Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan et firma, med negativ egenkapital, blive ved med at køre?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kunne ikke C&P sorry.

pbille:
Jeg er simpelthen nysgerrig, fordi jeg forstår det simpelthen ikke...

Sommetider kan det være pengeinstitut(ter) der holder r.... oppe. Bare se her.

Et kendt firma:

Så jo, nogle lever på banken(ernes) nåde.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensens Bøfhus :)

Hvis du nu havde medtaget aktivsiden, ville du se at der er anlægsaktiver for ca. 40 millioner og likvider for 43 millioner, så måske det kan forsvares af banken, men ja det ser ikke godt ud for dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:

Jensens Bøfhus :)

Hvis du nu havde medtaget aktivsiden, ville du se at der er anlægsaktiver for ca. 40 millioner og likvider for 43 millioner, så måske det kan forsvares af banken, men ja det ser ikke godt ud for dem.

ja og det er jo ofte sådan banker ender med at tabe penge. Man er inde som kreditgiver - og så går tingene galt og man har som bank i princippet to muligheder - træk stikket og meld konkurs hvis ikke gæld indfries = banken ved pengene er tabt - eller

Øg kreditten til at skabe overlevelse i forventning om en forretningsplan der givet er afleveret kan gennemføres og der sker en turn-around som gør at banken kan få sig

Det er jo ofte sådan, at uanset det ved de større er bevilget kredit, eller ved mange små, starter med overtræk på 400.000 kr or whatever fra moms - som så tilsvarende er udfordringen for banken. Kræv alle penge nu - og du får intet og ejers selvskylderner kaution er knapt det papir værd den er skrevet på - eller tro på de retter det op

Dertil kommer jo også at banker udygtigt i perioder f.eks. overvurderer/tillader overvurdering af bygninger - der vurderes for optimistisk på lagerværdier som banker ikke selv kender værdisætning af - der stoles på projekter - storkunde er Liiiiiige på vej ind og og og

Når banken kan trække stikke til egen fordel = så lille tab som muligt så gør det det jo generelt klogeligt nok, men det er ikke altid det lader sig gøre og som nævnt vil ejerkreds så ofte skulle skyde lån eller ansvarligt lån ind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
ja og det er jo ofte sådan banker ender med at tabe penge. Man er inde som kreditgiver - og så går tingene galt og man har som bank i princippet to muligheder - træk stikket og meld konkurs hvis ikke gæld indfries = banken ved pengene er tabt - eller

Enig John.

Jeg så denne, som er en lokal. Skal lige sige at stikket er trukket ud og samme pengeinstitut anvendes stadig:

Alle navne er fjernet af mig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pbille:

Tak for svar. 
Jeg kan næsten regne ud så, at det kun er hvis de ikke betaler moms, at staten lukker dem.
Ærgerligt at andre bankkunder må betale for det.

Hvordan kan du påstå det, uden at have nogen former for indsigt eller dokumentation?

Hvis en ejer smider 1 mio kr i et selskab f.eks via lån fra ejeren til selskabet, så kan selskabet tabe den ene million, uden at nogen andre end ejeren taber penge... 

Det er sådan, det normalt foregår, med mindre der er låneaftaler med banken f.eks i form af lån eller kassekredit.

Og nu er 500.000 kr i negativ egenkapital ikke et særlig stort beløb, hvis der skal investeringer til for at komme igang...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle spørgsmålet formuleres: "hvor længe kan et selskab kører med tabt eller negativ egenkapital" det er jo regler i selskabsloven for dette, men der sker åbenbart ikke noget ved det. Et godt eksempel blandt mange kunne være jewlscph.

Vh. Thomas

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)