Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle specifikke regler for reinvestering i sin nye virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har lige nu mit firma, hvor jeg laver affiliate marketing. Det går rimelig godt, og lægger hver måned penge til side, for at have så meget startkapital til min nye idé som overhovedet muligt. Ja, jeg er ung, og har derfor nemmere ved det, i og og med at jeg ikke rigtigt har de store faste udgifter.

Mit spørgsmål er så: Jeg har fået en idé til et produkt, som jeg vil sælge, med et andet koncept end det man normalt bliver mødt med i dag, når man skal have produktet. Ud over det, har jeg fået en god idé til et design til hjemmesiden, som gør at den er super brugervenlig. Så... de penge jeg ligger til side, kan jeg bare overfører dem til den anden firmakonto, og så indberette det som "indskud", eller skal de først forbi skattefar?

Mvh

Oscar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal føre regnskab - indtægter minus udgifter = overskud og det skal du indberette til skat. Det har ikke med hvilken konto de står på at gøre.
Hvis et projekt har omkostninger så er det jo en udgift - forudsat de kan vises at medgå til at skabe og vedligeholde indtægten og dermed er der - om du vil fradrag - for udgifter naturligvis - men regnskab - indberette overskud til skat

Re-investering i noget af værdi vil ikke være en udgift men en statuspost

Husk evt momspligt ved forventet omsætning på 50.000 kr på en hver 12 mdr periode - i princip klogt at registrere dig ved 4000 kr oms per måned. Det koster ikke noget men kræver indberetning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Selvfølgelig fører jeg regnskab, hvor jeg opgiver mit overskud til skat. Men jeg må vel godt bare overfører en del af overskuddet til en anden firmakonto, når der er betalt skat af dem i forbindelse med opgivelse af overskuddet? Ellers bliver man da helt ruineret af skattefarmand.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har som altid ret i alt det du har skrevet John. Men hvordan ved du han har en personlig virksomhed og ikke er selskab ?

Ikke for at modsige dig, blot et opklarende spørgsmål, for så er der jo andre regler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Du har som altid ret i alt det du har skrevet John. Men hvordan ved du han har en personlig virksomhed og ikke er selskab ?

Ikke for at modsige dig, blot et opklarende spørgsmål, for så er der jo andre regler.

gæt for at være ærlig - ud fra hvis han har selskab vil han slet ikke kunne skulle tænke på om han fik anden skat ved at flytte dem til en anden konto selskabet ikke ejede - da det ikke ville være lovligt bare at flytte penge fra selskabets bank til en anden man ejer. Det kan han i personlig virksomhed hvor han kan flytte til sin private  eller om du vil mellem forskellige konti i samme personlige til forskellige formål, men rent gæt

I selskab må han ikke flytte penge ud som sådan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)