Kære alle,
SafeProfile er hverken snyd eller bedrag!!
Det er en applikation – der er gratis. SafeProfile giver forbrugeren mulighed to at få et overblik over hvor – og med hvem – han/hun har delt sine personlige data – og bede om at få personlige data udleveret i overensstemmelse med artikel 20 i den nye persondataforordning (dataportabilitet). For at hjælpe forbrugeren bedst muligt, er det nødvendigt at kende den e-mail som virksomhederne har valgt, at anvende som deres offentlige ”go-to” e-mail adresse. Den e-mail vi sendte var for at få oplyst den korrekte e-mail – intet andet! For en god ordens skyld vil vi gerne gøre opmærksom på at SafeProfile IKKE gemmer og deler forbrugerens data – det er forbrugerens! Derudover vil vi endnu engang undskylde hvis i føler i er blevet ramt af spam. Det var absolut ikke meningen. Vi er selv i dialog med ombudsmanden og har indsendt vores mail der blev sendt ud, så de kan lave en vurdering. Vi skal nok vende tilbage med afgørelsen. Mvh. SafeProfile teamet |
Jeg fatter ikke helt jeres koncept og komme ikke til at støtte det. (har også modtaget en mail fra jer)
- Som virksomhedsejer må jeg ikke videregive mine kunders oplyseren til jer, uden min kunder godkendelse og viden herom. Dvs. det enten skal stå i mine betingelser eller jeg skal have direkte godkendelse af kunden.
Jeg vil da aldrig indskrive i mine betingelser, at deres oplysninger videresendes til en (for mig) uvedkommende 3. part, som intet har med min shop at gøre. Jeg vil hellere ikke udlevere oplysninger til jer, da jeg ikke kender jeres systemer og jeres garanti for at data ikke bliver misbrugt - hellere om så min kunde beder mig om det.
I forventer vel ikke, at virksomhederen med glæde udleverer persondata til jer? For jo, I gemmer data. Det kan jo tydelig læses ud fra din besked.
CITAT: Det er en applikation – der er gratis. SafeProfile giver forbrugeren mulighed to at få et overblik over hvor – og med hvem – han/hun har delt sine personlige data – og bede om at få personlige data udleveret i overensstemmelse med artikel 20 i den nye persondataforordning
Dvs appen gemmer og opbevarer disse oplysninger for kunden. Denne data ligger nok på jeres server. Og dermed har I adgang til den.
Med mindre, at det du forsøger på at skrive, er at I vil lave en mail liste, over hvilken mail kunden kan anvende, til at kontakte den enkel shop. Alle andre løsninger, indbærer at I på en eller anden måde, håndtere persondata.
Beklager, men jeg stoler i hverfald ikke på jer
VH
Pete45