Har google ændret noget graverende i deres algoritme for - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd "

Har google ændret noget graverende i deres algoritme for nyligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 9
Fra Helsingør
Tilmeldt 5. aug 18
Indlæg ialt: 2

Skrevet 05-08-2018 kl. 15:34
Hej alle,

Jeg har et par hjemmesider hvor jeg indenfor de sidste par dage har set lidt pudsige drops og endnu mere pudsige spikes i besøg og rankings. Jeg har ikke helt styr på, hvad årsagen kan være, men mener at have læst noget et sted på en facebook gruppe om, at google har ændret lidt i deres algoritme som har en relativt stor effekt.

Any news, og kan jeg læse mere om det et sted?

På forhånd tak.

Amino-karma 33.001
Fra Hinnerup, Hadsten, Aarhus
Tilmeldt 29. jan 09
Indlæg ialt: 4.731
Amino Plus Amino Ekspert Moderator Bedste og Mest Fair Moderator
John Nielsen
Fra Nielco IT, OnlineSynlighed.dk
Skrevet 05-08-2018 kl. 16:25

Ja, Google har for nyligt officielt meldt ud på Twitter, at de har foretaget en opdatering af deres core algoritme.

https://twitter.com/searchliaison/status/1024691872025833472

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Amino-karma 14
Fra Odense
Tilmeldt 10. jul 18
Indlæg ialt: 4

Lars Troelsen
Skrevet 05-08-2018 kl. 16:27
Se evt denne https://searchengineland.com/google-confirms-broad-search-algorithm-update-is-rolling-out-302982 - spændende.. Vi har heldigvis kun oplevet fremgang - har i gjort brug af nogle "grå"/sorte teknikker?
Amino-karma 9
Fra Helsingør
Tilmeldt 5. aug 18
Indlæg ialt: 2

Kenneth Carlsen
Skrevet 06-08-2018 kl. 15:35
Nej, det er rimelig old school det der er lavet. Dog er der lidt backlinks fra PBN´s men det burde der være riiiimelig godt styr på.

Tak for indsigt :)
Amino-karma 251
Tilmeldt 29. jul 18
Indlæg ialt: 65

RoomForMore.dk
Skrevet 07-08-2018 kl. 14:37
Mit indtryk er, at "store sider" generelt er gået frem.

Jeg har blandt andet en webshop på et niche-marked, der er 100% optimeret til alle søgeord indenfor denne niche. Jeg havde alle #1 førhen, men på nogle af søgeordrene har jeg tabt terræn til fx. Bilka og DBA, der førhen lå i bunden af side 1. Deres undersiden er på ingen måde optimeret, nogle af dem indeholder ikke engang exact match - så det hele taler jo egentlig lidt imod, at give brugeren den bedse søgeoplevelse. Men mon ikke de falder nedad igen på sigt, grundet den høje bouncerate de kommer til at have.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Amino-karma 57
Fra Lang
Tilmeldt 8. aug 18
Indlæg ialt: 16
Amino Plus
AndreasLang
Fra Search Partners
Skrevet 08-08-2018 kl. 11:41

Hvilken platform bruger du til at tracke dine keywords med? Vi har oplevet et fald på søgeord hvor vi tracker søgeord på computere, men en positiv stigning på de sites vi tracker mobil-søgeord for. 

Husk at Google har aktiveret Mobile-First indexing: https://webmasters.googleblog.com/2018/03/rolling-out-mobile-first-indexing.html oven i deres ændring i algoritmen.

Indehaver af search marketing bureauet Search Partners - søgemaskinemarketing i øjenhøjde. Læs mere på SearchPartners.dk

Amino-karma 408
Tilmeldt 8. sep 17
Indlæg ialt: 104

RavnDk
Fra Social Trading
Skrevet 14-08-2018 kl. 20:28

Hvordan ser det ud, her 14 dage efter deres opdatering ?

Mvh

RavnDk

Amino-karma 859
Tilmeldt 3. maj 12
Indlæg ialt: 216

Stabiløkonomi.dk
Fra Stabilokonomi.dk
Skrevet 14-08-2018 kl. 20:43

Jeg har oplevet det samme, så du er ikke den eneste :)

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed

E-handel, Internet & Online marketing er venligst sponseret af:

Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd
Besøg vores samarbejdspartnere :