Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til e-butik

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag aminoer.

Jeg er en ung mand, der sidder indebrændt med en (efter min egen mening) rigtig god ide. Hvoraf jeg har styr på både markedet, markedsføringen, service og kundemængden. Alt jeg mangler er, erfaring med hjemmesider, jeg har ingen anelse om hvordan man laver en hjemmeside, for slet ikke tale om en online shop. Jeg har læst nogle korte artikler og snakket med nogle venner om det, som generelt har været ligeså forvirrede som mig selv. Så spørgsmålet er... Hvilket program burde jeg bruge?`Hvilket domæne og hvordan :P?
Jeg har læst noget om XsitePro, som eftersigende skulle være det bedste og det mest brugervenlige på markedet. Har i nogle erfaringer med det? Burde jeg hyre en erfaren webdesigner, og hvor meget vil det ca. koste? Dremweaver er jeg også blevet tilbudt af en kammerat, er det et godt program? Har jeg brug for nogle ekstra programmer eller plug-ins, for at lave en online shop? Hvad med pengeoverførsler osv.?

På forhånd mange tak. (Stil endelig spørgsmål, og ret mig endelig. Alt positiv kritik er velkommen.)

Ivan

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:11

Lej en standart webshop eller/og køb hjælp hos professionelle, du skal i hvertfald ikke begynde at arbejde med dremweaver.

Prøv evt. at kigge lidt her

Men hensyn til valg af domæne så er det ikke det du skal bruge alt for meget tid på, næsten uanset hvilket navn du vælger vil det ikke have afgørende betydning for din succes.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:23

Ja vil give Martin ret, du skal ind og vælge en standard shop, som er klar til brug. Så kan du hvis du bliver stor og har nogle mere avancerede behov udvikle på en selv eller få en udviklet fra bunden. Det koster en mindre bondegår at udvikle disse, når du for små penge kan få en god færdig shop.

Vil foreslå dig at kigge på Scannet's shopløsning, den er utrolig brugervenlig og supporten er fantastisk. De sidder der hver dag helt frem til kl. 20 så vidt jeg husker.

De kunder jeg har der bruger Scannet er glad for den pga. brugervenligheden og prisen hvor du får hele pakken og ikke et modul opdelt system.

Spørg endelig hvis der er andet 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:27

Du kan sagtens vælge en løsning som er overkommelig prismæssigt fra start og som der samtidig kan vidreudvikles på efterfølgende.

Dermed begrænser du dig ikke i dit valg fra start og har derved mulighed for at tænke mere strategisk langsigtet.

Du skal være velkommen til at sende en mail til email@redweb.dk så skal jeg gerne give et prisoverslag på opgaven.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 22:17

Hej Ivan

Yderst relevante spørgsmål du stiller, men du skal for guds skyld ikke begynde at arbejde med Dreamweaver eller XsitePro for den sags skyld.

Gør som overstående anbefaler. Altså lej en færdigudviklet webbutik.

Hvad angår betaling, så skal du have en aftale med PBS. Det skal du dog først tænke på når webbutikken er færdig.

Held & lykke

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:26

Hvorfor skulle han leje en webshop og dermed sætte sin virksomhed i en total leverandørafhængighed?

Jeg forstår det simpelthen ikke - har man bare et gram af ambition for sin forretnings fremtid kan det aldrig være en optimal løsning.

Derudover er der skrevet kilometervis af bøger omkring betydningen af leverandørafhængighed og hvad det betyder for en virksomhed der begiver sig ind på et nyt markede eller etablere sig og du finder ikke en eneste af de bøger der anbefaler at placere sig selv i en situation med maksimal leverandørafhængighed - Så undskyld, men det giver simpelthen ingen mening.

PS. der er selvfølgelig få undtagelser (vist 1) hvor du rent faktisk kan få adgang til kildekode og flytte/vidreudvikle din webshop uafhængigt af din leverandør.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:30

Ronnikc:

Hvorfor skulle han leje en webshop og dermed sætte sin virksomhed i en total leverandørafhængighed?

Jeg forstår det simpelthen ikke - har man bare et gram af ambition for sin forretnings fremtid kan det aldrig være en optimal løsning.

Derudover er der skrevet kilometervis af bøger omkring betydningen af leverandørafhængighed og hvad det betyder for en virksomhed der begiver sig ind på et nyt markede eller etablere sig og du finder ikke en eneste af de bøger der anbefaler at placere sig selv i en situation med maksimal leverandørafhængighed - Så undskyld, men det giver simpelthen ingen mening.

PS. der er selvfølgelig få undtagelser (vist 1) hvor du rent faktisk kan få adgang til kildekode og flytte/vidreudvikle din webshop uafhængigt af din leverandør.

Der er nu ikke ret store chancer for at dandomain og de andre går konkurs i morgen, men jo grunden til at vi alle anbefaler ham at leje er fordi han tydeligvis ikke har ret mange penge at gøre godt med, nu når han har overvejet at bruge tid på at lave noget forfærdeligt i dreamweaver. Derfor er den letteste og billigste løsning en leje shop. En leje shop er endvidere en god måde til at tæste om der overhovedet er et marked for ens produkter

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:08

Det er jo ikke kun pga. sandsynligheden for at ens leverandør går neden om og hjem at leverandøruafhængighed er en god ting - man kan blive uenige om tingene, man kan føle at man hellere vil en anden vej end det ens udbyder tilbyder osv. - Altså er sikkerheden om at man kan tage sin shop med sig og skifte udbyder ikke helt dårligt at have i baghånden.

Det er måske nok den letteste og billigste løsning - men derfor behøver det ikke have nogen reel værdi for at måle om der er et marked for ens produkter - Det at du har 10 varer til salg betyder ikke nødvendigvis at du har succes som forretningsdrivende det er nok mere måden du sælger varen på der er afgørende for om du har succes eller ej.

Min pointe er altså at de penge man "sparer" hurtigt kan være givet dyrt ud og at det rent strategisk i forhold til opstart af en ny virksomhed eller en udvidelse af en eksisterende virksomhed til nethandel ikke nødvendigvis kan betale sig at gå efter laveste fællesnævner / laveste omkostning - det er nok snarer lige omvendt.

De fleste lejede shops ligger alt i alt (pbs, gateway undtaget) vel nok omkring 6000 som et minimum for det første år - og der findes danske udbydere der tager det 10-20 gange så meget for en lejet shop for det første år - Og når nu du kan få en custom made baseret på Open Source fra 8000-10.000 ca. hvorfor så vælge en lejet shop?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:40

Martin M:

Lej en standart webshop eller/og køb hjælp hos professionelle, du skal i hvertfald ikke begynde at arbejde med dremweaver.

Prøv evt. at kigge lidt her

Det er da nok en af de mest gennemførte flotte websites jeg længe har set... der kan man da snakke om at vise sine evner overfor kunderne... hold da op, de er jo deres egen bedste reference...

Sidder der nogle af designerne derfra herinde ?!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:24

Jeg tror den vigtigste grund til at vælge en standard shop, er gratis support. F.eks. koster den mindste EasyFlow med dankort betaling 300 DKK pr. måned. Hvilket man på månedsbasis ikke kan få ret mange timers hjælp for.

Derudover har kunder med en standardshop, også den fordel at de bliver automatisk opgraderet. Uden at skulle betale konsulent timer for det.

Den største ulempe ved en standard shop, er at de er mindre fleksible end skræddersyede løsninger. Men det kommer der nok en løsning på relativt snart :-)

Det skal siges at jeg på ingen måde kan betragtes som en neutral part mht. standardshops, da jeg er medejer af firmaet EasyFlow.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)