Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SafeProfile.dk? - GDPR?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Domænet de sender fra, har ingen defineret MX entries, så hvis man svarer tilbage ender ens svar bare ud i et sort hul :-) eller rettere det vil resultere i en "bounce".

Selv hvis det faktisk var en legit service og de forventede man svarede tilbage, så har de gjort et meget dårligt stykke arbejde.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære Steffen.

 

Vi har her hos SafeProfile læst din besked, og vil forsøge at besvare din besked, bedst muligt. 

Vi forsøger ikke at spamme nogen og vi er kede af hvis det bliver opfattet sådan. 

Vi har lavet et produkt, der hjælper forbrugere med at få indsigt i, og flytte data, fra A til B. Vi har på det seneste oplevet et stigende antal privatpersoner, der skrev sig op til vores produkt, og vi tænkte, at vi hellere måtte informere en række virksomheder om, at de måske ville få en forespørgsel fra en deres forbrugere på vores produkt. Det er i denne sammenhæng vi har skrevet ud til disse virksomheder, hvor din virksomhed er en af dem. 

Vi er kede af hvis det er blevet opfattet som spam, det er bestemt ikke hensigten. 

Hos SafeProfile tager vi data og sikkerhed seriøst og ønsker på ingen måde at udtrække eller flytte informationer fra forbrugere, medmindre der foreligger et klart samtykke fra forbrugeren, hvilket altid er tilfældet når en forbruger bruger SafeProfile. 

Alle informationer fra forbrugeren er altid valideret af forbrugeren selv via SMS, e-mail eller NemID, og man skal som virksomhed naturligvis ikke udgive nogen oplysninger, medmindre man også selv mener, at der er tale om en kunde som man selv har valideret og kan bekræfte, ønsker at udtrække, eller flytte sin data. Dette giver SafeProfile naturligvis også mulighed for.    

Vores App er gratis for forbrugere, og virksomhederne udleverer ikke data til SafeProfile, men derimod via SafeProfile, til forbrugerne. Vi faciliterer således kun oplevelsen. 

Herudover er der også andre muligheder i SafeProfile, hvor man bla. kan få hjælp til at få sin data slettet fra uønskede virksomheder, tilkobling af en data-vault og generel kontrol over sin data. Lidt ligesom du har kontrol over dine penge via din bank J

Vi har været - og er stadig - i løbende dialog med Datatilsynet og Forbrugerrådet om det vi laver, mhp. at hjælpe forbrugerne til bedst muligt at få styr på deres data. Vi er alle forbrugere i sidste ende, og vi arbejder for at give forbrugerne muligheden for at få kontrollen over deres data tilbage. 

Jeg håber dette besvarer nogle af dine spørgsmål og imødekommer noget af din tvivl. 

Hvis ikke er du er altid velkommen til at kontakte os på: info@safeprofile.dk

Du kan i øvrigt læse mere om SafeProfile på vores hjemmeside SafeProfile.eu

Mvh

Sebastian Allerelli fra SafeProfile teamet

 

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas


Det lyder meget spøjst. Det får vi selvfølgelig kigget på ASAP



Mvh


Sebastian Allerelli fra SafeProfile

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Att. Carsten

Det imødekommer vi naturligvis :-)

Mvh

Sebastian Allerelli fra SafeProfile

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SafeProfile:

Hej Lucas

Det lyder meget spøjst. Det får vi selvfølgelig kigget på ASAP

Mvh

Sebastian Allerelli fra SafeProfile

Samtidig vil det være en god idé for "Julie" om ikke at sende en email 2 gange til samme support email (gad vide hvor i har fået den fra?).

I jeres email skriver i også:

... er den korrekte mail, hvis jeg, på vegne af vores brugere, vil efterspørge deres personlige data i forbindelse med Dataportabilitet og Retten til at blive glemt.

Så hvis "Julie" henvender sig til os, omkring indsigt omkring en af jeres brugere - så er i vel opmærksom på, at stort set alle virksomheder (som ihvertfald tænker sig om ) på ingen måde vil udlevere data til jer, fordi det netop vil gå igennem tredjepart, hvordan vil i som en tredjepart kunne give nok beviser om at i er den person som i spørger om indsigt omkring.

