Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmedyrkede varer i momsregnskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi dyrker selv grøntsager osv., som vi sælger i vores egne vejboder til privatkunder.

Mit spørgsmål er nu: Hvordan skal det føres i momsregnskabet? Dvs, jeg har en udgående moms men ikke nogen indgående moms/faktura at kunne trække fra.

Mvh Jan Andreasen

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 08:58

simulu:
men ikke nogen indgående moms/faktura at kunne trække fra.

Du må da have nogle frø, planter eller hvad det nu hedder. Det bliver købt ind hvert år - eller. Min egen urtehave vil have ny forsyning hvert år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

simulu:

Hej

Vi dyrker selv grøntsager osv., som vi sælger i vores egne vejboder til privatkunder.

Mit spørgsmål er nu: Hvordan skal det føres i momsregnskabet? Dvs, jeg har en udgående moms men ikke nogen indgående moms/faktura at kunne trække fra.

Mvh Jan Andreasen

sådan er det jo for mange - de betaler jo så heller ikke en moms når de køber ikke køber noget, så det er jo ret naturligt der ikke er noget at trække fra. Det gælder også en del som bare sælger ydelser modsat varer

I kan jo godt sælge uden moms hvis I ved I ikke kommer over 50.000 kr omsætning på nogen 12 mdr periode (registrer når I rammer 4000 for at være sikre) og kommer i over det, så tror jeg som også I vil have lidt indkøb til det - men eller sparer I jo mange penge hvis I slet ikke har udgifter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)