved ikke lige hvad du mener Juul..


Du vil have kontakt til folk hvis erhverv er undervisning, næste oplysning er en app.

Er det en app til danskundervisning ? 
Er det en app som registrerer tændt mobil i timen ? 
Er det en app fyldt med reklamer og som kan bruges i en eller anden form for undervisning ? 

Jeg kan stille 100 flere spørgsmål, så derfor spørger jeg dig, er det en gætteleg du sætter i gang ? 

Hvis du vil have mere dyber viden så lad være med at sætte os ud i en gætteleg, skriv hvad du virkelig ønsker svar på.

Måske er det slet ikke lærerne du skal have fat i, måske er det skolebestyrelse, måske forældrebestyrelserne, måske udvalget for undervisningsmateriale, måske er det pædagogisk læringscenter du skal have fat i, måske vil det være bedre at få fat i den faglige organisation, såsom dansklærerforeningen, Gymnasieskolernes Lærerforening m.fl. måske er det forlagene for digitale undervisningsmaterialer, måske er det EMU Danmarks læringsportal, måske er det fagbladet folkeskolen.dk osv. 

Som du kan se så hjælper det dig ikke meget at spørge, uden at give relevante oplysninger. 

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu, at de andre kom med nogle fine svar med samme baggrundsviden som dig :)

Jeg ved, at min målgruppe er lærere - spørgsmålet er bare: Hvordan rammer man bedst dem :) 

Det er sådan set underordnet om de er dansklærere eller om app'en omhandler "tænd-lyset". Jeg skal vide, hvordan man når disse personer.

Som jeg også skriver, søger jeg folk med erfaring inden for dette, da de sikkert har gjort sig nogle erfaringer. Om det så gælder fysik-lærere eller idræt. 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

tommyanders212:

Det er sådan set underordnet om de er dansklærere eller om app'en omhandler "tænd-lyset". Jeg skal vide, hvordan man når disse personer.

Som jeg også skriver, søger jeg folk med erfaring inden for dette, da de sikkert har gjort sig nogle erfaringer. Om det så gælder fysik-lærere eller idræt.



Men du har jo ikke fået noget hjælp der virker ? 

Jeg kan sige jeg har arbejdet med området siden 1994, så mon ikke jeg ved hvad jeg snakker om Wink 
Bare lige for at få det på plads. 

Alt for mange tror lærerne er dem som er beslutningstager, når snakken er apps, men det er langt fra dem som enkeltpersoner, der vælger fagmateriale ud. 

Som sagt så "bestemmer" kommunen i samarbejde med det udvalg hver skole har, det kan så bestå af skoleleder, IT pædagogisk vejleder, forældre repræsentant m.fl. 

Nej det er ikke lige meget hvilken app det er, for hvis der er reklamer i, så er lærerne udelukket fra at måtte vise interesse, så skal interessen komme fra en forældregruppe. 

Læs lidt rundt og se hvor meget den enkelte lærer har af indflydelse på valgt materiale til undervisning, det alt sammen foregår i grupper af fagpersoner.

Hvis du gå ind på folkeskolen.dk lærer til lærer, kan du se udveksling af erfaringer, men det er utroligt sjældent der bliver snakket om apps til brug i undervisning.

Som beskrevet af en anden førhen, så vælter det ind med materiale og det meste kommer faktisk fra relevante faglige udvalg også til erhvervsskolerne, jeg har selv være redaktør på en hel del undervisningsmateriale, men meget af det kan ikke rigtig bruges i længden, da det jo er erhvervsskoler og materialet hurtigt bliver forældet.

Hvis en lærer skal bringe det fagligt vider, så skal der ligge en faglig vurdering fra ekstern faggruppe, jeg kan så spørge dig, tror du endnu på, at det er lærerne som er målgruppen ? 

Matematiklærerforeningen holdt konference og lærerne fik ny viden med hjem 
Dansklærerforeningen holdt konference og lærerne fik ny viden med hjem
Fysiklærerforeningen holdt konference og lærerne fik ny viden med hjem 

Hvis jeg vidste hvad du egentlig spurgte om, kunne jeg nok havde hjulpet dig langt bedre, men hva' ved jeg også om det, så god fornøjelse og lykke til. Smile

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg kan ikke gennemskue om du i din noget negative fremfærd i virkeligheden ønsker at hjælpe eller bare har en lidt træls dag.

