Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelse SKAT - ingen omsætning

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Sidder lige og skal lave selvangivelsen for min ApS. Har ingen revisor, da virksomheden har kun lidt udviklingsomkostninger (stadig væk), og dermed ikke mange bilag. Har selv lavet årsregnskab og indsendt det. Har også skatteregnskab. Skal så lave selvangivelsen for første gang. Er det korrekt forstået, at man ikke skal indtaste udgiftssiden hvis det er at man ikke har noget skattepligtig indkomst (felt 076)? Og da det er første regnskabsår, så har jeg heller ikke noget skattemæssig underskud fra tidligere år (felt 003)? Mit underskud i år, kan så indtastes næste år.

Bare for at opsumere - hvis virksomheden ingen omsætning har haft, og derfor heller ikke noget skattepligtig indkomst, så skal jeg bare indtaste 0 i de obligatoriske felter?

tak for svaret :)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

YEP. Bare tast 0

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke huske felterne præcist, men der hvor den spørger dig om du har omsætning under 500.000 svarer du ja og skal så ikke give regnskabsoplysninger.

Du skal derimod indtaste dit opgjorte skattemæssige underskud i år. Herefter skal det igen bekræftes på siden med underskud.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mars Rud:

Er det korrekt forstået, at man ikke skal indtaste udgiftssiden hvis det er at man ikke har noget skattepligtig indkomst (felt 076)?  Mit underskud i år, kan så indtastes næste år.

Bare for at opsumere - hvis virksomheden ingen omsætning har haft, og derfor heller ikke noget skattepligtig indkomst, så skal jeg bare indtaste 0 i de obligatoriske felter?

tak for svaret :)

Nej Du har jo omkostninger som du skriver. Bla. a vil du vel ofte have haft noget udgift til bank - og til lovpligtig arbejdsskadeforsikring (uanset løn og omsætning lovpligtig - bod 5000 for at mangle) og så skriver du “udvikling” som MÅSKE er udgift skattemæssigt - måske ikke, det kan vi ikke sige

Du har i alle fald udgifter og dermed ikke et 0 resultat og dermed brutttoavance og resultat der IKKE er 0. Jeg ved ikke helt om du overhovedet har ført regnskab og har overblik over dine udgifter faktisk?

Du skal taste det som du har i dit regnskab og ikke bare vente til næste år

Dine udgifter vil også påvirke din egenkapital - ligesom status - f.eks bank jo også vil være forskellig så fra start til slut - så din status - aktiver og passiver er vel også påvirket

Enten må du sætte dig ind i både regnskab og selvangivelse, eller betale en for lige at få det ret - for der laves mange fejl, og en del fanges i styrelsen og en del indberettes faktisk af andre der ser regnskabet - ex til revisorforenings indberetning af fejl - så se at få det korrekt :) 

Venlig hilsen John Hannovere

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg fører regnskab,  og har selv lavet årsrapport efter ÅRL og selvfølgelig har jeg arbejdsskadeforsikring?! Nogle gange svarer man bare for at svare. Jeg har sat mig 100 % i regler for alt inden jeg startede virksomheden ;). Når virksomheden er ikke større end den er nu, er det ikke raketvidenskab at lave disse ting selv, hvis man bare gider læse love og hvad der ligger på erst, skat samt en gang imellem her :) - synes det er meget nemt. Skal siges, at jeg er også økonom selv. Hvem i alverden med så lille kapital, hvor enhver krone tæller, vil bruge 5000 kr. på en revisor for at lave noget for 20-30 bilag. ellers tak. Jeg er meget omhyggelig i mit regnskab og økonomi.

når men tilbage til sagen - jeg spørger fordi det var som om der manglede felter. Jeg har gennemgået selvangivelsen 6-7 gange, men der kom aldrig et sted til underskud. Kun til skattepligtig indtægt. Derfor mit spørgsmål. Men jeg må indrømme, at selvangivelsen har været det sværeste indtil nu siden starten af virksomheden. Det var som om jeg manglede nogle faner - men det kan sagtens være, at jeg har misset et eller andet sted, jeg skulle trykke eller indtaste noget. Det må jeg så tage med SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mars Rud:
eg fører regnskab,  og har selv lavet årsrapport efter ÅRL og selvfølgelig har jeg arbejdsskadeforsikring?! Nogle gange svarer man bare for at svare. Jeg har sat mig 100 % i regler
 
Det var jo for at gøre opmærksom på, at du næppe har 0 som resultat - forsikringen - bank osv ER jo omkostninger og så kan man jo ikke have 0 som resultat hvis man ikke har omsætning. Det giver minus resultat som jo skal angives - både i årsrapporten 2.0 og her også påvirke din egenkapital mm + i selvangivelsen som jo følger det årsregnskab du har indsendt med minus resultat 

Jeg siger ikke du skal bruge 5000 eller en aut revisor - men du lyder som om du gør ting galt, og så må man nogen gange betale for hjælp. Valget er da helt dit

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen helt enig, derfor mit spørgsmål. Jeg kunne heller ikke selv forstå hvorfor jeg ikke kan indtaste resultat nogen steder. Jeg er jo godt klar over det selv. Men må snakke med skat så. Og ja, jeg har gjort noget galt, afviser det ikke. Men så må jeg jo lære det på en hård måde. Synes stadig at man kan gøre det selv. Nu var det jo en weekend, så kunne ikke ringe til skat og spørge om hvad der er galt med interface således at jeg ikke kan få lov til at indtaste meget mere, specielt ikke resultat.

db Martin

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du klikker næste i bunden og kommer til side 2 kan du taste årets underskud.

Mvh Johnny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et holdingselskab, eller sambeskatning? For i såfald skal der ikke tastes indkomst i driftselskabet, kun i administrationsselskabet.

Ellers så som tidligere angivet skal du igennem 4-5 faner i alt hvor du taster indkomst i nr2 og underskudsregister i nr.3.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Sjovt nok, at jeg skal indtaste indkomst på driften når jeg har et holding.

Hver selskab skal lave sin egen selvangivelse

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)