Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker tillader erhvervsbrug uden erhvervskonto?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino. Jeg har deværre fået et afslag på min ansøgning om erhvervskonto, grundet min økonomiske situation. Jeg er studerende med en studiegæld. Dvs at jeg tjente 90.000 i 2017, og har i min studieperiode optjent omtrent det samme i gæld. Dette fik mig automatisk diskvalificeret i Nordea, min alm bank. Jeg har dog et betydeligt beløb sparet op til opstartsomkostninger, intet behov for at låne penge og ellers en fornuftig økonomi, hvis jeg selv skulle sige det. Det skal for god ordens skyld lige nævnes at jeg ikke har opsparet af min SU, eller brugt SU lån til opstarten, det er tjent løbende ved almindeligt arbejde.

Jeg er selvfølgelig meget skuffet over afgørelsen, og begyndte at lede efter andre løsninger på nettet. Har I nogle råd om hvad jeg gør herfra? Jeg har hørt at mange banker ikke differencierer imellem erhvervs og privat kontoer, bare at der oprettes en seperat konto til erhvervet på privatkontoen. Eller skal jeg gå runden hos de andre banker og forhøre mig om der er andre banker der opfatter min situation anderledes?

Tak
L. Andersen
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej L. Andersen

Kører du dit erhverv som enkeltmandsvirksomhed eller i selskabsform?

Hvis det er som enkeltmandsvirksomhed, så kan du f.eks. bare åbne en konto hos Coop, og så når du har et login, oprette en ekstra konto som du kan bruge til erhverv.

Mvh 

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, tak for svaret. Jeg kører erhvervet som enkeltmandsvirksomhed, så det lyder som om at jeg allerede har én løsning klar. Mange tak for det hurtige og hjælpsomme svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke korrekt for som enkeltmands der er momsregistreret har du pligt til at få dit CVR tilknyttet som nemKonto (og kan ikke få moms retur ellers f.eks) (loven om nemKonto erhverv)

Coop kan også (og gør det mig bekendt) lukke din konto hvis de ser du kører erhverv - dels grundet risiko (charge back mm) dels fordi de jo SKAL hvidvaskkontrollere, og det har de jo så IKKE gjort for dit CVR
Hvis de ikke opdager det og du ikke får behov for moms retur - så går den formentlig men det er en klar risiko

Der er ikke ret mange banker idag som lader folk bruge personlig konto som CVR NemKonto og hvidvask lov slår hårdt ned på banker der har erhverv i brug uden hvidvask kontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Det gør min situation betydeligt mere kompliceret så. Jeg er bevidst omkring kravet om en NemKonto, også at det vil begrænse min virksomheds indtjeningsmulighed til 50.000kr om året, da momsregistreringen bliver lovkrav efter dette punkt, og uden en bank der vil tilbyde erhvervsservice vil virksomheden skulle stoppe med at fungere på dette punkt. Jeg mener, at min virksomhed vil kunne nå dette beløb uden problemer, og er derfor ekstra ærgelig over situationen.

Jeg må vel arbejde på at finde en bank der vil tage mig som erhvervskunde eller en der tillader erhvervsbrug på privatkonto.

Tak for svaret

vh L. Andersen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

landersen12:
Jeg må vel arbejde på at finde en bank der vil tage mig som erhvervskunde eller en der tillader erhvervsbrug på privatkonto.

Jeps -evt tale med Nordea igen - op i deres erhvervsafdeling https://www.nordea.dk/erhverv/bliv-erhvervskunde/en-bank-der-passer-din-virksomhed.html som omfatter netop små start-ups _ 
Det er muligt du skal starte med et debitkort frem for at få alm kreditkort - men er du alene i studiegæld og står ikke i RKI - så bør det klart være muligt. Ring til dem og bed meget om et personligt møde hvis det er muligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Jeg bliver mødt med en gentagelse om kravet om mindre gæld, eller højere indtægt. Jeg har studiegæld plus en mindre gæld til det offentlige, der tilsammen udgør beløbet. At stille kaution eller betaling af højere gebyrer end normalt var heller ikke muligt.

Jeg leder derfor stadig efter en bank der tillader erhvervsbrug på privatkonto, og jeg har også henvendt mig til en række banker med hensigt på at blive erhvervskonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok gæld til det offentlige der kan virke mere besværende end alm studiegæld - men jeg tror du tager fejl hvis det er nemmere at finde en bank, der vil lade dig tilknytte CVR til en privat personlig konto - end en der vil lave en konto alene til CVR som erhvervskonto

Bankens risiko er helt ens som sådan - men f.eks hvidvask kontrol er langt besværligere hvis man har både et CPR og et CVR på en og samme konto, så det er svært i 2018. Du skal ikke forvente forskellen ligger i om de vil lade dig få CVR med på en personlig konto som nemKonto eller om de vil sætte en ren CVR konto op - det er ikke forskellen. Det du skal finde, er en bank der ikke mener din studiegæld og gæld til det offentlige er en hindring - Det er så bare at jage rundt - evt hos nogle små pengeinstitutter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Jeg tror godt på at en erhvervskonto generelt er lettere at skaffe, jeg ville bare udvide mine chancer for at få et samarbejde så hurtigt som muligt, og med alle muligheder afdækket. Jeg har haft en positiv samtale med Jyske Bank, og haft kontakt til yderligere 6 banker - intet klart svar endnu dog.

Og for god ordens skyld så vil jeg lige backe dig op og advare andre - jeg tog kontakt til Coop for lige at høre og de var ikke på nogen som helst måde i stand til at håndtere erhvervskontoer, eller ville tillade erhvervsbrug af deres kontoer. Så du havde ret i at det var et ekstremt dårligt råd.

Kryds fingre for mig, og som altid tak for svaret.
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved, at Nordea gør, og Sydbank gør så vidt jeg ved også.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)