Jeg syntes måske du roder en lille smule rundt i dine begreber og en ting har du ikke helt fat i.

citat "Alt for mange tror lærerne er dem som er beslutningstager, når snakken er apps, men det er langt fra dem som enkeltpersoner, der vælger fagmateriale ud"

Du har ret i det med den tekniske del, dog er det helt forkert, at den enkelte lærer ikke selv kan vælge fagmateriale. I folkeskole regi er det i høj grad den enkelte faglærer der selv vælger fagmateriale og laver undervisningsplaner.

men nok om det og så tilbage på sporet.

 

Et relevant spørgsmål kunne jo også være:

Flere og flere folkeskoler er så småt begyndt at lægge restriktioner på brug af telefoner i skolentiden.
Det har for en del skoler bevirket at eleverne ikke længere orker at tage telefonen med i skole da de alligevel ikke må bruge den.

Hvordan flugter dette med en ide om en app i skoleregi?

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fresno Bob:

I folkeskole regi er det i høj grad den enkelte faglærer der selv vælger fagmateriale og laver undervisningsplaner.

men nok om det og så tilbage på sporet.



Skal vi ikke bare lige slå fast, nej lærerne vælger ikke bare materiale, hvorfor er der ellers et National faglig handlingsplan. Hvorfor er nationale videncenter ? 
Der er materialer der er godkendt, det er det udvalg lærerne kan vælge mellem. 
Er det så det samme som hver enkelte lærer selv kan gå ud og købe materiale ? 

Kan du undersøge om kommunale skoleudvalg  sætter rammerne for køb ?


Fresno Bob:
dog er det helt forkert, at den enkelte lærer ikke selv kan vælge fagmateriale.

xxxxxx har i det kommende budgetår 1000 kr. til dansk-materialer for alle skolens 400 elever, dvs. 2,50 kr. pr. elev, tror du selv hver skolelærer bare kan købe det materiale de ønsker at bruge. 

Nej jeg ikke i dårlig humør, men jeg startede med at spørge om det er en gætteleg, så burde der nok tænkes, at der ikke er information nok til at give et reelt bud.
Så dit skriv har jo bare forværret det hele, med den smøre du lagde for dagen, som ikke har en rigtig gang på jorden. 

Jeg skrev og du kan jo modbevise det med fakta, nej lærerne har ikke den endelige beslutning om valg af materiale, de fleste gange er det en aftale mellem flere faggrupper om hvilken materiale indenfor undervisningsplanen man kan bruge. 

Er der meget materiale i folkeskolen, som ikke er leveret fra et forlag med speciale i undervisningsmaterialer. 

Der er mange fotokopier, det er også området som den enkelte lære kan vælge selv, men nu var det en app, altså et digital produkt. 
Har jeg i samarbejde med forskellige forlag lavet digitale læringsmidler i 20 år ? 

Har du været med til fagmøder om planlægning af et års undervisning og valg af skolemateriale ? 
Som regel foregår det sådan, efter vores deltagelse på dansklærer fagkonference, så vi nyt materiale fra forlaget xxxxxx, vi efterspurgte evaluering fra udvalget xxxxxx, som er vores videncenter og de har fremsendt denne uddybende rapport, hvor vi kan se erfaringskompetencer beskrevet og som bør være den egentlig parameter for igangsætning af dette nye materiale i vores klasser.
Vi har xxxx kroner som skal dække vores fagplaner, så vi bliver nødt til at gå på kompromis og genbruge noget af vores tidligere fagmateriale, hvis vi skal have godkendt dette valg. 
Altså er de fleste valg gjort gennem gruppe af fagpersoner, da der er begrænsede midler til rådighed.

Tilbage til den der app. 
Er den evalueret gennem EMU portalen ? 
Er den lavet i samarbejde med et forlag ? 
Kan den dække et eller flere fagområder, som også er beskrevet i faglige undervisningsplanen ?

