Domænet de sender fra, har ingen defineret MX entries, så hvis man svarer tilbage ender ens svar bare ud i et sort hul :-) eller rettere det vil resultere i en "bounce". Selv hvis det faktisk var en legit service og de forventede man svarede tilbage, så har de gjort et meget dårligt stykke arbejde. |
Kære Steffen.
Vi har her hos SafeProfile læst din besked, og vil forsøge at besvare din besked, bedst muligt.
Vi forsøger ikke at spamme nogen og vi er kede af hvis det bliver opfattet sådan.
Vi har lavet et produkt, der hjælper forbrugere med at få indsigt i, og flytte data, fra A til B. Vi har på det seneste oplevet et stigende antal privatpersoner, der skrev sig op til vores produkt, og vi tænkte, at vi hellere måtte informere en række virksomheder om, at de måske ville få en forespørgsel fra en deres forbrugere på vores produkt. Det er i denne sammenhæng vi har skrevet ud til disse virksomheder, hvor din virksomhed er en af dem.
Vi er kede af hvis det er blevet opfattet som spam, det er bestemt ikke hensigten.
Hos SafeProfile tager vi data og sikkerhed seriøst og ønsker på ingen måde at udtrække eller flytte informationer fra forbrugere, medmindre der foreligger et klart samtykke fra forbrugeren, hvilket altid er tilfældet når en forbruger bruger SafeProfile.
Alle informationer fra forbrugeren er altid valideret af forbrugeren selv via SMS, e-mail eller NemID, og man skal som virksomhed naturligvis ikke udgive nogen oplysninger, medmindre man også selv mener, at der er tale om en kunde som man selv har valideret og kan bekræfte, ønsker at udtrække, eller flytte sin data. Dette giver SafeProfile naturligvis også mulighed for.
Vores App er gratis for forbrugere, og virksomhederne udleverer ikke data til SafeProfile, men derimod via SafeProfile, til forbrugerne. Vi faciliterer således kun oplevelsen.
Herudover er der også andre muligheder i SafeProfile, hvor man bla. kan få hjælp til at få sin data slettet fra uønskede virksomheder, tilkobling af en data-vault og generel kontrol over sin data. Lidt ligesom du har kontrol over dine penge via din bank J
Vi har været - og er stadig - i løbende dialog med Datatilsynet og Forbrugerrådet om det vi laver, mhp. at hjælpe forbrugerne til bedst muligt at få styr på deres data. Vi er alle forbrugere i sidste ende, og vi arbejder for at give forbrugerne muligheden for at få kontrollen over deres data tilbage.
Jeg håber dette besvarer nogle af dine spørgsmål og imødekommer noget af din tvivl.
Hvis ikke er du er altid velkommen til at kontakte os på: info@safeprofile.dk
Du kan i øvrigt læse mere om SafeProfile på vores hjemmeside SafeProfile.eu
Mvh
Sebastian Allerelli fra SafeProfile teamet