Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon FBA og Moms/Vat

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med dette lille spørgsmål ang Amazon fba. Jeg har tænkt mig at prøve om jeg kan sælge nogle varer via deres FBA service.. Jeg har forstået på det hele at når man har varer der bliver opbevaret i et andet EU land inden de sælges, og sendes ud til kunden skal man betale moms/vat i det land de opbevares i. Jeg har tænkt mig at gøre brug af amazon.co.uk så derfor skal man betale den engelske vat af sine salg. Det har Amazon en service der kan tage sig af for 400€ om året, det vil sige at de sørger for at man får et engelsk vat nummer og for at generere vat rapporter og betale det vat man skylder.

Men mit spørgsmål er så: Jeg er indehaver af en enkeltmandsvirksomhed her i Danmark, og burde vel så kunne trække momsen fra varer jeg køber her i Danmark, og sender til Amazon i UK?

Men hvis det er alt jeg laver i min virksomhed, så kommer jeg jo til at skulle have penge tilbage i moms hver eneste gang jeg skal indberette. Må man godt der, eller er der noget jeg har misforstået?

På et tidspunkt når mine varer er solgt af Amazon, sætter de jo nogle penge tilbage på min konto, hvordan er der med de penge de giver tilbage til mig, er det der jeg skal lægge monsen til igen? Og hvis det er der, så kommer jeg jo til at betale 2x moms af mit salg via amazon, både den engelske VAT og den Danske moms?

Er der nogen der har styr på hvordan det virker?
På forhånd mange tak.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Amazon i UK  køber varerne fra dig, skal ikke betales dansk moms. Din købsmoms får du tilbage af skat

Tilmeldt 28. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke man kan sige at de køber varene af mig. Hvis de gjorde det skulle jeg vel heller ikke betale engelsk VAT, og det ved jeg man skal.

Så jeg tror bare at de tager sig af at opbevare dem og sende dem ud til kunderne. Men jeg tror det er mig selv der sælger dem.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er dig det sælger varen fra et UK med et UK moms nummer, må mam da også alntageat du skal oprette et UK firma og betale skat der.

Tilmeldt 28. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan godt være. Men det skulle ikke være nødvendigt ifølge det jeg har kunnet læse mig til. Men det er også derfor jeg spørger her :)

Her er et link til amazons vat service: https://services.amazon.co.uk/services/vat-services-on-amazon/faq.html
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har fradrag for købsmoms af de varer som du køber i DK. Det er almindeligt at virksomheder med eksport skal have moms tilbage fra SKAT.

Amazon samarbejder med et velrenommeret selskab som er eksperter i moms og skat. Dette selskab sørger for at du får et momsnummer i det pågældende land og at der bliver lavet momsopgørelser.

Tilmeldt 28. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. Tak for svaret..

Men hvad med de penge jeg får tilbage fra Amazon når de har solgt mine varer, skal jeg betale moms af dem?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej. Der er afregnet moms en gang.

Din udfordring er at du i din kontoplan skal have gjort plads til uk moms. Den moms som der afregnes i uk skal du have bogført. Om UK skulle stille krav om specifikke konti i dit regnskab ved jeg ikke. Men der skal nogen omsætning til før det kan svare sig at rode med moms på tværs af landegrænser.

Tilmeldt 28. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay.. Men Amazon kræver at man afregner moms fra første £ hvis man sælger gennem dem. Men det er jo heller ikke så galt at skulle betale 400£ om året for at de tager sig af alt der har med UK moms at gøre..

Men det er ret vigtigt at jeg ikke skal betale momsen endnu engang i DK, da det jo ville gøre ret meget ved hvor stor avance man skal have på sine produkter for at det vil kunne betale sig at rode med det.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet om det overhoved er værd at bruge kræfter på UK, når ingen ved hvad der sker når UK træder ud af EU i marts 2019?  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)