Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker tillader erhvervsbrug uden erhvervskonto?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino. Jeg har deværre fået et afslag på min ansøgning om erhvervskonto, grundet min økonomiske situation. Jeg er studerende med en studiegæld. Dvs at jeg tjente 90.000 i 2017, og har i min studieperiode optjent omtrent det samme i gæld. Dette fik mig automatisk diskvalificeret i Nordea, min alm bank. Jeg har dog et betydeligt beløb sparet op til opstartsomkostninger, intet behov for at låne penge og ellers en fornuftig økonomi, hvis jeg selv skulle sige det. Det skal for god ordens skyld lige nævnes at jeg ikke har opsparet af min SU, eller brugt SU lån til opstarten, det er tjent løbende ved almindeligt arbejde.

Jeg er selvfølgelig meget skuffet over afgørelsen, og begyndte at lede efter andre løsninger på nettet. Har I nogle råd om hvad jeg gør herfra? Jeg har hørt at mange banker ikke differencierer imellem erhvervs og privat kontoer, bare at der oprettes en seperat konto til erhvervet på privatkontoen. Eller skal jeg gå runden hos de andre banker og forhøre mig om der er andre banker der opfatter min situation anderledes?

Tak
L. Andersen
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej L. Andersen

Kører du dit erhverv som enkeltmandsvirksomhed eller i selskabsform?

Hvis det er som enkeltmandsvirksomhed, så kan du f.eks. bare åbne en konto hos Coop, og så når du har et login, oprette en ekstra konto som du kan bruge til erhverv.

Mvh 

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, tak for svaret. Jeg kører erhvervet som enkeltmandsvirksomhed, så det lyder som om at jeg allerede har én løsning klar. Mange tak for det hurtige og hjælpsomme svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11