Samtidig har jeres email ingen former for formål, så i kunne faktisk undgå at udsende denne og ende op i spamfiltre (velkommen Wink)

Men i fremtiden, hvis i virkelig skal spamme folk med ligegyldig info og indsamling omkring emails - så sørg lige at have styr på det tekniske før i begynder :-)

Vil dog heldigvis ikke modtage jeres fremtidige emails.

God aften!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 3. Jul 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Flemming

Vores intention var at informere en række virksomheder om, at de måske ville få en forespørgsel fra en deres forbrugere på vores produkt. Det er i denne sammenhæng vi har skrevet ud til disse virksomheder, hvor din virksomhed er en af dem.

Vi er kede af hvis det er blevet opfattet som spam, det er bestemt ikke hensigten.

Mvh

Sebastian Allerelli fra SafeProfile
Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er også lidt spjøst at du nævner at en af mine kunder har henvendt sig til jer.

For bare med et hurtigt kig på min hjemmeside vil der stå plasteret en kundeservice mail til, går man ind under kontakt vil der være yderligere mails.

PÅ INGEN af mine support kanaler findes info@ mailen, udover trustpilot. Alle andre steder, Twitter, Facebook, Hjemmeside osv osv. står info ikke. 

Så lidt sjovt at en kunde har henvendt sig til jer, og som du skriver at I oplyser os om hvad I er, det er jo løgn eller stærkt fordrejet, for i min første post er der på ingen måde nogen dyb forklaring om hvad I er og på jeres site står der bare i åbner i juli 2018. 

Uanset om folk så møder op hos jer på adressen med kørekort og fingeraftryk vil min virksomhed ikke komme til at udlevere data til jer, uanset om I blot håndtere dem. Hvis kunderne er smarte nok til at signe sig op til jer, er de også smarte nok til at logge ind og selv slette / anmode om data.

Jeg som virksomhed kan ALDRIG være sikker på at I ikke smugkigger i data eller at en hacker på jeres side gør det, og jeg vil så nødig have at min data misbruges af andre som har fået den på platforme de ikke har fået.

I virker dybt utroværdige, med jeres "Julie" og spam besked, I kan jo kalde det hvad det er, men det er teknisk spam. For i kopier jo mailen ud til en masse I bare finder, I går jo ikke engang via officielle kanaler eller bruger tid på at opslå virksomhedens hjemmeside.

Uanset hvad, er jeg bare GLAD for jeg ikke er den eneste der har fået jeres mail og har samme mavefornemmelse om jer.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

SafeProfile:
Vi har været - og er stadig - i løbende dialog med Datatilsynet og Forbrugerrådet om det vi laver

SafeProfile:
Vi er kede af hvis det er blevet opfattet som spam, det er bestemt ikke hensigten.

I glemte lige at overholde reglerne;

"Hvornår er det ulovligt at sende mails, sms’er mv.?

Det er ulovligt at kontakte forbrugere via mail og sms (elektronisk post) for at markedsføre varer eller tjenesteydelser, medmindre forbrugeren i forvejen har givet sin tilladelse til det (givet samtykke).

Spamforbuddet gælder i forhold til alle, dvs. at virksomheder ikke må sende elektroniske reklamer til forbrugere, andre virksomheder, foreninger, ansatte i offentlige myndigheder mv."

"Må man sende mails til andre virksomheder?
Nej. Spamforbuddet gælder i forhold til alle, dvs. at virksomheden ikke må sende elektronisk markedsføring til andre virksomheder, medmindre de har sagt ja tak til at modtage den type henvendelser."

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/ofte-stillede-spoergsmaal/spam/# 

Fra Skørping
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Video2web.dk Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vil jeg gerne bede om, at I dokumenterer, hvor I har mit samtykke fra. Ellers er der tale om strafbar spam.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Lorenzen:

Så vil jeg gerne bede om, at I dokumenterer, hvor I har mit samtykke fra. Ellers er der tale om strafbar spam.

Jeg har vidersendt emails til dansk(a)spamklage.dk :-D så hvis forbrugerombudsmanden får nok klager, kigger de vel på det :-D

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)