Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke banker tillader erhvervsbrug uden erhvervskonto?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nordea gør ikke - jeg har snakket med dem om dette for nyligt.
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har intet problem ved at bruge en privatkonto til min enkeltmandsvirksomhed i jyskebank. Jeg bad dem bare tilknytte min Erhvervs NemKonto. Til den konto jeg oprettede..

Ikke et eneste spørgsmål fik jeg..

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Meget mærkeligt. Da jeg ringede og havde en samtale, for et par dage siden, fik jeg et helt andet svar. Hvornår fik du dette svar?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

landersen12:
Meget mærkeligt. Da jeg ringede og havde en samtale, for et par dage siden, fik jeg et helt andet svar. Hvornår fik du dette svar?

formentlig for mere end et år siden og den type svar er derfor fuldstændigt ubrugelige. minus rente og hvidvask love går at meget få banker idag tillader CVR på personlig konto

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke mere end 3 måneder siden.. så mit svar er ikke ubrugeligt.. jeg skrev bare en mail til dem. Og vupti så linkede de mit erhvervs NemKonto til den konto jeg havde oprettet.. jeg betaler et gebyr på 150 kr. For Visa-kortet til kontoen, og det er det..

At det så ikke passer ind i dit verdensbillede John, det kan jeg ikke bruge til noget..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:

Det er ikke mere end 3 måneder siden.. så mit svar er ikke ubrugeligt.. jeg skrev bare en mail til dem. Og vupti så linkede de mit erhvervs NemKonto til den konto jeg havde oprettet.. jeg betaler et gebyr på 150 kr. For Visa-kortet til kontoen, og det er det..

At det så ikke passer ind i dit verdensbillede John, det kan jeg ikke bruge til noget..

lyder da godt - dog ikke ret almindeligt idag - men det er jo bare at ringe til din bank og bede om samme
I øvrigt klart ulovligt af Jyske hvis de ikke stillede nogen som helst spørgsmål - mod en hver hvidvask lov at tilknytte erhverv uden at registrere viden om formål og omfang - men de vil nok sige - de kendte det inden - i disse hvidvask tider - usædvanligt dog men 

Trådstarter kan jo lige melde tilbage om han får samme gode behandling i Jyske - for så er det da i den grad nyttig info - Meld tilbage trådstarter

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder bestemt ikke rigtigt. For det første vil ingen større bank undlade detaljerede informationer om dig, din virksomhed og dets ageren. Det er jo ikke noget de bestemmer, det er blot compliance med hvidvaskningslovgivningen. Jeg blev bedt om at udlevere meget specifikke informationer for min private og min virksomhed ageren.

Desuden tager Jyske bank 5000kr for en oprettelse af en erhvervskonto og Kvartalsvis grundgebyr 300 kr. Kvartalsvis netbankfuldmagt 250 kr. og Årlig kortgebyr 200 kr.

Hvorfor ville de give afkald på dette og acceptere et tab på at lave forretning med dig, og gå imod hvidvaskningslovgivning? Det lyder meget mystisk.
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke en erhvervkonto ved jyske bank.. Jeg har en privat konto til min enmandsvirksomhed.. Jeg betaler 150 kr. Om året for mit Visa-kort dertil.. og det er det..

Det skal dertil siges at jeg selvfølgelig har min alm. Konti. Aktiedepot osv. Ved dem.. Men som sagt jeg havde intet problem ved at få tilknyttet min erhvervs NemKonto ved dem..

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
De har nok vurderet at siden at du i forvejen er kunde, at de kan frit vælge at ignorere dansk lovgivning.
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg ikke noget om.. Fik tilsendt en mail. Hvor i bekræftede min konto.. og den skrev jeg under på..

Så det er ikke umuligt at få lov til at bruge en privatkonto, til sin enkeltmandsvirksomhed.. det er sådan set bare mon pointe.. og det er ikke ulovligt at bruge sin privatkonto til sin enkeltmandsvirksomhed, da en enkeltmanfsvirksomheds ejer hæfter for hele molevitten..

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)