Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et fragt underskud trækkes fra hos Skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Hvis mine fragtudgifter (udland) på min webshop til privatkunder overstiger hvad jeg forlanger fra kunden (grundet konkurrence), er der så nogen der ved om jeg kan trække den negative difference - dvs. det jeg selv har betalt af egen lomme, fra som en udgift?

Mange tak.

Bedste hilsner,

Trine
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

trine4000:
Hej,

Hvis mine fragtudgifter (udland) på min webshop til privatkunder overstiger hvad jeg forlanger fra kunden (grundet konkurrence), er der så nogen der ved om jeg kan trække den negative difference - dvs. det jeg selv har betalt af egen lomme, fra som en udgift?

Mange tak.

Bedste hilsner,

Trine

ja da- Alle udgifter du alene tager for at få indtægten er udgifter som trækkes fra når du beregner dit resultat til skat. Der er få undtagelse så som bespisning, gaver o.l  Dem kan du sammen med en masse andre fradrag finde i e-bog eller paperback FRADRAG 2017 

http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html   

Ganske som at fragt - hvis du tjener på det - er indtægt til skat hvad fortjenesten angår (og momsmæssigt behandles helt som al anden indtægt)  ja så er tab en udgift

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige svar - det lyder rigtig godt, og korresponderer vist også med hvad en skatte-dame engang i tidernes morgen sagde til mig. Godt! Så har jeg blot lige et lille bi-spørgsmål i denne forbindelse, jeg håber du måske også ville kunne være behjælpelig med; 

Dette underskud, hvordan "bevises" det overfor skat? Jeg går ud fra, at det vil være nok blot at bogføre og arkivere alle fakturaer til kunden (Dinero), hvorpå den noget lavere fragt pris står angivet, samt gøre det samme for alle postforsendelsesbilagene - også trække disse to totaler fra hinanden i årsregnskabet?

Bær over med mig, hvis jeg spørger dumt - jeg er helt grøn! 

Mange tak for din venlighed.

Bedste hilsner,

Trine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja indtægter og udgifter dokumenteres ved bilag som ligger til grund for din bogføring. Her bogfører du jo så alle dine salg - vare salg og fragt salg som indtægter og køb af fragt som udgift. Om der så er overskud/underskud på de enkelte eller samlet er underordnet. 

Alle salg er omsætning - varer - fragt osv - Fragt er udgift på egen konto for fragt - noget købes med moms andet uden (alm postDK "frimærke") så købet kan være på konto med eller uden moms afhængig af hvor du køber, og salget er så - når det er til DK med moms altid
En mulighed var min bog - ebog eller paperback - Introduktion til Regnskab som  link her netop er lavet for begyndere der selv vil bogføre - i f-eks. Dinero (billederne er fra Dinero men den er overordnet og er introduktion til alle "nye"

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak - det er meget fornemt med det hele! Tak
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)