tak Jimmy - kender godt Googles opgave - både den ene og den anden Aha! Tror du det er det der er sket med min konkurrents kampagne? At de fylder en annoncesøgeordsliste med gamle møbler, antik etc etc, og så foreslår Google dem at de skal tilføje Blandet-landhandel, fordi vores vareudbud etc minder så meget om hinanden? Du godeste, det har jeg slet ikke overvejet. Jeg indrømmer BLANKT: Jeg er snothamrende naiv, og kan (indtil videre) bildes hvadsomhelst ind når det kommer til Google, for jeg forstår ikke Google-apparatet. Mht etik, så er det jo en flydende størrelse. Jeg er ikke fundamentalist, så hvis der fx. her på Amino og hos rigtig mange andre AdWords annoncører er konsensus om at den ovenfor nævnte markedsføringsmetode er fjong, så skal jeg jo bare justere min egen opfattelse af hvad man bør og kan, og rette ind efter det. Man har en holdning til man tager en ny, og ny viden er jo konstant med til at påvirke ens holdning, ikke? Og det er det der sker lige nu - jeg får ny viden. Men, hæng jer nu ikke i om min sag er god eller ej, jeg skulle have luft for min umiddelbare harme, og derfor får Google en klage af mig. Jeg var sådan set bare interesseret i at høre om andre før mig har klaget over det samme? Men mere og mere kunne jo tyde på at det ikke er tilfældet Nyd solen i dag! Katinka |
Hej Katinka
Jeg er bange for, at du bliver nødt til at få revurderet din opfattelse ret så kraftigt.
Ud fra det jeg kan læse er der intet forkert sket overhovedet. Det sker hele tiden.
Hvad er forskellen på det du har oplevet og det som en bruger oplever ved at se en bannerreklame på f.eks www.jubii.dk når man søger her?
Og her kommer reklamen oven i købet som grafik.
Så at der kommer reklamer frem for andre når folk taster bestemte søgeord ind på Google - det er ikke ulovligt - det hedder fri konkurrence og er en grundlovssikret rettighed.
Forøvrigt behøvede du endelig ikke at tage en gange 10 dyr klagesag i USA. Det danske restsvæsen kan fint klare det, da både du og din konkulega bor i Danmark.
Venlig hilsen, Christian