Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SafeProfile.dk? - GDPR?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Min virksomhed har de seneste dage modtaget følgende besked:

"Kære XXX,

Mit navn er Julie og jeg kontakter Jer på vegne af SafeProfile.dk

Jeg vil meget gerne have bekræftet, at denne mail: XXX for XXX er den korrekte mail, hvis jeg, på vegne af vores brugere, vil efterspørge deres personlige data i forbindelse med Dataportabilitet og Retten til at blive glemt.

Hvis dette ikke er den rigtige email, vil jeg sætte stor pris på hvis du/I kan sende den korrekte mail til info@safeprofile.dk.

For venlig information: SafeProfile er en Personal Data Management løsning, der hjælper brugeren med, at håndtere og sikre den personlige data de har delt online.

På forhånd mange tak

Mvh.


Julie @ SafeProfile.dk"

Det der undre mig er naturligvis at de retter henvendelse til mig, da de ikke er andet end en virksomhed der vil tjene penge på GDPR, så vidt jeg kan se er det en app der tilbyder folk at lave "indsigelser" mod virksomheder de er kunder hos. Og det er i sig selv fint nok, men jeg synes det virker lidt skummet den måde de kontakter på, og må man overhovedet udleverer data til 3. part ?

Jeg mener, hvis jeg udleverer en datafil om en kunde der har handlet her før til dem, kan det hurtigt være strafbart og endnu værre, hvad sker der med min kundes data når de overtager den, kan jeg stole på dem ?

I min optik er jeg slet ikke interesseret I at kunne udlevere data om mine kunder til 3. part, jeg har også meget strenge krav til validering af kunder når de spørger ind til deres forhold m.m. netop for at sikre det er den helt rigtige person.

Jeg sidder lidt og overvejer at tage fat i datatilsynet, men tænker der muligvis sidder en herinde med viden om hvordan jeg skal forholde mig, for virksomheden bagved skal jo tjene penge på en eller anden måde og den måde de har fundet præcis den e-mail på som de skriver til er via. trustpilot. De har ikke engang gidet at gå ind på min hjemmeside og under kontakt os hvor der er listet forskellige mails til forskellige formål.

Hvad tænker I ?

Vh
Steffen
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Den mail fik jeg også i dag. Den er slettet. 

Der er på ingen måde, at jeg vil videregive mine kunders data til en, for mig, ukendt 3. part. Det lyder jo helt vanviddet. Tror på at det 100% snyd og bedrag.

Vil mine kunder vide hvilken data jeg har, i mit systemet om dem. Så kan de enten selv skrive kundeservice eller tilgå denne data via siden. 

VH

Henrik

Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er præcis det samme jeg tænker.

Jeg har også udviklet et system under "Min konto" hvor kunder selv kan få indsigt og slette alt om dem derinde, så var lidt forundret over at se en virksomhed fra Brønshøj synes det var smart at skrive sådan.

Hvis der er andre, af samme holdning så får de et pænt svar tilbage også sletter jeg ligeledes mailen. Virker heller ikke super seriøst med tanke på at mailen de skrev på var kun på trustpilot, så min mistanke var også at de bare "kørte" trustpilot igennem for populære sider.
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man udlevere andre personers email?

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, med mindre du har samtykke fra brugeren.

Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :
ubager:

Nej, med mindre du har samtykke fra brugeren.



Men det er jo lidt svært at give samtykke. For det handler jo basalt set om korrekt validering.

At et firma som SP her siger de har samtykke, er jo en ting. Men jeg giver personligt IKKE indsigt til andre end kunden selv, fordi de jeg vil hellere have korrekt validering og undgå at oplysninger ryger i forkerte hænder end at få en giga bøde fordi nogle udgiver sig (f.eks. en eks mand el.lign) og misbruger data.

Så herfra er det nødvendigt med 100% nøjagtig validering. Der kan jeg ikke se at en platform som SP her kan på nogen måde danne bindeled mellem forbruger og virksomheder som de så gerne vil (slog deres domæne op og læste om deres firma i CVR).

Men så lad posten her være en advarsel til jer andre der nok snart får en e-mail fra disse folk ;-)
Tilmeldt 12. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ovetræder de ikke selv spam lovgivningen ved at sende mails rundt på denne måde?

Fra Skørping
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Video2web.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har anmodet om at få min email slettet med henvisning til GDPR:-)

Fra Herning
Tilmeldt 3. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også modtaget den mail, og det er svært at vide hvad intentionen med det er.

Dog er det meget sandsynligt, at det er spam eller med henblik på at indsamle email adresser, hvorfor man bare bør slette den type mails :-)

Tilmeldt 2. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Læste lidt om dem i CVR.

"Selskabets formål er at udvikle, samt sælges og give licens til software til brug for virksomheders overholdelse af regler om databeskyttelse."

Dertil kan jeg konkludere at de har ønsket om at tilbyde en gratis og nem service til private for derefter at sælge licens til virksomheder for at indgå i deres system mod lidt reklame og mod at man viser man tager GDPR seriøst (i deres optik).

Jeg personligt svarede høfligt tilbage at data der var givet til os, ville blive beskyttet mod alle 3. parter, også dem hvorved vi ville gøre dem opmærksom på at hvis de mod vores vilje lister os i deres app, vil vi ikke kunne udlevere data til dem. Og så forklarede jeg blot at vi allerede overholder krav indenfor GDPR og diverse love, samt at kunderne frit kan tilgå data via vores eget konto program på siden.

Siden da har der ikke været så meget som et svar.
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)