Nej jeg er ikke i dårlig humør, men som du kan se så selv dit skriv, er fuld af mangler og uden reelt indhold, i forbindels med at få kontakt til personer som "bestemmer" fag-køb af undervisningsmidler. 
Det kan jo være det slet ikke er en app til undervisning men en app der skal reg. komme / gåtid og selv reg. det i protokollen. Wink 

Så jeg vil gerne holde på, det er en ren gætteleg, hvad der er at igang. 



Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juul

Juul:
Nej jeg ikke i dårlig humør, men jeg startede med at spørge om det er en gætteleg, så burde der nok tænkes, at der ikke er information nok til at give et reelt bud.

Ok, det kunne jeg så ikke helt regne ud - det kunne jo være at du spurgte om APPen var lavet som en gætteleg ;-)

Spøg til side - en opfordring til alle i tråden.

Trådstarter har helt sikkert en supergod ide, som måske, måske ikke, er gennemtænkt endnu - vi ved det ikke.

Så lad os få den gode positive amino-ånd tilbage i tråden istedet for at diskutere formuleringer i spørgsmål og svar.
Giv svar hivs I kan hjælpe trådstarter, hvis der er usikkerheder i hvad der skal svares på, så spørg ind til det - men accepter samtidig at trådstarter måske ikke ønsker, eller er i stand til at stille spørgsmålene mere præcist.

De bedste hilsner
/Brian - Moderator

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis du mener det er dumt eller tåbelig, så lad da bare være med at svare.
Den lidt underlige og noget rodet roman du skriver hænger på flere felter bare ikke sammen med den virkelige verden set fra en skolelærers standpunkt, skulle jeg hilse fra min kone og sige, som har været folkeskolelærer igennem 25 år. Men hvad ved hun så også om noget...

Kom glad og hjælp i stedet for den gang negativ mos....

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:
Så lad os få den gode positive amino-ånd tilbage i tråden istedet for at diskutere formuleringer i spørgsmål og svar.
Giv svar hivs I kan hjælpe trådstarter, hvis der er usikkerheder i hvad der skal svares på, så spørg ind til det - men accepter samtidig at trådstarter måske ikke ønsker, eller er i stand til at stille spørgsmålene mere præcist.


Ved ikke hvorfor mine guldkorn blev opfattet negativt Big Smile men jeg vil da så vise jeg tænker meget positivt, ved at svare i en positiv farve.

Dog! når jeg er her med mit professionelle navn og man mine svar bliver sat i miskredit, bliver jeg jo nødt til at reagere og med lidt bestemt tone forklare,  at jeg ved hvad jeg snakker om.

Jeg vil utrolig gerne hjælpe, da jeg ved det er svært at få foden indenfor i undervisningsverden, da man hele tiden skal bevise man har noget at byde ind med, men det kræver så også at trådstarteren er lidt mere professionel i sin tilgang, til sin egen tråd.


Kan i alle have en dejlig dag, sidder med et nyt digital undervisningsmiddle og skal evaluerer på det.  Time

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fresno Bob:
Hvis du mener det er dumt eller tåbelig, så lad da bare være med at svare.


Utroligt du bliver ved med at komme med sådan nonsens og jeg bliver nødt til at reagerer på det. 

Kan du lige hilse din kone med 25 års erfaring og sige hun skal forklare disse citater jeg smider ind. 


Alle er fra folkeskolen.dk IT i undervisning, som hun helt sikkert også har adgang til. 

"På Frederiksberg er indkøbene af undervisningsportaler fuldstændig styret af kommunen. Der er ingen demokrati, og det synes jeg er enormt generende. Jeg mener, at de centrale indkøbsaftaler sætter lærerne i skakmat"

"Vi sidder for tungt på markedet, men det er ikke vores egen skyld, lyder det fra de tre største forlag for digitale læremidler. De sender i stedet aben tilbage til ministeren og kommunerne. Der er for stort fokus på pris og for mange krav til forlagene, siger de"

"Hverken formand for Skole og Forældre eller skolelederformanden er tilhængere af, at kommuner vælger at købe digitale portaler til alle fag fra samme forlag."

Det er bare et lille udpluk af hvad der foregår i folkeskolen, så det vil din kone jo med lethed svare på, om skolerne nu også bare lige bestemmer over eget materialevalg og tilgang til metodevalg. 

Kan du have en rigtig positiv dag.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)